Des de Barcelona fins al coll de Turini
Motor. Un total de 102 cotxes prenen la sortida del ral·li de Montecarlo Històric des del moll de la Marina del port Olímpic
Un total de 102 cotxes van prendre la sortida del ral·li de Montecarlo Històric des de Barcelona, ahir a la tarda, amb el parc tancat i el podi de sortida ubicats al moll de la Marina del port Olímpic. Entre els equips participants en la prova de regularitat més important del món, destacava el de Seat Cotxes Històrics, amb un 124-1800 pilotat per Salvador Cañellas i Daniel Ferrater. La marca catalana celebra així el 40è aniversari de l'històric resultat aconseguit el 1977 en el ral·li de Montecarlo de velocitat, quan Antonio Zanini va ser tercer absolut i el mateix Cañellas, quart, amb els cotxes oficials de Seat Competició.
Un altre participant destacat va ser Jean Ragnotti, vencedor de l'edició de 1981, que ahir va prendre la sortida amb un Renault 8 Gordini. També va sortir de Barcelona el vencedor del Montecarlo Històric de l'any passat, Daniele Perfetti, que lluïa el número 1 en el seu Alpine A110 1600 S.
Entre els equips catalans destacaven els Víctor Sagi pare i fill, amb el seu incombustible Porsche 911 S de 1968; Felip Rigat i Sebastià Gispert (BMW 1602 de 1977); el Nenas Team de Tere Armadans i Anna Vives (Volkswagen Golf GTI de 1979), i Ramon Espinet i Jordi Mestre, que conduïen el vehicle més antic dels que van sortir de Barcelona, un MGA del 1958. A banda, Seat Cotxes Històrics també feia córrer dos cotxes més, un 1430-1600 i un 127, conduits per periodistes.
És el quinzè any consecutiu que Barcelona acull una de les sortides del ral·li de Montecarlo Històric, una tradició que la ciutat va iniciar fa 35 anys, el 1982, en la versió de velocitat, sempre amb l'organització del RACC. La uniformització dels ral·lis del WRC va obligar el Montecarlo a deixar de banda els recorreguts de concentració des de diferents països, un costum que l'Automòbil Club de Mònaco va poder recuperar per a la prova de regularitat. Els altres punts de sortida són Reims, a França (135 cotxes) i Bad Homburg, a Alemanya (59 cotxes), a més de Lisboa, Glasgow i Copenhaguen, amb una participació més minsa.
El ral·li de Montecarlo Històric s'allargarà fins a la matinada del dimecres 1 de febrer, i es clourà amb el pas pel cèlebre tram del coll de Turini.