Més motor

Mai no plou a gust de tothom

Ral·licròs. La pluja intermitent durant la primera jornada capgira la classificació general provisional del Barcelona RX i, alhora, ofereix un espectacle de gran volada

“Com ho has vist, això?” “Molt lliscós, ha estat increïble!” La breu conversa entre el líder provisional del Barcelona RX, Topi Heikkinen (Audi), i el tercer de la general després de les dues primeres mànegues de qualificació, Johan Kristoffersson (VW), resumia a la perfecció el que havia estat la primera jornada del curs del mundial de ral·licròs. Increïble. Per l'espectacle, l'emoció i, també, per la pluja, que a estones va refermar, provocant grans daltabaixos en la classificació, segons qui es trobava la pista més seca i qui sortia a córrer amb l'asfalt ben moll. Sense anar més lluny, Heikkinen va patir de valent en la Q1, en la qual Kristoffersson va ser el més ràpid i el pilot d'Audi va quedar relegat al 14è lloc.

La situació es va capgirar en la Q2, quan el finlandès va guanyar l'última cursa abans que s'obrís el cel. Els deu pilots més ràpids de la Q1 van haver de córrer sota una pluja cada cop més forta. La classificació en les mànegues de qualificació s'estableix pel temps de cada pilot, no per la posició ocupada en la seva cursa, de manera que els favorits es van enfonsar, amb registres mig minut més lents que l'escratx de Heikkinen (3:27.651 per fer les quatres voltes al traçat mixt d'un quilòmetre i escaig de la zona de l'estadi).

Del DTM al ral·licròs

La pluja també va fer la guitza a un públic força nombrós, que a canvi va gaudir d'un espectacle de gran volada, amb lliscades sensacionals sobre una pista que, en el millor dels casos, presentava unes condicions ben delicades. De retruc, la classificació provisional planteja per a avui una jornada força emocionant, que culminarà a les tres de la tarda amb les semifinals i la final de la màxima categoria. Per exemple, el segon de la general és el privat Timo Scheider (Ford Fiesta), l'expilot del DTM, que aquest any s'estrena com a corredor de ral·licròs a temps complet, mentre que un dels grans favorits, Andreas Bakkerud (Ford Focus), va tenir un topada en la Q2 i és divuitè. Altres favorits estan més enrere que no esperaven, per bé que les diferències de punts encara són minses: Loeb és setè; Block, novè, i Ekström, onzè. En el dotzè lloc, Petter Solberg (VW) tanca la llista de pilots que passen a les semifinals. Abans, però, aquest matí s'han de disputar dues mànegues més de qualificació.

PROTAGONISTES

He tingut mala sort en la Q1, però ho he compensat amb escreix en la Q2. Hem d'estar força contents
Topi Heikkinen
Audi s1
General provisional després Q2
1r Topi Heikkinen (Audi S1)
80
2n Timo Scheider (Ford Fiesta)
77
3r Johan Kristoffersson (VW Polo)
77
4t Kevin Hansen (Peugeot 208)
72
5è Timmy Hansen (Peugeot 208)
72
6è Jean-Baptiste Dubourg (Peugeot 208)
71
7è Sébastien Loeb (Peugeot 208)
70
8è Janis Baumanis (Ford Fiesta)
70
9è Ken Block (Ford Focus)
70
10è Reinis Nitiss (Audi S1)
69
11è Mattias Ekström (Audi S1)
69
No entenc com puc ser tercer, perquè lliscava molt i només mirava d'aguantar a la pista
Johan Kristoffersson
vw polo
Tenia bones expectatives, però ni de bon tros esperava ser aquí. Això demostra el nostre potencial
Timo Scheider
ford fiesta
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)