Reus

Una tendència a corregir

Reus. L’estadi roig-i-negre ha perdut més de mil espectadors de mitjana respecte a la temporada passada, una davallada que el club espera revertir en el tram final de lliga i de cara al futur

El Reus no se sent tan acompanyat aquesta temporada quan juga al seu estadi com la campanya passada, ja que van a veure’l més de mil espectadors menys per partit. Aquest curs, la mitjana és de 2.400 aficionats –l’aforament és de 4.300–, mentre que l’any passat n’hi anaven 3.700. El ple només s’ha vorejat una vegada aquest any –contra el Nàstic– i només en un altre partit, la visita de l’Osasuna, es van superar els 3.000 espectadors. La temporada passada, en canvi, en 20 dels 21 partits a casa es van superar els 3.000 seients ocupats i set vegades els 4.000. Només els dos filials tenen aquesta temporada una assistència mitjana d’aficionats més baixa, mentre que el curs passat hi havia cinc equips per sota (Lugo, Osca, Mirandés, Numància i Alcorcón).

El president del Reus, Xavier Llastarri, recorda que el club no va tocar els preus amb el canvi de temporada i que el nombre d’abonats no ha disminuït, de manera que considera que és el públic no soci el que els ha fallat aquesta temporada. Admet, també, que ja no hi ha l’efecte novetat del primer any a segona A, i per això la davallada era previsible. “I també tenim l’estadi que tenim, no podem posar preus tan baixos com altres clubs amb estadis més grans perquè n’hem de treure rendibilitat”, explica Llastarri, que troba a faltar que la ciutat valori més el present del club: “Potser no s’acaba de donar la importància que es mereix al fet d’estar a segona A. Vam tenir la sort d’unir-nos amb Joan Oliver i fer un projecte molt sòlid que s’ha de valorar.”

Malgrat tot, el president del Reus és optimista i, d’entrada, està convençut que l’assistència millorarà en el tram final, ja que s’esperen partits atractius a l’estadi –falten per visitar-lo l’Osca, l’Almeria, el Cadis, el Saragossa, el Tenerife i el Còrdova– i s’ha d’assegurar la permanència. “Farem esforços entre tots per aconseguir-ho”, diu Llastarri, que explica que el club farà promocions per tal que hi hagi bones afluències d’espectadors. A llarg termini, els projectes que s’estan estudiant –el club està pendent de presentar-se al concurs per a la concessió de l’estadi, que és municipal, tot i que encara no es tanca a la possibilitat de buscar una seu fora de la ciutat– preveuen augmentar la capacitat fins als 6.000 seients en una primera fase i arribar als 15.000 més tard, la qual cosa suposaria, segons Llastarri, “un impuls important” per fer créixer el club i aconseguir que més gent vagi a veure els partits del Reus.

El líder, visitant atractiu

De moment, el futur immediat és el partit de diumenge a les 8 del vespre contra el líder, l’Osca. Tot i que, segons Llastarri, l’horari no és el millor, el club espera que la visita dels aragonesos faci pujar l’assistència i sigui l’inici d’una nova tendència fins a final de curs. Per ajudar-hi, el Reus ha endegat una promoció per la qual tant els abonats com els que no ho són podran adquirir una entrada extra per cinc euros. Amb el tiquet, a més, es podrà aconseguir un descompte per veure el Reus-Almeria.

Nàstic
4.234
Numància
1.931
Osasuna
3.572
Cultural
2.932
Rayo
2.720
Valladolid
2.138
Sporting
1.548
Albacete
1.775
Barça B
2.352
Granada
1.992
Alcorcón
1.703
Lugo
1.822
Oviedo
2.372
Llorca
2.120
Sevilla Atl.
2.806

GRAN DIFERÈNCIA

El curs passat es van superar vint vegades els 3.000 espectadors; aquest curs, dues
Sporting
19.597
Saragossa
15.829
Oviedo
14.360
Osasuna
13.618
Cadis
12.884
Tenerife
11.657
Granada
11.492
Còrdova
10.739
Valladolid
9.444
Rayo
8.744
Cultural
7.818
Albacete
6.517
Almeria
6.396
Nàstic
6.065
Llorca
5.276
Osca
3.934
Lugo
3.778
Numància
3.151
Alcorcón
2.847
Reus
2.401
Barça B
2.230
Sevilla Atl.
1.631
L’ampliació de l’aforament amb els projectes que estem estudiant serà un impuls important
Xavier Llastarri
president del reus
Potser no s’acaba de donar la importància que es mereix al fet d’estar a segona A. Tenim un projecte molt sòlid que s’ha de valorar
No hem tocat els preus i mantenim el nombre d’abonats. Ha fallat el públic que no és soci i ja no hi ha l’efecte novetat del primer any
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)