Fórmula 1

Cada vegada els costa més

Fórmula 1. Hamilton torna a tenir la posició preferent en el GP de la Xina, però els Ferrari s'enduen les dues mànegues prèvies i Vettel s'intercala entre els Mercedes

La graella de sortida del GP de la Xina no només va ser calcada, en les dues primeres línies, a la de fa quinze dies, a Austràlia, sinó que va confirmar la jerarquia apuntada en l'arrencada del curs. Ras i curt, la supremacia de Mercedes és cada vegada més delicada i l'amenaça de Ferrari, cada cop més ferma. Hamilton va tornar a fer la posició preferent, però Vettel li ho va posar ben difícil.

L'alemany va ser el més ràpid en els lliures del matí –per fi sobre la pista seca, abans del previsible retorn de la pluja abans de la cursa– i va repetir el lloc en la Q1 (1:33.0), per bé que els Ferrari muntaven rodes toves en comptes d'ultratoves, unes vuit dècimes més ràpides. En la Q2, els Ferrari van fer el doblet, amb Räikkönen (1:32.1) al davant del seu company. El finlandès amb prou feines va rebaixar la seva marca en la Q3 –es va queixar de subviratge–, però Seb va collar els Mercedes en la mànega definitiva, en la qual els W08 acostumen a treure suc d'una cartografia de motor que els dona un plus de potència en el moment decisiu.

És clar que Ferrari disposa d'un sistema semblant, per bé que, segons el pilot de la marca Marc Gené, “no tan agressiu”. Així, en el primer intent de la Q3, Vettel va cedir tot just 184 mil·lèsimes a Hamilton (1:31.9). En el segon, l'anglès va fer la volta “perfecta” –abans havia lliscat en un revolt–, però el Ferrari, com una paparra, seguia allà, a la mateixa distància (0.186), i amb només una mil·lèsima d'avantatge sobre el segon Mercedes, de Bottas. Suficient, però, per sumar la segona primera línia seguida d'un Ferrari.

Rere els quatre tenors, el millor Red Bull va tornar a ser cinquè, però ara amb Ricciardo en comptes de Verstappen. L'holandès va tenir un problema d'encesa en la Q1 i no va passar el primer tall. Sí que ho va fer Giovinazzi, però l'italià ho va esguerrar amb un fort accident al final de la mànega, que segurament l'obligarà a sortir l'últim. Grosjean havia fet una virolla semblant uns minuts abans, però miraculosament va evitar colpejar les barreres.

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:31.678 2n Sebastian Vettel (Ferrari) 1:31.864 3r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:31.865 4t Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:32.140 5è Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:33.033 6è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:33.507 7è Nico Hülkenberg (Renault) 1:33.580 8è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:33.706 9è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) 1:33.719 10è Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1:34.220 11è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:34.150 12è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:34.164 13è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:34.372 14è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:35.046 15è Antonio Giovinazzi (Sauber-Ferrari) s/temps 16è Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1:35.023 17è Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:35.433 18è Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1:35.496 19è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:35.223* 20è Jolyon Palmer (Renault) 1:35.279* (*) Cinc llocs de sanció per no haver fet cas de les banderes grogues.
3.7
segons
més ràpid que Rosberg l'any passat va ser Hamilton en la Q3, nou rècord oficiós a Xangai.
El cotxe va molt bé. En qualificació ens falta una mica i en cursa estem força igualats
Sebastian Vettel
ferrari
Una mil·lèsima no és res. [A Austràlia] van ser dues centèsimes i ara això. Què hi farem
Valtteri Bottas
mercedes
Sabia que hauria de fer una volta perfecta. L'última ha estat la millor, tal com volia
Lewis Hamilton
mercedes

La cursa es farà, plogui o faci sol

La F-1 va espantar el risc de cancel·lació del GP de la Xina en cas que la meteorologia impedeixi volar l'helicòpter mèdic. La solució és garantir que un possible trasllat per carretera no s'allargui més enllà dels vint minuts, per la qual cosa l'organització ha lligat una escorta policial per obrir camí a l'ambulància entre el caòtic trànsit local. A més, un hospital més proper al circuit rebrà el material neurològic exigit per la FIA per tal de poder servir d'alternativa. Divendres, la boira que impedia volar va obligar a cancel·lar els entrenaments lliures.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)