Carretera i manta
1a catalana. Els equips del grup 2 faran una mitjana de 1.700 kilòmetres més que els del grup 1. L’Andorra-Rapitenca és el desplaçament més llarg
Des de la reestructuració de l’any 2011 en què la primera catalana es va dividir en dos, la confecció dels grups ha seguit el criteri més lògic possible: al grup 1 els equips gironins i al 2 els de Lleida i Tarragona, amb els de la província de Barcelona repartits segons necessitat. Tot i això, en el grup 2 la quantitat de kilòmetres en desplaçaments és molt major que en el grup 1, una problemàtica que s’accentua aquest any amb la presència d’equips com ara la Rapitenca, el Tortosa i l’Andorra.
Enguany, els descensos compensats han portat 14 novetats respecte a la temporada passada i una reestructuració que ha afectat l’Andorra, el Martinenc i el Sants, que han passat del grup 1 al grup 2. Un canvi, però, que no sembla molestar-los. De fet, els del Principat ho van demanar a la federació perquè prefereixen els desplaçaments a les terres de Lleida que a Girona. Tot i això, al Guinardó calculen que els costos en desplaçaments augmentaran en uns 4.500 euros.
En total, els 18 integrants del grup 2 faran de mitjana 1.700 kilòmetres més, un fet sobretot sagnant per als equips de la capital o del Baix Llobregat i el Vallès, que tenen veïns que jugaran al grup 1. El Sant Cristòfor, de Terrassa, per exemple, haurà de fer el doble de kilòmetres que el Sabadell B. L’avantatge, potser, és que en aquest grup 2 no hi haurà cap dels descendits de tercera, un fet que podria interessar als equips que busquen l’ascens de categoria. Tot i això, la presència de conjunts que l’any passat es van quedar a les portes de pujar, com l’Andorra, el Balaguer o el Sants, auguren també una lluita aferrissada.