Ciclisme

La prova d’esforç

Froome busca el triomf que tant se li ha resistit per fer-se un lloc en la llegenda abans de l’assalt al seu cinquè Tour

Una contrarellotge per equips de 13,7 km obre el recorregut, amb més muntanya i una CRI de 40 km per compensar

“Aquesta Vuelta pot ser un moment decisiu per al Team Sky i per a Chris Froome.” Ho va dir Sir Dave Brailsford, el mànager del conjunt britànic. Al quatre cops vencedor del Tour li falten dos requisits per estar amb Anquetil, Hinault, Merckx o Indurain. El primer és guanyar una volta de tres setmanes a banda de la francesa. L’altre, el pot fer l’estiu que ve amb el seu cinquè passeig triomfal a París. “He acabat en segon lloc tres vegades, però afrontar el doblet del Tour i la Vuelta m’ha motivat molt aquesta temporada”, va afirmar el líder de l’Sky, que arriba amb menys càrrega competitiva que mai (48 dies). Només Anquetil i Hinault han guanyat abans Tour i Vuelta, el 1963 i el 1978 quan encara es corria en ordre invers. Fa 39 anys, Josep Pessarodona va ser segon.

50 ports

Els finals de Youtube, amb un mur de percentatges que fan por per completar una etapa relativament plana i fàcil de controlar per als equips, deixen lloc a etapes de muntanya, amb ports d’entitat. Una constant prova d’esforç perquè els favorits hauran de mesurar les seves forces en el cos a cos. I és aquí on agafa importància l’estat de forma amb què arriben els candidats al vermell i què han fet aquest 2017. L’Angliru, el penúltim dia, és la traca final d’una darrera setmana que comença amb la Course Navette: 40,2 km l’endemà del segon dia de descans. L’estrena de la muntanya, superada la CRE (13,7 km) d’aquesta tarda i l’esprint de demà, és al Pirineu demà passat. I el primer dels nous finals en alt, dimecres de Benicàssim a Alcossebre, a l’ermita de Santa Llúcia. Són tres ports de segona i dos de tercera, el darrer fins a l’arribada de 3,4 km. La mitja muntanya continuarà castigant els candidats al vermell, amb més de 200 quilòmetres de Vila-real a Sagunt i quatre ports de tercera i un de segona, al final. Però és que la de l’endemà, també amb mitja muntanya, en té 207 amb tres de tercera. El cap de setmana que ve, el Xorret de Catí recupera la xarxa social dels vídeos amb el final a les rampes del 20% al darrer port, de primera, i dos de tercera abans. Abans del primer dia de descans, un altre final per castigar les gepes: Puig Llorença, de primera –hi va guanyar Tom Dumoulin el 2015– en una jornada que els caçarecompenses tenen marcada en vermell per al triomf d’etapa.

Els extrems

El pas de Llevant a Andalusia té en l’Observatori Calar Alto (2.400 m) el primer lloc on començar a descartar candidats o confirmar apostes. És després de Velefique, dos ports de primera que l’últim dimecres d’agost faran que el desnivell arribi a 3.434 m. La Pandera (HC), el primer dissabte de setembre, i Hoya de la Mora (HC), a Monachil –on s’entrenen els corredors que es concentren a Sierra Nevada–, l’endemà, i després de dos primeres, han de començar a desequilibrar la general. La pot compensar la CRI, plana, a l’altre extrem de la península i una jornada de descans entremig. Però la prova del nou per a Froome o qui s’hi vulgui atrevir és a Cantàbria: Los Machucos (HC) és l’as a la màniga dels organitzadors, després d’un segona i un primera: 14 quilòmetres amb trams del 20% i una punta del 28%. I, les emboscades, per abans de l’Angliru, que tindrà Cobertoria i Cordal (primeres) d’aperitiu. El 7 i el 8 de setembre, tres terceres i un segona per acabar a Santo Toribio de Liébana i un primera i dos terceres per acabar a Gijón.

De Prada de Conflent a Tarragona, per Andorra

Tarragona agafa el relleu de Lleida, que fa dos anys va ser el punt d’arribada de l’etapa amb inici a Escaldes Engordany –llavors, la dotzena amb Aru, campió, líder–. Sense trepitjar Catalunya l’any passat, la Vuelta torna al país seguint el patró del 2015. La capital del Conflent, Prada, és demà passat el punt de sortida de la tercera etapa, amb final a Andorra la Vella i tres ports: coll de la Perxa (quilòmetre 31,5) i Rabassa (127,5) de primera, i Comella de segona; a set de l’arribada (151,4). L’endemà, el pilot sortirà del mateix lloc que el 2015 en la segona de les cinc etapes planes d’aquesta edició i, Belltall (3a), al quilòmetre 132.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)