Fórmula 1

Mercedes busca la revenja en un traçat més propici

Fórmula 1. L’equip vigent campió arriba a la tercera prova del curs, a la Xina, encara sense haver pujat al graó més alt del podi, després de dues victòries seguides de Vettel i Ferrari

Toto Wolff va resumir prou bé l’ambient a can Mercedes després del GP de Bahrain, en què Sebastian Vettel va donar a Ferrari la segona victòria seguida del curs, en les dues proves disputades. “Fer segon i tercer era el mínim que podíem esperar amb els dos Red Bull i Kimi Räikkönen fora de cursa.” La traducció de les paraules del cap de l’estrella de tres puntes és clara: Mercedes necessita millorar “per tornar més forts”. L’equip de Brackley no haurà d’esperar gaire per prendre’s la revenja de les dues derrotes seguides a mans de Ferrari, atès que el GP de la Xina arriba tot just una setmana després del de Bahrain, disputat diumenge passat.

Curiosament, els dos circuits es van incorporar al calendari de la F-1 el 2004, però les seves característiques són oposades. Si al golf Pèrsic patien les rodes posteriors per les exigències de tracció sortint dels revolts lents, a Xangai les més castigades són les davanteres, sobretot l’esquerra, amb fortes càrregues laterals als revolts llargs i ràpids. A priori, el traçat afavoreix Mercedes més que no pas a Ferrari –a l’inrevés que la setmana passada–, en part perquè la temperatura serà més freda.

Salt de compostos

Una altra variable a tenir en compte són els pneumàtics. Pirelli hi porta el mitjà i el tou, com a Sakhir, però l’ultratou en lloc del supertou. És a dir, hi ha un salt entre el compost més tou disponible i el següent, la qual cosa obre encara més el ventall d’opcions tàctiques. En qüestió de rodes, Ferrari té feina a fer, després que diumenge un mecànic sortís amb una cama trencada de l’espifiada en una aturada a boxs de Räikkönen. Dos dies abans, el finlandès havia quedat a l’estacada amb un roda solta, i a Austràlia els dos pilots de Haas –client tècnic preferent de Ferrari– van haver de plegar amb les rodes mal collades. L’equip italià, però, no és l’únic amb deures pendents: Red Bull es vol refer del doble abandonament de Ricciardo i Verstappen a Bahrain tant com Mercedes anhela encetar el seu compte.

ELS PROTAGONISTES

No sabem ben bé on serem. Xangai és un repte diferent. Encara hem de millorar l’equilibri del cotxe
Sebastian Vettel
[Ferrari i Mercedes] estem força igualats, com es va veure a Bahrain. Serà una temporada prou interessant
Valtteri Bottas
Aquest circuit cada cop m’agrada més, tot i que mai he pujat al podi. És tècnic, i els primers revolts són una bogeria
Daniel Ricciardo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)