Espanyol

‘Match day’

Més enllà dels noranta minuts

El club periquito millora la qualitat i la varietat de la restauració de l’estadi per atraure aficionats abans i després del partit

L’estadi s’apunta a la fal·lera dels ‘food trucks’ a la ‘fan zone’ i aposta pel perfil propi davant l’SPLAU

Els Estats Units fa dècades que té una premissa clara. Més que esport, ven espectacle. Inclou el que es veu a la pista i tot el que l’envolta. L’Espanyol fa anys que dona voltes i més voltes al dia de partit, en l’experiència que va més enllà dels noranta minuts, i ahir va fer un pas amb Aramark, una empresa nascuda a Pennsilvània amb vincles arreu del món. Una millora de la restauració, però amb voluntat d’anar més enllà, començant per la fan zone amb food trucks. I una entesa que serveix per desgranar diversos aspectes del pla de creixement de l’entitat periquita.

L’Espanyol va presentar un acord per quinze anys. Primer símptoma dels nous temps. Des del club admetien que no recordaven cap precedent d’una entesa tan llarga. Ara hi ha estabilitat i es tradueix així. Alhora també mostra una nova pota de creixement. Chen Yansheng va prioritzar arreglar l’economia, a,mb la part esportiva com a segon pas i ara toca el vessant comercial. És una de les ordres que ha donat en els últims viatges. Cal fer créixer els ingressos, i la presentació d’ahir en va ser un exemple. De bracet d’Aramark es millora la restauració, amb 28 punts de venda, amb diverses cuines: llocs d’entrepans, hamburgueses, pizzes, hot-dogs, bagels, etc. Fins aquí, res de nou. Però hi ha la voluntat d’anar més enllà. Per exemple, amb la tecnologia. Una aplicació de mòbil permetrà fer la comanda per recollir-la quan es vulgui o que li portin al soci al seient. Les pantalles amb el partit permetran que ningú es perdi cap detall mentre fa cua.

La intenció és millorar l’experiència de partit, durant els noranta minuts i el que l’envolta. Aramark treballa ja en el campionat espanyol amb el Madrid i el Màlaga, però l’Espanyol va més enllà, fixant-se en Alemanya i, sobretot, els EUA, en què la companyia nord-americana treballa amb gegants com els New York Giants i els Red Sox de Boston. “Hem anat més enllà del que es fa a qualsevol estadi d’aquí. El nostre producte més ambiciós comença amb l’Espanyol i volem oferir la millor oferta de restauració que hi hagi en qualsevol estadi. Volem oferir un servei a l’altura del nivell d’aquest meravellós camp. I el preu estarà per sota de la mitjana”, assenyalava el director general d’Aramark, Pablo Alcalà. Així, es crearà en cada partit una fan zone i s’apuntaran a la moda dels food tracks. Fa temps que s’han instal·lat a les nostres vides com s’observa en èxits com el Palo Alto Market, o el cap de setmana passat amb l’Street Food al Born. Se situaran al costat de l’estadi i tant a dins com a fora es mantindrà la voluntat d’adaptar-se al client i a l’horari del partit, així que el menjar també anirà variant.

Restaurant i zona comercial

Els canvis en el càtering aniran acompanyats d’una remodelació profunda del restaurant de l’estadi, convertit en temàtic, que estarà en marxa a mitja lliga i que passarà a obrir cada dia. Es vol donar vida a les instal·lacions, que d’aquí a uns mesos disposaran ja del túnel del vent i d’algun comerç en marxa. “Per a aquesta temporada, ens hem marcat l’objectiu que els locals estiguin en marxa o si més no adjudicats”, indicava Ramon Robert.

El pla per donar vida a l’estadi es posa en marxa i va més enllà dels noranta minuts. De passada, és una declaració d’intencions davant l’SPLAU. El centre comercial està al costat del feu periquito, però des del primer dia no hi ha hagut bona sintonia entre les dues parts. El club blanc-i-blau no entén tanta fredor quan com a mínim cada quinze dies els aporten tants clients, així que ha decidit tirar pel dret i mirar de crear la seva pròpia oferta gastronòmica i comercial.

28
punts de venda
de menjar hi haurà com a mínim en els dies de partit de l’Espanyol a l’estadi de Cornellà-el Prat.
15
anys
és la durada de l’acord amb Aramark. Des del club blanc-i-blau admetien que no recordaven haver signat cap entesa tan llarga. Els nous temps.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)