Motociclisme

Que no t’ho hagin d’explicar

El mundial de Moto GP s’atura aquest cap de setmana a Montmeló amb Viñales marcant el ritme de pas

Rossi encara no ha guanyat cap cursa i Márquez no acaba d’arrencar, però ni ells ni Pedrosa perden el fil

Els sis primers del campionat estan separats per només 41 punts

S’han disputat sis curses del mundial de Moto GP i la competició ja ha tingut dos líders diferents, quatre guanyadors diferents i nou pilots de podi diferents. És o no és una festa, el campionat del món de velocitat?

Si hi ha necessitat de perfilar-ho encara una mica més, es pot observar que un dels dos líders que hi ha hagut, després de la tercera i de la quarta prova, és Valentino Rossi i que Valentino Rossi no és cap dels quatre que han guanyat una cursa. I que a més del Doctor, han estat Andrea Dovizioso i Dani Pedrosa els altres dos pilots que en algun moment han aconseguit la segona plaça en el campionat. És a dir, Marc Márquez, el defensor del títol, encara ha de treure el cap en la classificació general. És o no és, el del 2017, el mundial més entretingut de... sempre?

El solista de l’orquestra

Una simfonia amb totes les notes i un solista de primera, Maverick Viñales. Líder amb més d’una cursa de marge tot i haver sumat ja un zero, la instantània conciliació entre l’empordanès, la Yamaha i el seu equip tècnic ha fet que el domini projectat en aquest terç inicial del campionat hagi estat impactant: “El més positiu per a mi és que en cada sortida a pista em sento millor amb la moto.” Ho deia a Mugello, la primera cursa en què obertament el pilot gironí va endreçar el diumenge pensant en el títol: “Podia atacar el Dovi, però no em volia arriscar més del compte. Tenia ben present on eren el Marc i el Vale.” D’una manera natural i meticulosa amb les circumstàncies, el tarannà de Viñales és avui el de l’home al qual totes li ponen, el contrast amb els seus rivals.

Al costat del box, als molts problemes per harmonitzar el seu pilotatge amb l’última versió de la M1, Rossi hi ha afegit ara la lesió fent motocròs que es va fer després de Le Mans. A Marc Márquez, malgrat una pretemporada molt més rodona en comparació de la de l’any passat, la falta d’acceleració de l’Honda i la dificultat per governar el tren davanter a l’hora d’entrar al revolt, on ha de recuperar tot el que perd fins a arribar-hi, el fan anar de corcoll. El comportament de Pedrosa ha estat fins ara molt més homogeni, de menys a més, una progressió estroncada diumenge a la Toscana amb els problemes amb els neumàtics que van afectar exclusivament les Honda, una màquina molt més severa amb el tren davanter. Unes dificultats que no van tenir les Ducati, en gran mesura perquè Michelin va portar a la prova italiana uns compostos fets a partir dels paràmetres aportats per Ducati, que havia fet uns tests dies abans al traçat italià.

Les màquines oficials assenyalen els paràmetres competitius, i Johann Zarco, nouvingut, gosa contradir-les amb un pilotatge mesurat i la determinació d’un doble campió a cavall de la Yamaha de l’equip Tech 3.

1
pilot
ha puntuat en les sis curses que s’han disputat fins ara: Jonas Folger. El debutant de Tech 3 és novè en el campionat (41 punts).
3
podis
acredita Marc Márquez en les últimes nou curses: el triomf a Austin, el segon lloc a Jerez i el segon a Xest, l’any passat.
4
vencedors
diferents en les sis curses disputades: Maverick Viñales (3), Marc Márquez (1), Dani Pedrosa (1) i Andrea Dovizioso (1).
6
pilots
van fer a Mugello una volta ràpida en cursa millor que Márquez, la primera Honda: Mack, Rossi, Dovi, Petrucci, Bautista i Aleix.
9
pilots
diferents s’han repartit els podis: Mack (4), Pedrosa (3), Rossi (3), Dovi (2), Márquez (2) i Lorenzo, Crutchlow, Zarco i Petrucci.
368
dies
han passat des de l’última victòria de Rossi, l’any passat aquí a Montmeló. Des d’aleshores, 9 podis en 17 carreres.

Tres revolts més, menys metres, més lent

El desafortunat accident que l’any passat va costar la vida a Luis Salom ha obligat, per augmentar la seguretat del circuit, a modificar el traçat de Montmeló. Amb el disseny de la Fórmula 1 des del revolt de La Caixa, la part de l’estadi fins a l’entrada a la recta principal ha passat de tenir quatre revolts a tenir-ne set. Així, dels 4.727 metres i 13 revolts que tenia el traçat original de Moto GP s’ha passat a 4.652 i 16. El punt més controvertit és la xicana feta expressament per a Moto GP, uns metres abans d’on hi ha la de la de Fórmula 1, i que alguns pilots van provar fa quinze dies. Si bé tots estaven d’acord que la seguretat havia augmentat –tot el sector es fa amb primera i segona llevat de l’últim angle–, també era generalitzat el fet que el nou perfil no agradava pràcticament a ningú llevat de Márquez. Lligat amb això, una altra queixa recurrent dels últims anys fa referència als nombrosos sots que hi ha en l’asfalt –l’últim reasfaltatge data del 2006.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)