1a divisió

Pàgina en blanc

Real Madrid. Florentino Pérez, a través d'un dels principals imputats de la trama Púnica, hauria creat un diari digital fals al servei del club madridista, segons va indicar Eldiario.es

Florentino Pérez hauria creat un diari digital a servei del Real Madrid, segons va indicar Eldiario.es. La publicació explica que el president blanc ho hauria fet a través d'Alejandro de Pedro, un dels principals imputats de la trama Púnica, amb el qual hauria signat el 2013 un contracte per 300.000 euros per un any per tal de millorar la reputació en les xarxes socials del club madridista a Espanya i altres països. D'aquesta manera, la campanya a les xarxes socials suposadament organitzada per De Pedro tenia com a eix central un portal web, Diariobernabeu.com, amb el seu corresponent compte de Twitter, que es presentava com un diari digital que cobria la informació de l'equip blanc. A la pràctica, però, el mitjà publicava notícies per millorar la imatge del club, i també per intentar pressionar l'entrenador amb les alineacions, rebatre informacions negatives o criticar els arbitratges. Presumptament, l'equip de comunicació del club blanc, i fins i tot el mateix Florentino Pérez, donaven indicacions a De Pedro sobre els continguts que havien d'aparèixer al lloc web. De fet, la relació entre el president del conjunt i De Pedro està acreditada en diversos missatges SMS i trucades telefòniques que s'inclouen en el sumari judicial de la trama Púnica, segons assegura Eldiario.es, que també adjunta en la notícia converses entre Florentino i De Pedro sobre quins tipus de temes i d'informacions havien de sortir al mitjà. Ara mateix, el lloc web ja no funciona, no s'hi pot entrar, i el seu compte de Twitter està inactiu des de fa més de cinc mesos.

La versió del president

Florentino Pérez va ser citat fa uns mesos davant l'Audiencia Nacional com a testimoni per aquest contracte amb De Pedro i va dir que el Real Madrid va decidir trencar l'acord amb l'empresa per tancar-ne un de molt més ambiciós amb Microsoft. En l'interrogatori, el fiscal li va preguntar diverses vegades pel Diariobernabéu.com i en la seva declaració, revelada per Elconfidencial.com, el president del club blanc va explicar que el web el va muntar De Pedro des de la seva empresa “per tenir més contacte amb aquest món dels seguidors” a les xarxes socials i que “el diari és un tema menor” i que és “un dels milers que hi ha sobre el Real Madrid”. També va manifestar que aquest diari no el va pagar el club, sinó que anava a càrrec de De Pedro.

L'IMPORT

El president del club blanc hauria pagat 300.000 euros per la creació del portal

‘DIARIO BERNABÉU'

Florentino hauria ordenat quins continguts posar en el portal, ara inactiu

Acord amb Telefónica

El club blanc i Telefónica van presentar l'acord de patrocini pel qual la companyia passa a ser connecting partner de l'entitat madridista per a la resta de la present temporada i la propera. El País va indicar que l'import vorejarà els 15 milions d'euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)