Fórmula 1

Bottas ja fa por

Fórmula 1. El pilot finlandès supera Hamilton i aconsegueix la primera posició preferent de la seva carrera. Els dos Mercedes ocupen la primera línia de la graella per primer cop aquest any

Lewis Hamilton somreia en acabar l'entrenament cronometrat del GP de Bahrain. El seu company Valtteri Bottas li acabava de pispar la posició preferent, però tal vegada el pilot anglès es consolava pensant que ara té un aliat de luxe en la lluita de Mercedes contra Ferrari, i això pot tenir més aspectes positius que negatius. No debades, la prestació del pilot finlandès va fer que les dues fletxes de plata ocupin la primera línia de la graella per primer cop aquest any. De retruc, també per primera vegada, n'ha caigut el millor Ferrari, de Sebastian Vettel. Tot plegat hauria de fer possible que l'equip de Brackley controli la cursa des del capdavant, si es té en compte que el segon Ferrari, de Kimi Räikkönen, sortirà des de la tercera línia, superat pel millor Red Bull, de Daniel Ricciardo, per tot just dues centèsimes.

El Ferrari, lluny

Una diferència igual de minsa va separar els dos Mercedes. Hamilton avantatjava Bottas de cinc centèsimes després del primer intent de la Q3, però el finlandès va reblar el clau en el segon i va rebaixar gairebé una dècima, mentre que l'anglès no va millorar en el primer parcial i ja no se'n va refer. Bottas va sumar així la primera posició preferent de la seva carrera, en el seu 80è gran premi. De retruc, va trencar la ratxa de sis poles seguides de Hamilton, per fer-li veure que d'ara endavant haurà de comptar amb ell.

Vettel tampoc va millorar en el segon intent, amb una volta que va qualificar d'“embolicada”. L'alemany mirava de compensar tibant més enllà del límit el dèficit del Ferrari respecte del Mercedes. En un circuit farcit de rectes i fortes frenades, que posa èmfasi en la capacitat de tracció del bòlid, l'SF70H va cedir gairebé mig segon al W08, la diferència més àmplia del curs.

A la part baixa de la graella, Sainz i Alonso van haver de plegar abans d'hora, per l'avaria dels motors Renault i Honda, respectivament.

1r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:28.769 2n Lewis Hamilton (Mercedes) 1:28.792 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:29.247 4t Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:29.545 5è Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:29.567 6è Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:29.687 7è Nico Hülkenberg (Renault) 1:29.842 8è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:30.074 9è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:30.763 10è Jolyon Palmer (Renault) 1:31.074 11è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) 1:30.923 12è Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1:31.168 13è Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) 1:31.414 14è Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1:31.684 15è Fernando Alonso (McLaren-Honda) s/temps 16è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:32.118 17è Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1:32.313 18è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:32.318 19è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:32.543 20è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:32.900 (*) Temps màxim de qualificació: 1:37.170 (107% millor temps Q1).
El felicito. Ha estat una bona lluita, ell ha estat millor que jo i s'ho mereix. No em puc adormir
Lewis Hamilton
mercedes
Per fi. M'ha costat un bon grapat de curses, però tant de bo sigui la primera [‘pole'] de moltes
Valtteri Bottas
mercedes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)