Motociclisme

Moto GP

Pretemporada

Viñales amenaça el rècord

Moto GP. Un sol dia abans del final de la pretemporada, el nou pilot de Yamaha lidera la taula de temps amb un registre a mig segon de la millor volta absoluta feta mai a Losail

A la recta de Losail les Ducati volen, però si els temps de la penúltima jornada de pretemporada són rellevants, alguna tecla bona han tocat a Yamaha perquè Maverick Viñales completés una sessió com la d'ahir. El seu 1:54.455 millora el rècord de volta ràpida en cursa del circuit (de Jorge Lorenzo, en 1:54.927, l'any passat) i queda a molt poc de la millor volta absoluta, també del mallorquí (2008) amb pneumàtics de qualificació, just un segon inferior (1:53.927) i que no sembla gens utòpic batre d'aquí a dues setmanes, amb les garrofes en joc.

Viñales ha treballat bé. Acaba de passar d'una moto (Suzuki) molt receptiva amb els gestos del pilot als revolts a una altra (Yamaha) més reticent a ser forçada però més ràpida si se sap aprofitar i no es confia tot a la frenada (com havia de fer a Suzuki). Per sort per a ell, no ha anat a Ducati ni a Honda... El ritme de l'empordanès ahir va ser d'1:55 mitjans i alts, però va aconseguir set voltes en 1:55 baix.

Però Yamaha també ha treballat bé. Ho demostra el fet que Valentino Rossi, a qui baixar a 1:55 li va costar quatre tandes, fos capaç de saltar de l'1:56 a l'1:54 en les tres últimes voltes, això sí, amb una moto preparada especialment per a això. Fins i tot la Yamaha Tech 3 de Jonas Folger i l'Honda LCR de Cal Crutchlow també van acreditar una progressió semblant. Aleix Espargaró (Aprilia) va ser consistent en els 1:56, però li va costar molt baixar a 1:55.

Márquez, a la seva

Els dos últims campions del món, Marc Márquez i Jorge Lorenzo, es van oblidar del compost de goma més tou i de la volta ràpida i van anar al seu programa. El català va ser el pilot amb millor ritme del dia. Va ser ràpid de seguida i les seves 15 voltes en 1:55 (d'un total de 50) no les va igualar ningú (en canvi, Dani Pedrosa es va queixar de falta d'adherència). El mallorquí el va imitar i de seguida va ser capaç de baixar a 1:55, però va tenir una caiguda (la primera des que és a Ducati) i el seu pas va pujar a l'1:56.

En algun moment la pista va estar delicada, amb humitat i alguna espurna de pluja. Aleix Espargaró, Rossi i mitja dotzena de pilots més van anar per terra.

A Ducati, Andrea Dovizioso va ser l'encarregat de posar a pista el nou disseny de carenat pensat per pal·liar els efectes de la prohibició de les aletes i millorar l'adherència del tren de davant. Si bé la seva millor volta va ser inferior a les Ducati de Bautista (Aspar), Lorenzo (Factory) i Redding (Pramac), l'italià va acabar la feina marcant sis 1:55 gairebé consecutius al final de la sessió, de manera que l'invent no sembla desencaminat.

Hem assolit un gran ritme i m'he sentit molt còmode a la moto. Hem fet un pas més en l'aspecte que volia, la frenada
Maverick Viñales
Ningú pot igualar les 15 voltes a 1:55 de Marc Márquez, despreocupat del millor temps
Losail, dia 2
1r Mack Viñales (Yamaha)
1:54.455
2n Valentino _Rossi (Yamaha)
a 0.277
3r Jonas Folger (Yamaha)
a 0.462
4t Cal Crutchlow (Honda)
a 0.577
5è Aleix Espargaró (Aprilia)
a 0.666
6è Marc Márquez (Honda)
a 0.741
7è Álvaro Bautista (Ducati)
a 0.790
8è Jorge Lorenzo (Ducati)
a 0.889
9è Scott Redding (Ducati)
a 0.898
10è Johann Zarco (Yamaha)
a 0.899
11è Karel Abraham (Ducati)
a 0.965
12è Andrea Iannone (Suzuki)
a 1.090
13è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 1.128
14è Danilo Petrucci (Ducati)
a 1.225
15è Loris Baz (Ducati)
a 1.353
16è Dani Pedrosa (Honda)
a 1.420
17è Àlex Rins (Suzuki)
a 1.655
18è Tito Rabat (Honda)
a 1.759
19è Jack Miller (Honda)
a 1.796
20è Sam Lowes (Aprilia)
a 1.821
21è Pol Espargaró (KTM)
a 2.193
22è Bradley Smith (KTM)
a 2.812
23è Mika Kallio (KTM)
a 3.233
El ritme no és dolent, però ho hem de fer millor. Hem fet una prova que no ha anat bé, però en tenim una altra per demà
Marc Márquez
Amb goma dura érem dels més ràpids, però ara mateix no em veig en condicions de guanyar aquí
Jorge Lorenzo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)