Més motor

Motor

El millor espectacle del món arriba a Montmeló

Motor. El Circuit de Barcelona-Catalunya organitza la primera prova del mundial de ral·licròs, amb una formació de pilots i equips de luxe

El mundial de ral·licròs (RX) arrenca aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya, fent palès un creixement tan vertiginós com l'acceleració extrema dels bòlids que s'hi exhibeixen –de 0 a 100 km/h en menys de dos segons; un F-1 ho fa en 2.4–. Si fins ara hi corrien de forma oficial les marques Peugeot i Ford, aquest any –el quart en què l'especialitat corona un campió del món FIA– s'hi afegeixen Audi i Volkswagen. Totes quatre segueixen la mateixa recepta: donar suport de fàbrica a un equip especialitzat privat, amb la vista del promotor, IMG, posada a no perdre el delicat equilibri en la balança dels costos i els mitjans.

Així doncs, la marca dels quatre anells s'ha aliat amb l'equip EKS del vigent campió, Mattias Ekström, amb Topi Heikkinen i Reinis Nitiss com a companys d'equip, al volant dels Audi S1 RX. Per la seva banda, Volkswagen Motorsport ha unit forces amb Petter Solberg –campió del món els dos primers anys– per atacar el mundial amb un Polo GTI RX derivat de l'antic model del WRC. El seu company és el vigent subcampió, Johan Kristoffersson. Paradoxalment, les dues marques alemanyes s'han bolcat en el ral·licròs l'endemà de deixar l'altre campionat del món FIA en què competien: el de resistència (Audi) i el de ral·lis (VW).

Loeb ja és favorit

L'alternativa al desembarcament alemany la plantegen Peugeot i Ford, amb els mateixos pilots que l'any passat. La marca francesa torna a disposar del nou cops campió del món de ral·lis Sébastien Loeb. Després d'un any d'aprenentatge, en el qual ja va guanyar una cursa amb el 208 WRX, l'alsacià és un dels favorits, al costat dels seus companys Timmy i Kevin Hansen. L'altre gran equip és Hoonigan Racing, amb els Ford Focus oficials de l'as nord-americà Ken Block i la promesa noruega Andreas Bakkerud. Els millors pilots privats són Kevin Eriksson, Timo Scheider, Timur Timerzianov i Janis Baumanis, tots al volant de sengles Ford Fiesta RX. Una formació de pilots de luxe, la millor que s'ha vist mai.

El Barcelona RX és la primera de les dotze proves del curs. Demà es disputaran els entrenaments lliures i les primeres mànegues de qualificació de les tres classes (mundial i europeu d'RX Supercar, i Touring Car), a partir de les nou del matí. Diumenge, més mànegues de qualificació i, a partir de les tres de la tarda, el plat fort, amb les semifinals i la final del mundial i l'europeu.

LA DADA

21
pilots
competeixen a Barcelona en el mundial d'RX, i 32 en l'europeu, amb cotxes de 600 CV.

Pendent de la renovació

L'aposta del mundial de ral·licròs pel Circuit de Barcelona-Catalunya és clara, com ho demostra el fet que el Barcelona RX enceti el campionat d'enguany –a més de ser el marc ahir de la presentació del campionat–, i atengui així la petició dels promotors de la cita catalana. Aquest és el tercer any que el Barcelona RX es disputa a Montmeló, en un circuit mixt d'asfalt (60%) i terra (40%), dibuixat a la zona de l'estadi del Circuit. Això ofereix als espectadors una visió privilegiada de tot el traçat, d'1,2 quilòmetres, sobre el qual la successió de mànegues curtes proposa un espectacle vibrant d'acció ininterrompuda. El tercer any, però, és l'últim de l'acord inicial de tres anys del Barcelona RX amb el campionat, amb l'opció de seguir tres anys més. “Estem negociant per renovar-lo, però encara no està fet i no crec que el puguem anunciar aquí”, va declarar el promotor, Jordi Roquer.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)