Fórmula 1

Igualtat sense reserves

El GP del Circuit de Barcelona-Catalunya es presenta d'allò més obert, amb tot just mitja dècima al capdavant de la graella entre Hamilton i Vettel

Gairebé 60.000 persones gaudeixen de la nova fórmula 1

Música, animació, regals i espectacle van ser el marc d'un entrenament cronometrat d'alta volada al Circuit de Barcelona-Catalunya, que va fer passar una magnífica jornada als gairebé 60.000 aficionats que van omplir d'ambient multicolor les tribunes i la pelouse del traçat vallesà. Tot just mitja dècima de segon va separar els dos líders del mundial, Lewis Hamilton i Sebastian Vettel, en la primera línia de la graella, al volant dels bòlids més en forma del grup, el Mercedes i el Ferrari. Per si no fos prou, els seus companys respectius van ocupar la segona línia, a menys de tres dècimes de la posició preferent. Tot plegat va oferir la graella més igualada del curs fins ara entre els dos equips capdavanters. Especialment destacable va ser la revifada de Ferrari, que va haver de canviar el motor de Vettel entre l'entrenament lliure del matí i el qualificatiu, a la tarda.

Ara, per revifada, la de McLaren, que va enlairar Alonso fins al setè lloc de la graella, per bé que a 1.9 de la pole. L'asturià va sortir del pou de la classificació –divendres era l'últim– per coronar-se com el millor dels altres, rere Mercedes, Ferrari i Red Bull. L'equip austríac va concretar un bon salt competitiu de l'RB13, i Max Verstappen va cedir poc més de mig segon a Hamilton.

Més propera i vibrant

El primer dissabte del curs a l'Europa Occidental va servir per posar en pràctica la primera tongada d'iniciatives dels nous gestors de la F-1, pensades per realçar l'experiència de viure un gran premi en viu. L'animació va ser contínua al llarg de tot el dia a les zones de públic més concorregudes –sobretot, rere la tribuna principal–, i l'emoció esportiva del plat fort de la jornada va ser la cirera del pastís. L'esport ara és més proper, més espectacular i més igualat: agrada i fa vibrar. Els nous amos de la F-1 tenen una joia a les mans, i els asos s'encarreguen de posar-hi la resta, atacant els revolts més feixucs sense reserves.

Sense anar gaire lluny, Vettel va entrar passat a l'última xicana, en la Q3, i això tal vegada li va costar els centímetres que el van apartar de la pole –“Ho tenia, ho tenia!”, va lamentar per la ràdio–. El seu 1:19.2, empaitant Hamilton, va tenir mèrit, perquè Ferrari havia detectat una petita fuita d'aigua en el motor de combustió interna al final de l'entrenament del matí i el va haver de canviar abans del qualificatiu, encabint en menys de dues hores una feina que n'exigeix tres, pel cap baix. Un sensor va tornar a fer saltar una alarma en plena Q1, però l'ensurt no va anar més enllà i Vettel va premiar la feina dels mecànics amb una prestació de pinyol vermell.

Val a dir que Mercedes també va tastar aquesta medecina. A la nit, l'equip alemany va haver de canviar la instal·lació elèctrica del motor de Bottas i, a primera hora del matí, també hi van detectar una fuita d'aigua. Mercedes el va canviar per un d'usat, mentre que Vettel en va estrenar el tercer dels quatre disponibles per a tot l'any, una dada que pot acabar condicionant la lluita pel títol. De moment, però, mana la igualtat al capdavant, i també al centre del grup. Els grans beneficiats de tot plegat són l'esport, els seus amos i, de retruc, els aficionats, ara convertits en els grans protagonistes.

