CICLISME
DAUPHINÉ LIBÉRÉ
Martin segueix l'estela de Degenkolb
Guanya la «crono» l'endemà de la victòria del seu compatriota, que havia reivindicat la nova generació de ciclistes alemanys
Vinokourov perd el lideratge en benefici de Wiggins i Purito perd quatre minuts i cau dels deu primers classificats de la general
L'endemà que John Degenkolb reclamés la quota de protagonisme per a la nova generació de ciclistes alemanys amb la seva victòria a Lió, Tony Martin, un dels corredors reivindicats per Degenkolb, va guanyar la contrarellotge de la tercera etapa de la Dauphiné Libéré, de 42,5 quilòmetres. Una feliç coincidència que confirma el potencial d'aquesta nova fornada provinent d'Alemanya. Si bé Martin no és tan jove com el seu compatriota (26 anys l'un per 22 de l'altre), els èxits aconseguits en els seus quatre anys com a professional són més propis d'un corredor veterà. Martin ja porta 18 victòries en la seva carrera, sis de les quals aquesta temporada.
A la vegada, el ciclista alemany va presentar la seva candidatura per estar entre els favorits en les contrarellotges del Tour de França. De fet, l'etapa d'ahir es repetirà en la Grand Boucle el 20 de juliol i és la que va motivar la participació en aquesta prova d'alguns del millors especialistes contra el cronòmetre. El temps de Martin va ser onze segons millor que el de Bradley Wiggins, que va acabar segon i va rellevar Aleksandr Vinokourov en el lideratge.
«Ha estat una etapa maca i tinc confiança en les contrarellotges del Tour de França. Per descomptat que hi haurà altres grans ciclistes corrent el Tour, com Fabian Cancellara, però guanyar avui significa molt per a mi. Sé que durant el Tour hauré de ser una mica més ràpid.» Tampoc no se li podia demanar gaire res més a Martin, atès que va ser un dels ciclistes més perjudicats per la pluja.
El català Joaquim Rodríguez va quedar enfonsat en la classificació de l'etapa, amb la 59a posició i gairebé quatre minuts de retard, i va caure dels deu millors de la general, en la qual ara és dinovè.
La quarta etapa, de 173,5 quilòmetres, tindrà un recorregut pràcticament planer, a excepció d'un port de segona categoria a l'inici i de dos de quarta cap a la meitat.