Espanyol

Del conflicte al diàleg fins a l’acord amb la Generalitat

La pau. El club blanc-i-blau i l’administració catalana posen fi a anys de xocs i enganxades diverses i signen una entesa per a la promoció conjunta del país com a destinació turística

L’Espanyol ha estat notícia en els darrers temps pels conflictes amb la Generalitat. No cal anar gaire lluny, ja que al gener el lema If you feel FC Barcelona, you feel Catalunya va encendre els ànims de la parròquia periquita. Aleshores des de Turisme es va recordar al club periquito que estarien encantats de fer accions conjuntes. Dit i fet, l’entitat blanc-i-blava i el govern van anunciar ahir l’entesa per promocionar conjuntament Catalunya com a destí d’interès turístic.

El xoc del gener és un més en una llarga llista. En aquell cas va ser un concurs organitzat pel Barça, l’encarregat de fer el vídeo. Una parella de turistes anaven al Camp Nou i aprofitaven per descobrir el país. És la filosofia a la qual se suma l’Espanyol, que fa temps que treballa amb els operadors turístics per incloure l’estadi de Cornellà-el Prat entre els punts d’atracció quan passin per la capital catalana. La directiva periquita va tancar l’entesa, escenificada amb el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, de visita al feu blanc-i-blau per signar un conveni fins al desembre del 2018. “L’Espanyol té molta influència en el mercat xinès i asiàtic, que és una de les zones que més creixement turístic tindrà en el futur. Nosaltres podem ajudar que en totes les gires i actuacions de l’Espanyol hi estigui present la marca turística Catalunya; és un win-win per a tothom”, va manifestar Baiget.

Programa de partenariat

L’acord signat ahir comportarà un vídeo similar al del Barça, en versió periquita. Des del govern es donarà suport al projecte de l’Espanyol per guanyar presència internacional i a canvi el club vendrà la marca Catalunya a les xarxes socials, amb un vídeo en els dies de partit, i cedirà jugadors per fer promocions, així com trobades amb operadors turístics. “Estem molt satisfets de poder contribuir a potenciar el turisme de Catalunya i formar d’aquest desenvolupament significa un reconeixement com a institució”, va ressaltar Ramon Robert. El club blanc-i-blau entra a participar en el programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme, al costat del Circuit de Barcelona-Catalunya, el Barça, La Roca Village, Vueling, Estrella Damm i Port Aventura.

El pes del turisme ha d’ajudar a millorar els ingressos de l’Espanyol, que ahir va ressaltar una millora del 22% en ticketing, fins als 2,5 milions. La xifra suposa un creixement evident després de tancar la temporada 2015/2016 amb 1,8 milions, per 1,65 en l’anterior. Tot plegat, malgrat els problemes d’assistència a l’estadi, que ha tingut una mitjana que no passa de la mitja entrada. El tour del museu també ha viscut una empenta, i ha crescut un 45% gràcies als 3.000 visitants a l’estadi.

CREIXEMENT

El club destaca la millora dels ingressos per ‘ticketing’ i el ‘tour’ del museu
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)