Motociclisme

A sintonitzar solucions

GP de Catalunya. El president del Circuit, Vicenç Aguilera, recorda que tot el que es fa al traçat vallesà és consensuat i que, del futur, se’n parlarà amb la FIM i Dorna “a partir de demà”

El president del Circuit de Barcelona-Catalunya, Vicenç Aguilera, va ser ahir molt taxatiu pel que fa al canvi de ritme que es va produir divendres al vespre, quan els pilots van demanar tornar a la xicana de la fórmula 1 i deixar la que s’havia fet expressament per a Moto GP.

“Ens van demanar canviar un acord que teníem (FIM, Dorna i Circuit) i fer una xicana nova”, recordava d’entrada. “Com s’havia fet? Vam ensenyar plànols, es van aprovar i es van acceptar, i ahir [divendres] es va trobar que no va convèncer els pilots. A partir d’aquí, ens vam posar a treballar com bèsties per tal que tinguessin l’alternativa de la xicana de la fórmula 1. Vam treballar tota la nit i avui [ahir] al matí tot estava a punt.” I afegia: “Ens hem de mirar el procés de decisions com ha anat, un procés una mica complicat i llarg, que ha durat un any, des del gran premi del 2016. I ens ho mirarem dilluns [demà]. Ara l’únic que ens preocupa és que el cap de setmana sigui un èxit esportiu. La resta ens tocarà mirar-ho i esbrinar-ho a partir del diumenge a la nit [avui] i dilluns.”

Qüestionat pel paper dels pilots en el procés d’execució, explicava: “La FIM i Dorna han seguit tot el procés: la decisió de com havia de ser, la decisió tècnica del projecte i l’execució material de l’obra. I al final, quinze dies abans del gran premi, van venir uns pilots a provar-ho. I van dir: «No ens acaba d’agradar, però és més segura». Ahir [divendres] es va girar la truita i van dir que no ho era prou. Doncs bé, busquem solucions. L’hem trobat i l’hem executat ràpidament. Ara això és el que importa.” I el futur disseny?: “No sabem què s’ha fet malament. És possible que alguna cosa l’hàgim fet malament, però no ho sabem. Ho mirarem, ens reunirem amb la FIM i Dorna i veurem com s’han pres les decisions, quin ha estat el procés i, a partir d’aquí, a veure com enfoquem l’any vinent. Però fins després del gran premi tot això no toca.” Tot plegat, amb la petició dels pilots, traslladada ja a Dorna, de tornar al disseny original, però millorant l’escapatòria de l’antic revolt número 12.

L’altre punt sobre el qual s’està parlant durant tot el cap de setmana és de l’estat de l’asfalt, molt castigat i a les últimes, segons l’opinió unànime dels pilots i dels equips. “Si s’ha de reasfaltar el circuit? Dic exactament el mateix: mirem-ho, però amb dades i informes tècnics, i parlem-ne. Però ara no toca. Els pilots tenen molts problemes amb els pneumàtics i és molt fàcil donar les culpes a l’asfalt.”

L’exigència dels pilots és tornar al traçat original

“L’any vinent hem de tornar al traçat antic, però solucionant l’escapatòria, fer-la créixer. Hem de recuperar el traçat de motos. Seria una pena no poder tornar a córrer aquí.” Les declaracions d’Aleix Espargaró després dels entrenaments d’ahir descobrien l’acord dels pilots després de la reunió de la comissió de seguretat del divendres: si l’any vinent no hi torna a haver el traçat original de motos, els pilots no volen tornar aquí. Una de les solucions podria ser el model d’Assen, on hi ha revolts on les escapatòries van per sota les graderies perquè estan alçades. La posició de força dels pilots, coneguda per Dorna, té un primer problema: el contracte vigent amb el Circuit expira el 2021. “S’ha de reasfaltar, segur”, deia Maverick, que afegia: “Hem de trobar la solució per tornar com sigui al traçat original.” També en va parlar Marc Márquez: “Tothom es pot equivocar, i haver canviat és un encert. Val més actuar abans que passi res. Ara, un reasfaltat a tot el circuit és necessari. Per això es parla tant dels pneumàtics, també.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)