Espanyol

El deute, per sota dels 100 milions

Economia. L’Espanyol presentarà en la pròxima junta general d’accionistes uns números sòlids i estables

La fotografia de la campanya de socis fa mal però l’econòmica serà un dels plats forts de la junta d’accionistes del 5 de desembre que ve. Allà l’entitat podrà presumir de tenir un marc estable i amb previsió de millorar a mitjà termini. La xifra més destacada és que el deute del club baixarà de la xifra psicològica dels 100 milions d’euros. Concretament, al voltant dels 96 milions, que es reparteixen de la manera següent: 61,3 milions en préstecs relacionats amb Rastar (30 milions depenen de bancs xinesos) i al voltant de 25 milions més en altres sectors de deute bancari, dels quals nou s’han renegociat fa pocs dies. Els números que es presentaran en la junta general d’accionistes es regiran per la “prudència comptable, perquè no em serveix dir que vendré per 30 si no ho he fet”, deia Guasch, i per això els beneficis a futur que es presentaran seran més baixos que l’any anterior, tot i que s’espera que seran majors. Quant a vendes de futbolistes, ja estan comptats els nou milions que s’ingressaran per la venda d’Aarón Martín al Magúncia. Pel que fa a una venda el club es regeix per la regla del 50/40/10. És a dir, del que resulti d’un traspàs net, un 50% es reinvertirà en la part esportiva, un 40% es destinarà a liquidar deute i un 10% a millorar aspectes de gestió interna del club o d’instal·lacions.

Ara mateix el club només necessitaria fer una venda de deu milions d’euros per cobrir les seves necessitats comptables i els possibles traspassos es faran no per necessitat sinó per oportunitat de mercat i per créixer esportivament. Roger Guash ha estat molt clar en relació amb la política de reforços i no preveu que hi hagi sortides pel tema del límit salarial que limita la possibilitat de reforçar l’equip; tot i que “hi ha un petit coixí”, la previsió és que si no hi ha una venda o una sortida d’un futbolista amb un elevat salari no hi haurà reforços.

Negociacions pel ‘naming right’

El club està en conversacions avançades amb una empresa dels Estats Units per posar nom a l’RCDE Stadium. L’entitat blanc-i-blava està esperant l’informe de la consultoria Nielsen per saber amb exactitud quina és la quantitat que pot demanar per aquest patrocini i el valor d’aquest. Els directius del club ja han parlat amb la delegació europea de l’empresa americana i a principis d’any aniran a la seu de la matriu. “La marca ens ha vingut perquè creu que podem estar a Europa. És una marca molt potent que ens donaria una gran visibilitat”, deia Roger Guasch.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)