Ha estat un miracle que els mecànics hagin enllestit la feina a temps per a la Q1. M'hauria agradat oferir-los la posició preferent
Sebastian Vettel
ferrari
El resultat és pel cotxe; no he fet res de diferent, però el cotxe em donava la confiança per tibar
Fernando Alonso
mclaren-honda
Hem estat més ràpids que Ferrari gairebé sempre, però en la Q3 han reblat el clau
Valtteri Bottas
mercedes

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Lewis Hamilton (Mercedes)1:19.149
2n Sebastian Vettel (Ferrari)1:19.200
3rValtteri Bottas (Mercedes)1:19.373
4tKimi Räikkönen (Ferrari)1:19.439
Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:19.706
Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:20.175
Fernando Alonso (McLaren-Honda)1:21.048
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)1:21.070
Felipe Massa (Williams-Mercedes)1:21.232
10èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)1:21.272
11èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:21.329
12èCarlos Sainz (Toro Rosso-Renault)1:21.371
13èNico Hülkenberg (Renault)1:21.397
14èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)1:21.517
15èPascal Wehrlein (Sauber-Ferrari)1:21.803
16èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:22.332
17èJolyon Palmer (Renault)1:22.401
18èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:22.411
19èStoffel Vandoorne (McLaren-Honda)1:22.532
20èDaniïl Kviat (Toro Rosso-Renault)1:22.746
Amb els anys que fa que corro aquí i les voltes que hi he fet, i l'última xicana encara se'm fa feixuga
Sebastian Vettel
ferrari
Si no fos per les errades que he fet, hauria pogut lluitar pel primer lloc. He de conduir millor
Kimi Räikkönen
ferrari
64
‘poles'
acumula Hamilton amb la d'ahir, a només una de Senna i a quatre del rècord de Schumacher.
57.230
aficionats
van passar pel Circuit, 1.450 més que el dissabte del 2016. Avui se n'esperen més de 90.000.
No es podia fer més del que hem fet. Només cal veure on és el meu company [Kviat, l'últim]
Carlos Sainz
toro rosso-renault
El cotxe és el millor que he tingut en tot l'any. Ser a menys de sis dècimes de la ‘pole' és un èxit
Max Verstappen
red bull-tag heuer
Estic content amb el vuitè lloc, però una mica decebut perquè Fernando m'ha batut de molt poc
Sergio Pérez
force india-mercedes

Més emoció per diumenge

Les possibilitats d'avançament en la recta principal del Circuit durant la cursa van rebre un impuls ahir, quan la FIA va decidir ampliar-hi la zona d'activació de l'aleró mòbil, el DRS. Ara els pilots el podran obrir 57 metres després de l'últim revolt, quan abans n'eren 157. Per tant, l'efecte del dispositiu serà més potent. La segona zona d'activació, entre els revolts 9 i 10, no varia.

Com més toves, millor

Segons Pirelli, en teoria l'estratègia més ràpida per a la cursa són tres aturades, amb tres tirades de vint voltes cadascuna amb el compost tou i una última tirada de només sis voltes amb el mitjà. L'alternativa –tal vegada serà l'opció majoritària– és fer-ne dues, amb dos relleus de vint-i-cinc voltes cadascun, amb el tou, i un tercer de setze, amb el mitjà. Això fa ben palès que els pneumàtics escollits per al Circuit de Barcelona-Catalunya són massa durs. De fet, el dur (color taronja) només es va utilitzar divendres. El mitjà (blanc) tampoc s'ha adaptat gaire bé a les condicions actuals del circuit, com ho demostra el fet que Räikkönen fos 2.2 segons més ràpid amb el tou (groc) que amb el mitjà en l'entrenament lliure d'ahir. “Una diferència més raonable hauria de ser d'entre 1.5 i 2 segons”, va reconèixer Mario Isola, el director esportiu de Pirelli. L'experiència catalana segurament farà que la marca italiana no porti el dur a Silverstone, a mitjan juliol, com preveia inicialment, i hi introdueixi el supertou (vermell). Així doncs, el dur no reapareixerà fins a Suzuka, a l'octubre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)