Cada vegada els costa més
Fórmula 1. Hamilton torna a tenir la posició preferent en el GP de la Xina, però els Ferrari s'enduen les dues mànegues prèvies i Vettel s'intercala entre els Mercedes
La graella de sortida del GP de la Xina no només va ser calcada, en les dues primeres línies, a la de fa quinze dies, a Austràlia, sinó que va confirmar la jerarquia apuntada en l'arrencada del curs. Ras i curt, la supremacia de Mercedes és cada vegada més delicada i l'amenaça de Ferrari, cada cop més ferma. Hamilton va tornar a fer la posició preferent, però Vettel li ho va posar ben difícil.
L'alemany va ser el més ràpid en els lliures del matí –per fi sobre la pista seca, abans del previsible retorn de la pluja abans de la cursa– i va repetir el lloc en la Q1 (1:33.0), per bé que els Ferrari muntaven rodes toves en comptes d'ultratoves, unes vuit dècimes més ràpides. En la Q2, els Ferrari van fer el doblet, amb Räikkönen (1:32.1) al davant del seu company. El finlandès amb prou feines va rebaixar la seva marca en la Q3 –es va queixar de subviratge–, però Seb va collar els Mercedes en la mànega definitiva, en la qual els W08 acostumen a treure suc d'una cartografia de motor que els dona un plus de potència en el moment decisiu.
És clar que Ferrari disposa d'un sistema semblant, per bé que, segons el pilot de la marca Marc Gené, “no tan agressiu”. Així, en el primer intent de la Q3, Vettel va cedir tot just 184 mil·lèsimes a Hamilton (1:31.9). En el segon, l'anglès va fer la volta “perfecta” –abans havia lliscat en un revolt–, però el Ferrari, com una paparra, seguia allà, a la mateixa distància (0.186), i amb només una mil·lèsima d'avantatge sobre el segon Mercedes, de Bottas. Suficient, però, per sumar la segona primera línia seguida d'un Ferrari.
Rere els quatre tenors, el millor Red Bull va tornar a ser cinquè, però ara amb Ricciardo en comptes de Verstappen. L'holandès va tenir un problema d'encesa en la Q1 i no va passar el primer tall. Sí que ho va fer Giovinazzi, però l'italià ho va esguerrar amb un fort accident al final de la mànega, que segurament l'obligarà a sortir l'últim. Grosjean havia fet una virolla semblant uns minuts abans, però miraculosament va evitar colpejar les barreres.
La cursa es farà, plogui o faci sol
La F-1 va espantar el risc de cancel·lació del GP de la Xina en cas que la meteorologia impedeixi volar l'helicòpter mèdic. La solució és garantir que un possible trasllat per carretera no s'allargui més enllà dels vint minuts, per la qual cosa l'organització ha lligat una escorta policial per obrir camí a l'ambulància entre el caòtic trànsit local. A més, un hospital més proper al circuit rebrà el material neurològic exigit per la FIA per tal de poder servir d'alternativa. Divendres, la boira que impedia volar va obligar a cancel·lar els entrenaments lliures.
Notícies
Divendres,29 març 2024