Fórmula 1

La velocitat hi és

Fórmula 1. Hamilton millora d'un segon el millor temps de la pretemporada de l'any passat. A banda de Mercedes, Ferrari i Williams també rebaixen el registre de referència del 2016

Els nous cotxes corren. En el primer dia de la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya, Lewis Hamilton va millorar d'un segon rodó el millor temps absolut dels tests de l'any passat. El pilot anglès de Mercedes va fer un 1:21.765, amb pneumàtics tous. El penúltim dia de proves del 2016, Räikkönen (Ferrari) va fer 1:22.765, amb els ultratous. A més a més, Sebastian Vettel va quedar a poc més d'una dècima del W08 amb el nou Ferrari, per bé que muntava el compost mitjà, més lent que el tou. Amb el Williams FW40 i rodes toves, Felipe Massa també va rebaixar el temps de referència de l'any passat. Si es té en compte que els assajos d'ahir eren la primera presa de contacte dels equips amb els bòlids acabats de fer i amb els nous pneumàtics amples de Pirelli, l'objectiu de fer els cotxes uns tres segons més ràpids que l'any passat sembla que s'ha assolit amb escreix. Els aficionats catalans no s'ho van voler perdre, i ahir el Circuit va vendre 1.600 entrades, que no està gens malament per uns tests.

Primeres conclusions

Filant molt prim, la primera jornada va permetre treure algunes conclusions, que el temps i els quilòmetres hauran de confirmar o rebatre. Ras i curt, Mercedes té la paella pel mànec, Ferrari ha començat amb bon peu, McLaren no se'n surt i Red Bull necessita millorar. A més, per deixar-ne constància, els quatre millors temps del dia van correspondre als equips que van assajar l'apèndix en forma de T a l'aleta del capó motor: Mercedes, Ferrari, Williams i Haas. L'equip de l'estrella de tres puntes va fer tota una demostració de força. Confiant en la fiabilitat del cotxe, Mercedes va repartir la feina entre Valtteri Bottas (79 voltes, al matí) i Hamilton (73, a la tarda), per no carregar el físic dels pilots. Ja ho van fer així l'any passat i ho faran tots els dies. L'equip va avaluar diferents configuracions del capó motor, amb l'aleta i sense. L'únic entrebanc va ser una virolla de Hamilton, a l'estadi. Per la seva banda, Massa va quedar entregirat a la xicana. L'ensurt més gran el va protagonitzar Magnussen. El danès va perdre el control del Haas en la frenada de l'estadi i va trencar l'aleró en colpejar el mur, però va poder tornar al box pels seus mitjans.

Igual que Mercedes, Ferrari també es va mostrar molt consistent i regular. Vettel va acumular 128 voltes sense problemes, sempre amb el compost mitjà. L'aerodinàmica de l'SF70H desperta elogis arreu del pàdoc. En canvi, McLaren no va arrencar gens bé. Alonso va ser qui menys voltes va fer, 29, després que l'equip hagués de canviar el motor Honda. L'asturià va fer el millor temps amb les rodes supertoves. Red Bull també va perdre tot el matí per un problema amb un sensor i a les bateries del sistema híbrid. Amb tot, l'australià va arribar a les 50 voltes.

Primer dia
1r L. Hamilton (Mercedes)
1:21.765
2n S. Vettel (Ferrari)
1:21.878
3r F. Massa (Williams-Merc.)
1:22.076
4t K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:22.894
5è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:22.926
6è V. Bottas (Mercedes)
1:23.169
7è S. Pérez (F. India-Merc.)
1:23.709
8è C. Sainz (STR-Renault)
1:24.494
9è N. Hülkenberg (Renault)
1:24.784
10è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:24.852
11è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:26.841

A mal temps bona cara

Tal vegada sense voler-ho, Éric Boullier va il·lustrar ahir la falta d'integració aparent entre McLaren i el seu soci motorista, Honda. A l'hora d'intentar explicar la fuita d'oli que va tenir Alonso tancat al box fins a les quatre de la tarda, el director esportiu de l'equip de Woking es va limitar a dir: “Hem d'esperar que Honda ens doni la resposta.” Amb tot, Boullier va assegurar que, en general, no veu res dolent en el nou cotxe, i que a Austràlia, la primera cursa, tot estarà resolt. Això sí, “Alonso no estava gaire content aquest matí”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)