Espanyol

Una campanya rupturista

Món social. L’Espanyol trenca amb la congelació de preus dels últims vuit anys i preveu un increment d’ingressos de prop d’1 milió d’euros si tots els socis renoven el seu abonament

L’Espanyol ha presentat la nova campanya d’abonaments per a la temporada 2018/19 amb el títol de Volem, que deixa enrere la capçalera habitual de Meravellosa minoria. Una acció social marcada per l’increment de preus. Una mesura que farà que els abonaments s’enfilin sobre els 50 euros anuals i que pot ser molt més intensa depenent dels sectors de l’estadi com la zona de tribuna. El director general corporatiu, Roger Guasch, ha defensat aquesta aposta rupturista i que trenca amb vuit anys de congelació en els preus. “No vam fer una sectorització justa i equitativa quan ens vam traslladar al nou estadi. Això obliga a una revisió i adequació de preus. Som conscients que mai és el moment, i ara ho encarem”, explicava el mandatari, que afegia: “És el moment de veure-ho no com un increment sinó com una ressituació de preus per donar suport al club. Aquesta transició de preus s’ha de fer en dos anys.” Tot i això, Guasch no es va posar cap objectiu pel que fa a socis. “La prudència és una virtut; hi ha molts factors que en depenen, i no hi posaré cap xifra. Ara el més important és tallar la sagnia de 2.000 socis per any que hem perdut cada temporada. Sabem que quan s’apuja el preu un 5 o un 7% pot afectar. Però aquí també juguem amb els sentiments. L’Espanyol és més que un producte, és un sentiment”, ha recordat, i ha assenyalat: “Si fas les coses com sempre, ja saps el que passarà. El resultat ja el tens. La congelació de preus no va significar cap increment del nombre de socis. Hem de pensar en coses diferents.” Ara mateix l’Espanyol té una massa social de 28.000 socis, però descomptant les modalitats RCDE Fan i socis NIN la forquilla d’abonats es mou entre els 23.000 i els 25.000. El mandatari sap que aquests moviments que es volen implementar són complicats però que “s’han d’encarar” perquè la variable preu a vegades no és important, com creu que passarà en l’Espanyol, on la gent “es mou per un sentiment”.

‘Volem’, el nou lema

El club ha implementat amb aquesta nova campanya d’abonats una nova imatge corporativa amb el nom de Volem. “Hem de construir l’Espanyol amb els seus protagonistes i amb l’orgull que representa. No volem construir per diferenciació. Això seria donar relleu a d’altres que no el necessiten”, ha explicat Enric Jové, el CEO de l’agència publicitària McCann, que ha convertit una història real, la de Paulí Ribera, en una ficció publicitària. El publicitari anava més enllà en les raons i el perquè de la tria del nou lema. Un acrònim que recorda el Volem? de fa nou anys, quan es va engegar el trasllat de Montjuïc cap a Cornellà. “El volem no és repetit. No és interrogatiu. Però no tindrem cap problema a repetir-ho. No estem dient el mateix tot i que la paraula sigui la mateixa. Hi ha una voluntarietat de ser periquitos. Vol dir anar endavant i créixer. Estratègicament no vol dir el mateix. La utilització del sentiment és un punt bàsic de la publicitat esportiva a Europa. Volem treballar el sentiment, però també les emocions, perquè moltes decisions es prenen a base de les emocions”, deia Jové.

Ara caldrà veure com evoluciona aquesta nova campanya de socis, però l’Espanyol es juga molt i topa de manera frontal amb el seu gran forat negre: la desafecció de la seva gent en els últims anys. Lluny queden els prop de 35.000 socis que va tenir el club fa només vuit anys. Ara semblen una autèntica utopia vist amb la distància i en context.

LES FRASES

Sabem que quan s’apuja el preu un 5 o un 7% pot afectar. Però l’Espanyol és més que un producte, és un sentiment
No volem construir per diferenciació. Això seria donar relleu a d’altres que no el necessiten
Enric Jové
CEO agència MCcann
Ara el més important és tallar la sagnia de 2.000 socis que hem perdut cada temporada
Roger Guasch
Director general corporatiu
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)