La F1 queda en 20 curses
Motor. La FIA confirma la baixa del Gran Premi d'Alemanya en el calendari definitiu del 2017, la qual cosa ha permès evitar la coincidència de dates del GP d'Europa i les 24 Hores de Le Mans
Nico Rosberg no podrà lluir el número 1 davant del seu públic, i Mercedes tampoc podrà presumir, a casa, del primer campió alemany al volant d'una fletxa de plata d'ençà que Hermann Lang va vèncer l'europeu del 1939, la màxima competició de monoplaces de gran premi aleshores. El Consell Mundial de la FIA, reunit ahir a Viena, va publicar el calendari definitiu del mundial de F1 del 2017, en el qual brilla per la seva absència la cita alemanya. La cursa s'hauria d'haver celebrat a Nürburgring, però els nous propietaris russos del circuit hi van renunciar. Hockenheim té un contracte amb Bernie Ecclestone per als anys parells, i les dues parts no han arribat a cap acord perquè el circuit de Baden-Württemberg n'assumís l'organització el 2017. Serà el segon cop en tres anys que Alemanya cau del calendari, malgrat el domini de Mercedes. Així doncs, el pròxim curs tindrà vint dates, igual que el 2012, una menys que el rècord assolit aquest any.
Tres mundials catalans
Tanmateix, per gros que sigui el mal, algun bé en queda. La baixa d'Alemanya ha permès endarrerir una setmana les curses de Bakú, Spielberg, Silverstone i Budapest, respecte de l'esborrany publicat fa dos mesos, de manera que el curs entrant el GP d'Europa a l'Azerbaidjan no coincidirà amb les 24 Hores de Le Mans, com ha succeït aquest any. D'ençà que el 2012 la resistència va recuperar l'etiqueta de campionat del món, la FIA va subscriure un pacte de no agressió entre Le Mans i la F1, que –casualitat o no, amb Ecclestone no se sap mai– es va trencar després que el 2015 un pilot de F1, Nico Hülkenberg, aprofités l'avinentesa per córrer i vèncer a Le Mans.
Com s'esperava, la FIA va confirmar les tres curses catalanes dels respectius campionats del món. El GP de F1 del Circuit de Barcelona-Catalunya se celebrarà a mitjan maig i el ral·li Catalunya-Costa Daurada, a l'octubre. La gran novetat serà el Barcelona RX, que els dos últims anys s'ha disputat al setembre i que el 2017 donarà el tret de sortida del mundial de ral·licròs, a l'abril. Els campionats europeus de F1 històrics i cotxes Sport històrics també començaran a Montmeló –coincidint amb el retorn del revival Esperit de Montjuïc–, la setmana següent del Barcelona RX.
El líder del WRC ja no haurà de patir
El Consell Mundial de la FIA ha fet marxa enrere amb la normativa de l'ordre de sortida del mundial de ral·lis (WRC), segons la qual el líder de la general havia d'obrir la cursa els dos primers dies. Ara només ho haurà de fer el primer dels tres dies, com el 2014, després que la FIA admetés que s'havia excedit en la norma anterior. La mesura feia tota la fila d'estar feta a mida per parar els peus al ja tetracampió del món Sébastien Ogier, i la marxa enrere coincideix amb la retirada de Volkswagen del WRC. La FIA també ha creat un trofeu per als pilots privats.
En el mundial de resistència (WEC), la categoria GTE ara serà un campionat del món (abans, copa), veient el nombre de marques oficials que hi participen. Pel que fa al mundial de turismes (WTCC), per garantir unes graelles prou nombroses s'ha creat la categoria WTCC-2 per a cotxes tipus TCR, com ara el Seat León Cup Racer. El WTCC tornarà a Macau per primer cop d'ençà del 2014, i la FIA estudiarà introduir-hi el concepte de joker lap (volta llarga) del ral·licròs.
Notícies
Dissabte,20 abril 2024