Girona

DANIEL PRAT

‘TICKETING MANAGER’ DEL GIRONA FC

“Alliberar seients és un dels reptes”

“Tenim un 75% d’ocupació, de les més altes de segona; la resposta és molt bona”

“Volem un bon ambient i crec que hem ajustat bastant bé l’oferta i la demanda”

El veneçolà Daniel Prat és el ticketing manager, responsable de la política de venda d’entrades. Una figura que el Girona va incorporar el febrer del 2018, en plena estrena de l’entitat a primera divisió.

Més de 8.000 espectadors de mitjana. Estan satisfets?
Sí. La resposta del públic ha estat molt bona, i el descens de categoria s’ha notat molt poc. Estem contents, tant per comparació amb les dades de l’últim any a segona A com perquè el descens no ens ha afectat tant com a altres clubs.
I amb les entrades exhaurides en diversos partits...
Dels sis partits a casa, hem venut totes les entrades disponibles en quatre. I en els altres dos, ens n’hem quedat força a prop. També hi ajuda molt la campanya d’abonats, que va funcionar molt bé.
Quantes entrades posen a la venda?
Sortim amb un inventari petit, d’unes 500 més o menys, sense comptar les visitants. Després, però, fem molt d’esforç amb l’alliberament de seients.
La clau és aconseguir que s’alliberin més seients?
És un dels reptes que tenim. Volem que el camp estigui ple. I part de la decisió de no mantenir totes les graderies retràctils és perquè preferim un camp amb 11.200 seients que s’acosti molt al ple que un amb 14.500 que no ho estigui tant. L’assistència potser no canviaria gaire, però l’ambient seria diferent.
El preu fa que l’abonat li costi alliberar el seient? Era barat i tampoc hi perd tant, si no l’intenta col·locar.
Pot ser una raó. S’han jugat encara pocs partits, però nosaltres hem anat contactant amb els abonats que no han vingut. Alguns estaven de vacances; d’altres, per raons personals... Però sí que fem un seguiment per mirar d’entendre les raons i ajudar-los. El seient lliure ha anat creixent, però podem millorar. Si no hi ha entrades disponibles i no arribem als 9.000 espectadors, és que tenim marge.
És per aquí, l’única manera de fer créixer l’assistència?
Estem tenint una demanda força alta. També tenim en compte que han vingut rivals forts i que hi ha la il·lusió de l’afició per l’equip que s’ha format. I procurem fer activitats diverses perquè venir a l’estadi sigui una experiència maca. Per créixer, pensem en aquest percentatge d’abonats que no venen, sí.
La renovació d’abonaments va ser de rècord. Potser va ser precipitat desmuntar dues graderies retràctils?
Jo crec que no. Tot té a veure amb la demanda que tenim, que crec que hem ajustat bastant bé. Amb l’afluència de prop de 9.000 persones que tenim, crec que la capacitat d’11.200 seients és prou bona. Si haguéssim mantingut totes les graderies, crec que la demanda hauria estat semblant. Més oferta, però demanda similar. I, per garantir un bon ambient a l’estadi, és positiu ajustar-ho.
En temporades anteriors a segona A, l’afluència creixia molt a la segona volta, si l’equip anava bé. S’hi poden trobar?
Pot passar que la demanda creixi i que arribi a ser superior a l’oferta. Imagino que en aquest punt ja tindrem més madur l’alliberament dels seients. Ara tenim un 75% d’ocupació i estem molt contents, perquè és dels més alts de segona A. Si el podem fer créixer, encara millor. L’objectiu final és que Montilivi estigui com més ple millor.
Es pot plantejar recuperar alguna graderia a meitat de curs?
Jo crec que no, però és la meva opinió. Crec que la capacitat s’ha ajustat bastant bé a la demanda. També ens permet tenir l’expectativa que venir al camp és una motivació i que té un valor, que no és tan senzill.
A la zona visitant, res a fer, per més que l’ocupin quatre gats.
Això és per normativa. Tenim 306 seients, més d’un 2,7% de l’estadi, i és veritat que molt poques vegades els omplim. A vegades ens va en contra, però ho marca la normativa i té un perquè pel que fa a seguretat.
Les llotges VIP estan plenes?
Estan venudes gairebé al 100%. En algun partit s’allibera l’entrada d’algun abonat o empresa, però està molt ocupat. La resposta ha estat molt bona, tant de les zones VIP com de tot l’estadi. Estem força contents.
La millor recepta és que l’equip estigui a dalt?
Nosaltres mirem de deslligar-ho una mica perquè el sol fet de venir a Montilivi ja sigui una experiència molt bona. En això hem guanyat molt amb diferents activitats. Lògicament, però, que l’equip vagi bé crida molt més.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)