Ral·lis

Serà el millor Costa Brava de la història

Motor. El ral·li més antic de Catalunya arriba a la 65a edició amb un nou patrocinador, Moritz, i una inscripció rècord en quantitat i qualitat

El prestigi assolit pel ral·li Costa Brava arreu d'Europa, la feina (ben) feta durant els últims anys i la promoció duta a terme en el món dels ral·lis clàssics ha permès a la prova degana de Catalunya –creada el 1953 per la Penya Motorista 10 x Hora i revifada fa tretze anys pel Club RallyClassics– arribar a la 65a edició en plena forma. D'una banda, ha aconseguit el patrocini de Moritz –“ens haurem d'acostumar a dir-ne ral·li Moritz Costa Brava”, va assenyalar Àlex Romaní, president del club organitzador–; de l'altra, la llista d'inscrits de la primera prova dels campionats europeu, estatal i català de ral·lis històrics serà d'alta volada. La inscripció es tanca avui a les vuit del vespre, però a hores d'ara ja hi ha 157 cotxes inscrits –gairebé la meitat, estrangers–, quan l'any passat n'hi va haver 83.

La xifra és tot un rècord, en quantitat i en qualitat, en els apartats de velocitat (72 inscrits), regularitat (51) i Legend (34). Hi trobem pilots i màquines mítics, com ara François Delecour (Lancia Delta), Erik Comas (Lancia Stratos) i Christophe Vaison (Lancia 037), i molts cotxes amb pedigrí (037, Stratos, Porsche, Peugeot 205 T16, Audi Quattro S1, Ford Escort WRC, R5 Turbo...).

El ral·li arrencarà el divendres 24 de març a la tarda, des de Girona, i es clourà a la capital gironina l'endemà al vespre, després d'un recorregut de 560,88 km, en dues etapes, incloent-hi 156,13 km repartits en onze trams de velocitat o regularitat, amb la carretera tancada, els més selectius de la demarcació.

Foto històrica

RallyClassics celebrarà les 65 edicions amb una foto amb el màxim nombre d'antics guanyadors del Costa Brava, que es farà al podi de sortida, situat a l'avinguda Ramon Folch de Girona. Entre d'altres, hi haurà Tony (1982), Dario Cerrato (1990), Joan Fernández (1962, 66 i 67) i Manel Juncosa (1968 i 70). I també Dani Solà (2006) –campió del món júnior el 2002, amb Àlex Romaní com a copilot–, que participa en l'edició d'aquest any amb un BMW M3 Fina.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)