Fórmula 1

Ferrari manté el to sota la pluja artificial

Fórmula 1. Räikkönen torna a fer el millor temps en la jornada dedicada a provar les rodes d'aigua al Circuit

Plogui o faci sol, Ferrari va refermar ahir la bondat de l'SF70H. Kimi Räikkönen va marcar el millor registre en l'últim dia de la primera setmana de la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya –ha estat el més ràpid en els dos dies de tests que li han correspost– i va ser el segon pilot amb més voltes (93), només superat per Grosjean (118). Tanmateix, va quedar a més d'un segon del temps de referència establert dimecres per Valtteri Bottas, atès que la jornada d'ahir es va dedicar a provar les cobertes de pluja de Pirelli, amb la pista inundada de manera artificial, i els millors temps no van arribar fins a l'última mitja hora, amb l'asfalt encara humit.

La jornada va tenir tres absències d'alta volada: Williams, Toro Rosso i Lewis Hamilton. L'equip de Grove no va poder rodar perquè dimecres el xassís de l'FW40 va quedar malmès en l'accident de Lance Stroll. Amb vista a la segona tongada de testos, que arrenca dimarts vinent, n'hauran de preparar un de nou. Per la seva banda, l'equip de Faenza només va fer una volta, per una avaria terminal en el motor Renault de l'STR12. Finalment, el pilot anglès de Mercedes es va desentendre del seu torn matinal. L'excusa oficial va ser un problema elèctric en el W08. Quan la fletxa de plata va sortir per fi del box, a 3/4 d'1 de la tarda, ho va fer ja amb les rodes llises i Bottas al volant. A la tarda, l'equip va tancar la barraca quan encara faltava una hora, en detectar una anomalia en la telemetria.

Ho diu el reglament

De fet, en general la jornada va registrar menys activitat que els dies anteriors, una impressió agreujada pel menor nombre de cotxes en acció. Val a dir que aquest dia assolellat però plujós no era cap caprici, sinó una disposició del reglament esportiu. L'article 10.4 estipula que un dels vuit dies de la pretemporada s'ha de reservar per provar les cobertes de pista molla, “no més tard de vint dies abans del començament del campionat”. La data límit, doncs, era ahir.

Si es va decidir incorporar aquest dia en el reglament, va ser per ajudar els equips a avaluar les noves cobertes d'aigua i per tal que Pirelli en reculli prou dades per millorar-les. Tot i que les condicions no eren gaire representatives, les proves van permetre establir el punt d'intercanvi entre l'intermedi i els llisos, al voltant de l'1:28. A més, la marca italiana ha decidit introduir nous compostos de pluja i intermedis, que es posin a to més ràpid en cas de sortida amb la pista molla.

LA DADA

500
mil litres
d'aigua no potable es van haver de menester per regar el traçat, al matí i a la tarda.
Quart dia
1r K. Räikkönen (Ferrari)
1:20.872
2n M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:21.769
3r J. Palmer (Renault)
1:21.778
4t R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:22.309
5è A. Giovinazzi (Sauber-Ferr.)
1:22.401
6è S. Pérez (F. India-Merc.)
1:22.534
7è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:22.576
8è V. Bottas (Mercedes)
1:23.443
9è N. Hülkenberg (Renault)
1:24.974
10è D. Kviat (STR-Renault)
s/temps

Tu a l'Amèrica del Nord i jo a Europa

Daniel Juncadella i Àlex Riberas ja han tancat el seu programa esportiu per al 2017. L'expilot del DTM, de 25 anys, segueix sent pilot oficial de Mercedes, però ara correrà amb un SLS en les Blancpain GT Series. Aquest prestigiós campionat europeu farà parada i fonda al Circuit de Barcelona-Catalunya el primer diumenge d'octubre, dins del Festival de la Velocitat de Barcelona. Per la seva banda, Riberas disputarà la Pirelli World Challenge, amb l'únic Ferrari 488 semioficial participant en aquest campionat nord-americà de GT. El programa del pilot barceloní, de 23 anys, és l'aperitiu del seu proper fitxatge com a corredor oficial de Ferrari per a la categoria GT. Juncadella i Riberas han estat membres del programa Joves Pilots del Circuit de Barcelona-Catalunya. El seu últim deixeble, Àlex Palou, de 19 anys, encara no té cap programa tancat, però dimarts i dimecres de la setmana entrant provarà un monoplaça de la F-3 japonesa, al circuit de Suzuka.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)