Fórmula 1

Mercedes vol mantenir la supremacia a Sotxi

Motor. Vettel i Ferrari arriben a Rússia al capdavant del mundial de F-1, en un escenari en el qual sempre hi han dominat les ‘fletxes de plata'

El circuit de Sotxi es va estrenar en el calendari de la F-1 el mateix any que les actuals mecàniques híbrides, el 2014. El traçat semipermanent que envolta el complex olímpic dels últims Jocs d'hivern ha estat un bon tapís per dibuixar-hi la tirania de Mercedes: tres posicions preferents i tres victòries (incloent-hi dos doblets). Per si no n'hi hagués prou, les fletxes de plata han encapçalat les 159 voltes de cursa completades a Sotxi. Alguna cosa, però, ha canviat en la F-1. El líder de la general abans de la quarta prova del curs no és l'equip de l'estrella de tres puntes, sinó Ferrari. Sebastian Vettel ha guanyat dues curses; Lewis Hamilton, només una. L'equip de Brackley conserva un avantatge decisiu els dissabtes –el W08 s'ha endut les tres poles en joc–, però el diumenge els de Maranello treuen suc d'un ritme de cursa i una estratègia superiors.

Els marges, però, són tan minsos que Mercedes es planteja establir una jerarquia entre Hamilton i Valtteri Bottas, una possibilitat que tots dos rebutgen. Ara bé: “Si em demanen que el deixi passar, ho faré, però miraré de no trobar-me en aquesta situació”, va reconèixer ahir el finlandès. Després de les positives proves de la setmana passada a Bahrain, Mercedes confia haver trobat el desllorigador per fer un salt qualitatiu en la gestió dels pneumàtics durant les curses. La de Sotxi es resolt tradicionalment amb un sol canvi de rodes, però caldrà mantenir les cobertes a to.

Números i noms més grans

Els equips i la FIA han concretat la intenció de fer més visibles els números i els noms dels pilots, i els primers a gaudir-ho seran els espectadors del GP al Circuit de Barcelona-Catalunya, a mitjan maig. En efecte, a partir de la pròxima cursa la FIA vetllarà pel compliment estricte del reglament, que estipula que el número del pilot s'ha de veure “clarament” des de la part del davant del cotxe i al casc, i que el seu nom s'ha de poder llegir “amb claredat” a la carrosseria. Traduït en xifres, el número haurà de tenir una altura de 23 cm i un traç de 4 cm de gruix, pel cap baix. Pel que fa al nom, es podrà emprar l'abreviació de tres lletres que s'utilitza en el cronometratge, amb una altura de 15 cm i un traç de 3 cm de gruix.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)