Peus de plom a 350 km/h
GP d’Itàlia de motociclisme. Mugello, el temple de la velocitat, posarà a prova els aspirants a la corona mundial, amb Rossi declarat apte per córrer i una nova carcassa de la roda de davant
Valentino Rossi ha guanyat nou vegades a Mugello, en totes les cilindrades, i té un rècord gairebé fora de l’abast de ningú més: set victòries consecutives en la categoria reina, entre els anys 2002 i 2008. Sobre el paper, podrà intentar sumar el desè triomf en el GP del seu país, perquè ahir els metges del mundial el van declarar apte per competir. Puja i baixa de la moto amb normalitat després de l’accident de motocròs que va tenir la setmana passada, però els dolors abdominals i toràcics no han desaparegut. La patacada li va afectar el fetge, i ahir, per consell mèdic, no va intervenir en la roda de premsa oficial. Avui sortirà a la primera sessió lliure i, en funció de com es trobi, decidirà.
La velocitat i la realitat
Amb Rossi disputant la victòria –dilluns farà un any de la seva última victòria, en el GP de Catalunya– o mirant de cedir els mínims punts possibles, Mugello no deixarà de ser el temple de la velocitat. Els 1.141 metres de la seva llarga recta donen per a això i més. L’any passat Andrea Iannone (Ducati) hi va establir el nou rècord de velocitat màxima en cursa per a la categoria reina, a 354,9 km/h, amb cinc voltes amb puntes per sobre dels 351. De fet, quatre Ducati (Iannone, Dovizioso, Pirro i Laverty) van superar els 350 per hora.
Però en les curses la velocitat no ho és tot. Fa un any va guanyar la Yamaha de Jorge Lorenzo (amb la penúltima velocitat punta dels que van acabar) i de les Ducati, Iannone va salvar el podi amb penes i treballs davant Dani Pedrosa. Per tant, tot fa pensar que els que es jugaran la victòria seran els mateixos. Amb Maverick Viñales de líder, Dani Pedrosa en el millor moment de forma dels últims tres anys –i en una pista en la qual sempre s’ha defensat extraordinàriament bé, fins i tot en els seus moments més baixos– i Marc Márquez amb peus de plom per mirar de fugir d’un tercer error que començaria a pesar massa en la classificació.
Amb sabata nova
Tot això, amb el factor d’incertesa de la nova carcassa –més rígida– de la goma de davant que s’estrena en aquest GP i que difícilment farà content tothom. Possiblement agradarà a Rossi i a Márquez, possiblement no convindrà a Dani Pedrosa ni a Jorge Lorenzo perquè, de fet, és una aproximació a la que es feia servir l’any passat i que no donava confiança als pilots més fins, però, en canvi, donava més estabilitat i més preponderància a la frenada que a la traçada. Es van provar a Jerez, però amb mal temps.
En Moto 2, oportunitat per a Àlex Márquez en un circuit que li agrada però on no ha brillat: en quatre anys, un cinquè i un abandonament (en Moto3) i un 12è i un 16è (Moto 2).
Tech 3 també renova Folger
Veient el rendiment immediat dels seus dos pilots debutants –Zarco ja ha fet un podi i és cinquè del mundial i Folger és novè, amb un sisè lloc com a millor resultat–, l’equip satèl·lit de Yamaha, que dirigeix Hervé Poncharal, s’ha afanyat a lligar els seus dos talents. Bé, de fet, Poncharal fa el que li aconsella Yamaha. Fa quinze dies Johann Zarco va sortir de Le Mans amb el segon lloc de la cursa i la renovació sota el braç. Ara ha estat Folger, que ostenta l’honor de ser l’únic pilot que ha puntuat en les cinc curses.
Notícies
Dijous,25 abril 2024