Els Mercedes, cap i cua
Fórmula 1. Hamilton arrencarà l’últim en el GP del Brasil després de tenir un accident en la Q1, però el seu company Bottas supera Vettel en la Q3 i sortirà de la posició preferent
Valtteri Bottas encapçalarà la graella de sortida del GP del Brasil, al davant dels Ferrari de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen, i l’altre Mercedes, de Lewis Hamilton, portarà el fanalet vermell. En el penúltim entrenament cronometrat del curs –després d’haver-se embutxacat el títol en la cursa anterior–, el pilot anglès va cometre la primera errada greu de la temporada. En la primera volta llançada de la Q1, el número 44 va perdre el control en el revolt més ràpid de la zona interior del circuit d’Interlagos, i el W08 es va encastar contra el mur de pneumàtics.
Amb tots els títols al sarró de l’estrella de tres puntes, el que en qualsevol altra cita del calendari hauria estat un drama, ahir no va passar d’una simple anècdota. Perquè, a més, el segon pilot de l’equip platejat, Bottas, va assumir amb mestria el rol de cap de files per un dia i va signar la posició preferent, la tercera del curs per a ell i la catorzena de Mercedes en dinou curses.
Una pole gairebé contra pronòstic, perquè Vettel va ser el més ràpid en la Q2 (1:08.494) i va reblar el clau en el primer intent de la Q3, amb un 1:08.360 que semblava inabastable. Però en el segon intent –amb el cel ben tapat i quatre gotes surant en l’ambient sense acabar de caure–, el pilot alemany va reconèixer que s’havia “acoquinat” una mica en la primera frenada i va marcar només un 1:08.418. Per la seva banda, Bottas va rebaixar el seu registre anterior (1:08.442) de 120 mil·lèsimes i va desbancar el Ferrari número 5, per menys de quatre centèsimes. Així doncs, avui la primera línia de la graella l’ocuparan els dos pilots que es juguen el subcampionat del món. Vettel comptarà amb el suport del seu company, Räikkönen, tercer, mentre que Hamilton difícilment podrà oferir el seu ajut a Bottas des de la cua.
Tercera línia inèdita
Max Verstappen també va baixar d’1:09 i sortirà de la segona línia, però ahir els Red Bull no van estar a l’altura dels Mercedes i Ferrari. La sanció de Daniel Ricciardo –muntarà pneumàtics tous en la sortida, en comptes de supertous, per mirar de remuntar amb una tàctica diferent– va enlairar Sergio Pérez i Fernando Alonso fins a la tercera línia, la millor posició en la graella del curs per a tots dos.
LA DADA
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:08.322 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:08.360 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:08.538 |
4t | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:08.925 |
5è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:09.598 |
6è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | 1:09.617 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:09.703 |
8è | Carlos Sainz (Renault) | 1:09.805 |
9è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 1:09.841 |
10è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:09.830 |
11è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:09.879 |
12è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | 1:10.116 |
13è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:10.154 |
14è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:09.330* |
15è | Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) | 1:10.678 |
16è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:10.875 |
17è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:10.776* |
18è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Renault) | s/temps* |
19è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Renault) | 1:10.686* |
20è | Lewis Hamilton (Mercedes) | s/temps |
(*) Sancionats per l’ús d’elements mecànics extres. | ||
Notícies
Dimecres,24 abril 2024