Barça

Un dia de partit

Ahir es va celebrar la preestrena de ‘Matchday’, la sèrie documental de vuit capítols en què queden al descobert alguns dels moments que es van viure al vestidor del Barça la temporada passada i el dia a dia en la vida dels jugadors

El primer se centra en el clàssic a casa i el setè, en les patacades a Liverpool i en la final de la copa del Rei

Els vestidors de qualsevol equip són una cosa gairebé sagrada. Molt pocs hi tenen accés. El que passa allà a dins sol quedar a dins. És un dels codis que més se solen respectar. Per accedir-hi, per tant, cal tenir el vistiplau dels jugadors i del cos tècnic. I això és el que van aconseguir des de Barça Studios per tal d’iniciar el rodatge del documental Matchday Inside FC Barcelona, on per primer cop les càmeres han pogut obrir alguna esquerda en la bunquerització dels vestidors i també ensenyar el dia a dia d’alguns dels futbolistes i les seves famílies. És un producte fet pel mateix club i que s’emet a partir d’avui a través de Rakuten TV, el patrocinador principal de l’entitat, així que només es mostra allò que els jugadors han acceptat que es vegi, però, malgrat tot, els seguidors barcelonistes i els curiosos en general sí que poden fer una aproximació a com viuen els jugadors un dia de partit. Per als que es pensin que tots els secrets del vestidor blaugrana quedaran al descobert, s’enduran una petita decepció, però en un món, el del futbol, on cada cop els aficionats estan més allunyats dels protagonistes, aquesta sèrie documental els ajuda a conèixer-los més.

Convidats pel FC Barcelona, els mitjans de comunicació ahir van poder assistir a la preestrena del primer episodi A football classic, que gira al voltant del duel entre el Barça i el Real Madrid en què els blaugrana es van imposar per 5 a 1 al Camp Nou. Els protagonistes absoluts són Luis Suárez, que va fer tres gols, i Gerard Piqué, possiblement un dels jugadors que viuen els clàssics amb més intensitat. Les càmeres es colen a la casa del defensa català abans del duel i se’l veu relaxat dinant un plat de pasta preparat pel seu cuiner particular i veient un partit del Barça de bàsquet per televisió. També fa una videotrucada amb els seus fills, que són a Buenos Aires amb Shakira, i es veu com va fins al camp acompanyat del seu pare. Allà Piqué li reconeix que prefereix jugar de nit perquè “de nit amb els focus és més xulo, fa més futbol”, i el seu pare pronostica que el camp estarà a rebentar de gent.

També queda certificat el caràcter bromista de Piqué, que fa befa dels jerseis que vesteixen Alba, Denis Suárez i Rakitic i de la força dels xuts d’Arthur en els entrenaments. En aquest primer capítol també es pot veure un petit moment de la xerrada de Valverde –poquíssim– i una arenga d’Alba. “Anem a tenir la pilota, que els fot!”, se sent que crida. Després del clàssic arriba el moment més interessant, quan ho celebren al vestidor i Piqué diu que ha ensenyat la maneta dues vegades per “si no han vist la primera”. Després del partit, se’n va a sopar amb Hiroshi Mikitani, el propietari de Rakuten. Allà Piqué explica un parell d’anècdotes curioses. La primera fa referència a la gira d’estiu. “Vam dir a Valverde que sortiríem de festa a Nova York. Ell no ho entenia. Ens deia: no veig cap raó perquè aneu de festa. Vam tenir fins a cinc reunions amb ell perquè entengués que necessitàvem sortir un dia de festa. Volgués o no, hi sortiríem”, explica el central a Mikitani. Precisament, la interpretació que van fer els mitjans d’aquest moment va enfadar Piqué, que va acusar que se l’havia malinterpretat. Allà també li confessa que possiblement Lopetegui deixarà de ser entrenador del Real Madrid després de perdre al Camp Nou perquè els jugadors blancs li han comentat que s’havia acomiadat d’ells. Poc després es va certificar.

L’altre protagonista del primer episodi és Luis Suárez, de qui s’explica la curiositat que el dia que va néixer el seu primer fill va marcar un gol, quan ho va fer el segon en va fer dos i quan ho va fer el tercer, el dia del clàssic, va firmar un hat-trick.. L’episodi, per cert, comença amb l’uruguaià parlant de temes familiars amb Messi, amb qui fa un asado a casa seva. La part de Luis Suárez no se centra tant en el partit contra el Madrid, sinó en la seva vida més personal, com són les dificultats de la seva infantesa i com vol que els seus fills tinguin tot el que ell no va tenir, la història amb la seva dona i que el va fer fitxar pel Groningen per poder seguir amb la relació i el seu fitxatge pel Barça després de ser sancionat per haver mossegat Chiellini en el mundial.

La sèrie documental consta de vuit capítols de 45 minuts aproximadament. El primer se centra en el clàssic de la lliga, mentre que el segon ho fa en l’eliminatòria de la copa, també contra l’etern rival. El tercer, que té Piqué i Lenglet de protagonistes, fa referència al duel europeu contra el Manchester United en els quarts de final. I en el quart el fil conductor és el derbi contra l’Espanyol, amb protagonisme per a Valverde i Coutinho. El cinquè episodi ens remunta al mes d’abril, quan el Barça gairebé va sentenciar el títol de lliga guanyant l’Atlético de Madrid al Camp Nou, i ens ensenya la gran relació de Messi i Luis Suárez. En el sisè veiem la gran nit europea a casa contra el Liverpool. I el setè és el de les davallades a Anfield i en la final de la copa del Rei. El vuitè i últim se centra en el futur de l’equip blaugrana i en els fitxatges il·lusionadors de De Jong i Griezmann.

PIQUÉ I SUÁREZ

Ells dos són els protagonistes del primer episodi, el del clàssic que es guanya per 5 a 1

MALESTAR

La junta s’ha enfadat amb els jugadors per no assistir a la preestrena

Ja s’està rodant ‘Matchday 2’ i altres productes

Matchday és “la punta de l’iceberg”, en paraules del directiu Dídac Lee de Barça Studios, “la fàbrica de continguts del futur Netflix del Barça”. Lee va explicar que ja estan treballant en altres productes, com ara curts, sèries, pel·lícules o dibuixos animats, tot amb temàtica Barça. Des del club estan convençuts que aquesta pot ser una via d’ingressos perquè podran monetitzar els milions de fans digitals que tenen arreu del món. Per Paco Latorre, el director de Barça TV, Matchday és “la joia de la corona” de Barça Studios i un projecte que ha de servir per fer créixer la marca Barça i tenir encara més visibilitat. Jacinto Roca, CEO i fundador de Rakuten TV, va explicar que el Barça té 59 milions de fans digitals a Europa i que el repte és que vegin la sèrie el 5 o 10% d’aquests seguidors. Matchday es podrà veure al Japó i a quaranta-dos països d’Europa, però la intenció és que s’acabi veient a més països, com ara els Estats Units, la Xina, l’Índia i d’altres. Latorre va revelar que ja estan en negociacions i va confirmar que ja s’està rodant Matchday 2. La preestrena es va fer ahir al Gran Teatre del Liceu de Barcelona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)