Fórmula 1

El poder roig es consolida

Fórmula 1. Ferrari acapara la primera línia de la graella per primer cop en nou anys. Vettel i Räikkönen treuen suc de les rodes a Sotxi i desbanquen els Mercedes del seu lloc natural

“Tenim les eines per ser al davant.” Amb el seu estil concís, Kimi Räikkönen va desxifrar així la raó del moment dolç de Ferrari, que ahir, a Sotxi, va acaparar la primera línia de la graella per primer cop en nou anys (França 2008, amb el mateix Kimi i Felipe Massa). L'SF70H “és un plaer” –tal com va exclamar Sebastian Vettel en saber que la posició preferent era seva– i, a més, fa un ús excels de les cobertes amples de Pirelli. La clau de l'entrenament cronometrat del GP de Rússia va ser aquesta. El bòlid vermell era capaç de posar les rodes ultratoves a to de seguida i fer un temps ja en la primera volta llançada –Kimi i Seb fins i tot es van permetre el luxe de passar el tall de la Q1 amb el compost supertou, encara més feixuc d'escalfar–, mentre que els Mercedes necessitaven un gir addicional d'escalfament i patien per mantenir els pneumàtics en el marge òptim de rendiment.

Tot plegat va oferir una sessió prou emocionant, salpebrada per les virolles de Palmer i Wehrlein en la Q1. Valtteri Bottas va ser el més ràpid en la Q1 i en la Q2. L'1:33.264 del finlandès de Mercedes en la segona mànega, quatre dècimes més ràpid que el seu compatriota de Ferrari, semblava un avís concloent: a l'hora de la veritat, l'statu quo dels dissabtes –fins ahir, els de l'estrella sumaven divuit poles seguides– no es veuria alterat. Però la Q3 va ser un festival vermell. En el primer intent, Bottas va acaronar el seu registre anterior, però Kimi va baixar fins a l'1:33.253. Llavors, Vettel era tercer, a 173 mil·lèsimes del seu company, i Hamilton, curt d'adherència en el tercer sector durant tot el cap de setmana, quart. En el segon intent, els dos finlandesos no van millorar, però el tetracampió alemany va imitar la tàctica de les dues voltes d'escalfament dels Mercedes (l'havia assajada en la Q2) i va rebaixar més de dues dècimes de cop. “Ara ens hem de concentrar en la cursa”, va dir, després d'aconseguir la primera pole –de Ferrari i seva– en dos anys.

1r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:33.194 2n Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:33.253 3r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:33.289 4t Lewis Hamilton (Mercedes) 1:33.767 5è Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:34.905 6è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:35.110 7è Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:35.161 8è Nico Hülkenberg (Renault) 1:35.285 9è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:35.337 10è Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1:35.430 11è Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1:35.964 12è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) 1:35.968 13è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:36.017 14è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:35.948* 15è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:36.660 16è Jolyon Palmer (Renault) 1:36.462 17è Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) 1:37.332 18è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:37.507 19è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:37.620 20è Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1:37.070** (*) Tres llocs de penalització per una sanció de la cursa anterior. (**) Quinze llocs de penalització per l'ús d'elements mecànics extres.
Preferiria ser al davant, però he trobat trànsit abans del segon intent i no he pogut escalfar prou bé les rodes
Kimi Räikkönen
Aquest resultat no té cap secret. Simplement, si estàs a gust amb el cotxe trobes el ritme de manera natural
Sebastian Vettel
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)