Espanyol

Guasch fa el seu equip

Canvis. L’Espanyol reorganitza les àrees de màrqueting i comercial i de comunicació i relacions institucionals amb les incorporacions d’Agustí Filomeno i d’Agustín Rodríguez

L’Espanyol ha presentat uns canvis substancials en la seva estructura organitzativa amb la intenció de reforçar la seva imatge com a marca. Aquest era un dels grans reptes del director general executiu: Roger Guasch. El mandatari, que va aterrar a l’entitat blanc-i-blava al març, s’ha pres un temps prudencial abans de fer uns canvis profunds però amb un mètode quirúrgic.

El primer, i més criticat per l’entorn, va ser la pujada dels abonaments als socis. Una campanya que es va tancar el 30 de setembre i que en els pròxims dies o setmanes tindrà els seus resultats definitius en nombre de socis. Més enllà d’aquest examen, Guasch va demostrar personalitat per executar una mesura impopular i a contra corrent. Per vertebrar la campanya de comunicació es va fer acompanyar per l’agència McCann. La companyia de publicitat ja va ser un eix en la gestió del jerarca en el seu pas pel Liceu. Ara McCann, com es va anunciar, farà suport estratègic a les dues àrees de màrqueting i comunicació per als pròxims dos anys. Guasch considera que per millorar la imatge comunicativa i de marca cal invertir en nous professionals i consultores externes especialitzades. Precisament, el club ha anunciat diversos canvis en aquesta nova identitat de marca que es desitja impulsar. En concret, ho farà en les àrees de màrqueting, comercial, comunicació i relacions institucionals, amb dues noves incorporacions que es duran a terme en les pròximes setmanes.

El primer nom és el d’Agustín Rodríguez i Mas (Barcelona, 1965), que assumirà des del 29 d’octubre la direcció corporativa de relacions institucionals i de comunicació del club i encara més important: tindrà les funcions de portaveu oficial de l’entitat. Aquesta era una figura clau en la piràmide comunicativa que deixava òrfena l’entitat davant certes situacions de crisi. Una cacofonia important i que enviava un missatge disruptiu de l’entitat que ara s’espera corregir. S’ha tingut molta cura en la selecció del nou portaveu. Agustín Rodríguez fins a l’actualitat ha estat el responsable de comunicació i relacions institucionals d’Aena Catalunya i cap de premsa de l’aeroport de Barcelona-el Prat. Xavi Salvatella, director de comunicació del club des del 2011, continuarà treballant en el dia a dia de l’àrea fins que es realitzi un traspàs efectiu amb el nou director, previst per a finals del mes de novembre.

L’altre nomenament és Agustí Filomeno i Alsina (Barcelona, 1969) assumirà, des del dia 8 d’octubre, la direcció corporativa de màrqueting i comercial. Filomeno és enginyer industrial de formació; complementada amb un MBA a Esade i amb una trajectòria professional desenvolupada des d’un inici i durant més de 25 anys com a responsable de màrqueting, vendes, desenvolupament de negoci i consultoria estratègica en diferents companyies. Des de l’any 2014, ha estat el director de màrqueting i comercial del Gran Teatre del Liceu de Barcelona i arriba avalat per Roger Guasch. Aquest nou departament aglutinarà les àrees de generació d’ingressos, de potenciació de la marca i de desenvolupament de negoci. Un dels objectius principals de la nova àrea serà l’expansió de marca per crear valor afegit i potenciar els ingressos on també s’ha afegit la consultora MolcaWorld per a la personalització d’estadis en un clar objectiu d’estimular la captació d’un Nanimg Right per a l’estadi. Una de les grans assignatures pendents.

L’OBJECTIU

Reforçar la marca del club per fer-la més atractiva i moderna per a socis i inversors

Botiga de referència a Barcelona

Dins de l’àmbit de màrqueting i comercial, el desenvolupament de botigues i marxandatge tindrà el suport de la consultora Retail SGC per a l’optimització de la venda i per al disseny futur de les botigues, estudiant la possibilitat que hi hagi presència del club inicialment en determinats punts de Barcelona, i, en especial, en el desenvolupament de la Flagship Store de la ciutat de Barcelona. I és que un dels grans reptes que hi ha és tenir una botiga de referència en una de les artèries principals de la Ciutat Comtal per fer visible el club i aprofitar el turisme.

Aquest era un dels grans reclams dels socis. El club fa temps que ho busca, i també un local social, per tenir més presència a Barcelona i, de retruc, reforçar el seu lligam vital amb la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.