El Barça preveu que dos terços dels aficionats accedeixin al Camp Nou a peu o en transport públic
El club ha fet oficial el Pla de Mobilitat Sostenible que s’aplicarà un cop l’entitat tingui llum verda perquè el feu blaugrana torni a allotjar partits
El Barça preveu que dos terços dels aficionats accedeixin amb mètodes de transport sostenible, sigui a peu o amb transport públic, a la primera fase del retorn parcial a l’Spotify Camp Nou amb un aforament del 60%. Així ho han anunciat el director de l’àrea de sostenibilitat del FC Barcelona, ??Jordi Portabella, i el regidor del barri de les Corts, David Escudé, a la presentació del Pla de Mobilitat Sostenible que s’aplicarà un cop l’entitat tingui llum verda perquè el feu blaugrana torni a allotjar partits del primer equip de futbol.
El Barça, que segueix sense confirmar una data exacta del retorn parcial a l’Spotify Camp Nou, ha treballat estretament amb el consistori per reduir l’ús del transport privat -motos i cotxes- els dies de partit i fomentar les opcions sostenibles.
Per això, el club espera que al voltant de dues terceres parts dels aficionats acudeixin a l’estadi a peu, amb bus, metro, taxi, tramvia, bicicletes privades i públiques (Bicing), vehicles de mobilitat reduïda, a més dels autocars contractats pels penyistes. La resta d’aficionats, segons les previsions, accediran en aquesta primera fase amb vehicle privat, sigui amb automòbil o amb motocicleta.
Mentre no s’acabin les obres, el club disposarà de prop de 800 places d’aparcament per a cotxes destinades a futbolistes, autoritats, treballadors i persones amb mobilitat reduïda. A aquestes places s’hi sumen unes 9.600 places privades ubicades als voltants de l’estadi.
També s’activaran 3.120 places destinades a l’aparcament de motocicletes als voltants del recinte amb l’objectiu de desincentivar que aquest tipus de vehicles s’ubiquin a les voreres dels carrers del barri de les Corts. A més, s’hi instal·larà una parada de taxis similar a la de l’Aeroport de Barcelona per sota de l’Avinguda Diagonal, on també hi haurà un espai destinat a l’aparcament d’autocars i vehicles de mobilitat reduïda.
Una altra de les previsions del club és que es multipliquin als voltants de l’estadi les places d’aparcament del Bicing, el sistema de bicicletes públiques de la ciutat. Tot això esperant que s’inauguri la parada de metro del Camp Nou de l’L9. “Aquest pla continua amb la mateixa filosofia que apliquem per accedir a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Es prioritza que els aficionats acudeixin en transport públic o caminant”, ha remarcat Portabella, que ha subratllat que el pla no variarà gaire un cop finalitzin les obres de l’Spotify Camp Nou, que comptarà amb uns 3.000 aparcaments per a cotxes.
Un altre dels objectius d’aquest projecte, segons Escudé, és millorar la mobilitat dels veïns del barri de les Corts, que històricament havien tingut problemes per accedir als seus domicilis els dies de partit del Barcelona.
D’aquesta manera, es faran restriccions a la mobilitat privada als carrers confrontants de l’estadi, on només podran accedir els veïns, als quals se’ls autoritzarà l’accés mitjançant un sistema de cambres, a més dels vehicles autoritzats amb plaça d’aparcament. “Aquest model és una petita revolució respecte al que els veïns hi estaven acostumats”, ha subratllat Escudé, que aquest mateix divendres ha presentat el pla de mobilitat als veïns del barri.