Moto GP
Pretemporada
Viñales amenaça el rècord
Moto GP. Un sol dia abans del final de la pretemporada, el nou pilot de Yamaha lidera la taula de temps amb un registre a mig segon de la millor volta absoluta feta mai a Losail
A la recta de Losail les Ducati volen, però si els temps de la penúltima jornada de pretemporada són rellevants, alguna tecla bona han tocat a Yamaha perquè Maverick Viñales completés una sessió com la d'ahir. El seu 1:54.455 millora el rècord de volta ràpida en cursa del circuit (de Jorge Lorenzo, en 1:54.927, l'any passat) i queda a molt poc de la millor volta absoluta, també del mallorquí (2008) amb pneumàtics de qualificació, just un segon inferior (1:53.927) i que no sembla gens utòpic batre d'aquí a dues setmanes, amb les garrofes en joc.
Viñales ha treballat bé. Acaba de passar d'una moto (Suzuki) molt receptiva amb els gestos del pilot als revolts a una altra (Yamaha) més reticent a ser forçada però més ràpida si se sap aprofitar i no es confia tot a la frenada (com havia de fer a Suzuki). Per sort per a ell, no ha anat a Ducati ni a Honda... El ritme de l'empordanès ahir va ser d'1:55 mitjans i alts, però va aconseguir set voltes en 1:55 baix.
Però Yamaha també ha treballat bé. Ho demostra el fet que Valentino Rossi, a qui baixar a 1:55 li va costar quatre tandes, fos capaç de saltar de l'1:56 a l'1:54 en les tres últimes voltes, això sí, amb una moto preparada especialment per a això. Fins i tot la Yamaha Tech 3 de Jonas Folger i l'Honda LCR de Cal Crutchlow també van acreditar una progressió semblant. Aleix Espargaró (Aprilia) va ser consistent en els 1:56, però li va costar molt baixar a 1:55.
Márquez, a la seva
Els dos últims campions del món, Marc Márquez i Jorge Lorenzo, es van oblidar del compost de goma més tou i de la volta ràpida i van anar al seu programa. El català va ser el pilot amb millor ritme del dia. Va ser ràpid de seguida i les seves 15 voltes en 1:55 (d'un total de 50) no les va igualar ningú (en canvi, Dani Pedrosa es va queixar de falta d'adherència). El mallorquí el va imitar i de seguida va ser capaç de baixar a 1:55, però va tenir una caiguda (la primera des que és a Ducati) i el seu pas va pujar a l'1:56.
En algun moment la pista va estar delicada, amb humitat i alguna espurna de pluja. Aleix Espargaró, Rossi i mitja dotzena de pilots més van anar per terra.
A Ducati, Andrea Dovizioso va ser l'encarregat de posar a pista el nou disseny de carenat pensat per pal·liar els efectes de la prohibició de les aletes i millorar l'adherència del tren de davant. Si bé la seva millor volta va ser inferior a les Ducati de Bautista (Aspar), Lorenzo (Factory) i Redding (Pramac), l'italià va acabar la feina marcant sis 1:55 gairebé consecutius al final de la sessió, de manera que l'invent no sembla desencaminat.
Notícies
Dijous,28 març 2024