Espanyol

No hi ha marxa enrere

Crisi social. Roger Guasch es mostra inflexible amb la nova política de preus dels abonaments i assegura que la directiva no la canviarà. Sosté que és el camí per fer un club “més gran”

L’actualitat de l’Espanyol segueix bategant al ritme de la nova campanya d’abonaments per a la temporada 2018/19. El soci no entén el perquè de l’increment de preus presentat dilluns en un clima de constricció esportiva i sense cap aspiració clara en la lliga més enllà de la supervivència a primera. La desafecció del soci és evident i molts abonats estan pensant si realment han de renovar el carnet o bé rebutjar la domiciliació perquè no aguanten aquesta presa de pèl. L’ase dels cops i la diana pública s’ha concentrat en la figura del nou director general corporatiu, Roger Guasch. El mandatari fa un parell de mesos que exerceix el càrrec però ara té la primera crisi seriosa. “Estic acostumat a aquestes situacions. Els inicis sempre són difícils. M’ha passat aquí i també en altres càrrecs que he tingut en el passat”, explicava dilluns quan li preguntaven si la decisió d’apujar els preus era una bogeria. Guasch es comporta com un salmó. S’endinsa riu amunt contra corrent pensant en el llarg termini. No busca l’aplaudiment fàcil. Té l’esquena ampla i prou personalitat per assumir el soroll mediàtic que s’ha creat amb la seva impopular decisió. Ell pensa que aquest pas ja s’hauria d’haver fet molt abans però per diverses circumstàncies mai hi va haver prou valentia per afrontar-ho. Ara ell fa el pas i assumiria totes les conseqüències negatives que se’n derivin. De fet, té l’aval total del president, Chen Yansheng, per prendre aquesta dolorosa decisió, que, en el millor dels casos i considerant que tots els socis actuals renovin, comportarà un guany d’un milió d’euros per a les arques del club. Un benefici total considerat pírric per molts aficionats i que ha encès més els ànims dels socis.

Aquesta situació està centrant el debat blanc-i-blau en les darreres hores. És comprensible. El mercat està aturat i a l’horitzó, tret d’alguna sortida, no es preveu portar cap cara nova, a mitjà termini, que engresqui el poble periquito. La situació és tensa i des de les xarxes han anat més enllà i han centrat el seu enuig en un dels vicepresidents, Adolf Rousaud, i han citat tots els socis a presentar-se dimarts a la tarda davant del seu despatx d’advocats per fer una protesta pública amb banderes de l’Espanyol.

El suflé del nerviosisme continua pujant. Era obligat que alguna veu autoritzada del club donés la cara per intentar rebaixar la tensió. Roger Guasch ha hagut de sortir de nou per donar explicacions sobre la política d’abonaments i fer una crida a la calma. El directiu ha passat pel micròfon de PericosOnline per deixar clar que la seva posició és ferma i en els mateixos paràmetres que va assenyalar dilluns. “No farem marxa enrere”, deia, i argumentava que el club necessita un canvi “que s’ha de produir en dos o tres anys, i aquestes són les primeres coses que hem de fer”. És a dir, és una espècie de sacrifici per obtenir beneficis a mitjà termini. “Si tindrem un estadi buit? Preocupat, sí. Però, en primer lloc, vull mostrar el meu màxim respecte per totes les opinions, les que ho diuen millor i les que ho diuen pitjor, les que hi estan a favor i les que hi estan en contra. Ara bé, entre tots hem d’abaixar el nivell, que és massa elevat; demano als periodistes i mitjans de fer-ho”, assenyalava. El jerarca continuava defensant la seva posició: “Però en la política comercial, de preus, que després serà de fidelització per antiguitat, era impossible fer-ho bé si no es prenia aquesta decisió d’apujar preus. Demano disculpes per fer-ho, no s’ha fet durant nou anys, no s’ha fet quan es podia fer ni quan no, i en algun moment tocava. Em sap greu, però tocava.” Guasch també deia: “Entenc el que molts socis diuen i no vull que pensin que no soc sensible.” Però tornava a enfilar el seu discurs: “Hem de construir per fer un club més gran. Aquestes tarifes no estan pensades per atreure socis. Crec que és el moment, sé que és antipopular, ho he fet altres vegades i el resultat ha estat positiu; demano comprensió, que em donin un vot de confiança, sé que a la gent li costa però demano això en aquest moment.” Ara el perill latent és la possible caiguda d’abonaments de cara a la temporada que ve. Un fet al qual s’exposaven amb aquesta pujada de preus, i aquí els aficionats se senten bandejats. Tractats com a clients, la sensació és que el club dona a entendre que vol buscar un major rendiment econòmic a canvi de perdre socis. Dins del club pensen que el sentiment blanc-i-blau és més fort que la pujada de preus. El temps posarà les coses a lloc.

LES PENYES, L’ENEMIC INESPERAT

Roger Guasch va mantenir diverses reunions privades amb la Federació Catalana de Penyes de l’Espanyol (FCPE) i també amb la Penya Juvenil. Allà el mandatari va escoltar les diverses propostes fetes per la FCPE i es va mostrar obert a estudiar algun descompte a petició de les penyes. I és que l’enemic inesperat de tota la campanya d’abonaments ha estat la FCPE. Una agrupació habitualment al costat del club en els seus més de 25 anys d’història que ha trencat aquesta dinàmica amb un dur comunicat que va fer dilluns a la tarda després d’assabentar-se de la nova política de preus. La FCPE demanava seny a l’entitat i anava més enllà dient que el consell d’administració no jugués amb els sentiments de l’afició.

LES FRASES

Crec que és el moment, sé que és antipopular, ho he fet altres vegades i el resultat ha estat positiu, demano comprensió
Demano disculpes per apujar els preus, però no s’ha fet en nou anys i en algun moment calia fer-ho; em sap greu però tocava
Que em doni un vot de confiança, sé que a la gent li costa però demano això en aquest moment
Roger Guasch
Director general corporatiu
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)