Fórmula 1

el box

L'energia i l'emoció mouen la fórmula 1

Una cursa de F-1 ha de ser el rovell de l'ou d'un gran esdeveniment

La F-1 té uns nous amos, i alguna cosa s'hi comença a moure. El patró sortint, Bernie Ecclestone, ja s'ho ensumava. “Han comprat el cotxe i, és clar, el volen conduir”, va etzibar fa encara no dos mesos, l'endemà que els nous gestors de Liberty Media –l'empresa ara rebatejada Formula One Group– fessin creu i ratlla, tot convidant-lo a afluixar les regnes de l'esport que havia guiat amb mà ferma durant quaranta anys. “L'esport no ha estat ben atès els últims anys, per culpa d'un plantejament molt a curt termini. Nosaltres volem aplicar una visió a més llarg termini, invertint en coses que potser no tenen un retorn immediat, però que de ben segur en tindran més endavant”, va afirmar Chase Carey a Barcelona, la setmana passada. L'executiu nord-americà és qui ha substituït l'octogenari anglès al capdavant de la F-1, i va aprofitar la presentació del GP al Circuit de Barcelona-Catalunya per oferir algunes pinzellades de la seva visió de futur a la premsa catalana. Una deferència que, de retruc, era un senyal que la manera de fer dels nous directius és ben diferent del mètode Bernie. “Crec que és més que un senyal; és claríssim”, sentencia Carey.

La visió de Carey és una taula ben parada, amb tres potes: la competició, els pilots i la tecnologia. En el futur que el Formula One Group somia per a la F-1, hi ha més acció a la pista i més avançaments; els pilots són estrelles amb ganxo i la tecnologia manté la seva importància, però sense arribar a eclipsar els corredors. “Si ets al davant en l'aspecte tecnològic has de tenir un avantatge, però aquest avantatge no ha de ser definitiu”, valora aquest expert de màrqueting. El màrqueting ha estat precisament un dels grans dèficits de la F-1 sota Ecclestone, i Carey ha creat una àrea específica per redreçar aquesta carència, a càrrec de l'executiu Sean Bratches. “Volem generar energia, innovació i emoció. Fer de cada cursa una Super Bowl”, planteja Carey. De Super Bowl només n'hi ha una, no una vintena, però la idea és que la cursa de cada país sigui el rovell de l'ou d'un gran esdeveniment, amb la seva idiosincràsia i amb l'experiència de l'espectador en el punt de mira. Al Circuit de Barcelona-Catalunya n'hem tingut un tastet durant aquest cap de setmana, amb un autèntic festival lúdic i familiar a les zones de públic, a més de l'estrena de la pàgina oficial de Facebook de la F-1, abans inexistent.

La pota dels canvis tecnològics trigarà més a materialitzar-se. L'horitzó és el 2021, quan venç el contracte que lliga els fabricants amb les mecàniques híbrides actuals. “Són més complicades i cares que no es pensaven”, reconeix Carey, que ha encomanat el futur d'aquest aspecte de l'esport a un dels personatges més respectats de la F-1, Ross Brawn, l'antic director tècnic de Ferrari i Mercedes. “El motor no es pot canviar en tres mesos. Hem d'actuar amb decisió, però meditant-ho tot molt”, raona Carey. “La tecnologia és una part important de l'esport; en volem, però al cap i a la fi els pilots haurien de ser l'estrella de l'espectacle.” És precisament això el que volen els gairebé 95.000 espectadors que ahir van gaudir de la primera entrega de la nova fórmula 1, al Circuit de Barcelona-Catalunya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)