Ral·lis

Esports

Motor

Barcelona s’autoexclou del mundial de ral·lis

Motor. El ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada no trepitjarà la capital per decisió de l’Ajuntament i la prova tindrà inici i final a PortAventura, amb la meitat dels trams de nova factura

Després de tres anys de disposar d’una sensacional eina de màrqueting en forma de postal amb les fonts i el Palau Nacional de Montjuïc de fons, l’equip de govern de l’Ajuntament de Barcelona (Barcelona en Comú i el PSC) ha decidit autoexcloure’s del campionat del món de ral·lis. Així, el 53è ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada (del 5 al 8 d’octubre) no visitarà la capital catalana per disputar-hi el celebrat –perquè és espectacular i fàcilment accessible– tram urbà que, si bé representava un llarg enllaç d’anada i tornada fins a PortAventura, s’havia entès com un instrument promocional de primera magnitud per a tothom. Menys per a l’Ajuntament de Barcelona.

El RACC ja va aconseguir salvar d’un pèl aquest tram en l’edició del 2016. Però el consistori barceloní aquest cop s’hi ha negat –tot i que accepta tornar-ne a parlar en el futur– al·legant l’excés d’activitats que hi ha al districte.

El RACC, conscient de l’al·lèrgia que causen les competicions de motor al grup municipal que ocupa l’alcaldia –ja verificada pel Circuit de Barcelona-Catalunya–, sempre havia intentat minimitzar les molèsties, fins al punt que aconseguia fer el muntatge i desmuntatge del tram, i les mesures de seguretat, en poc més de 24 hores. No n’hi ha hagut prou.

El president del RACC és eloqüent respecte a aquesta qüestió: “L’arribada d’ajudes institucionals o de patrocinadors ha de fonamentar-se necessàriament en la màxima repercussió possible i aquest any ens hem quedat sense el gran impacte mundial que significa una prova especial al centre de Barcelona. El muntatge i desmuntatge ha exigit un gran esforç per part del RACC, que, respectant el dia a dia dels veïns, sempre ha realitzat una magnífica prova cronometrada, segura, espectacular i lloada per tothom, a més de ser una prova multitudinàriament seguida, en directe i per milions de persones, a través de la televisió. La negativa de l’Ajuntament de Barcelona afecta la repercussió i imatge mundial del ral·li, de la ciutat i del país.”

Mig ral·li és nou

La cursa s’articula sobre deu trams diferents, amb un total de dinou d’especials. Cinc dels deu trams són nous. El de Savallà (asfalt, dissabte) no s’havia disputat mai. Els del Pont d’Armentera i l’Albiol (asfalt, diumenge) sí que s’havien fet, però en sentit contrari, amb els noms de Querol i Vilaplana (l’Albiol n’és una part). Santa Marina (que serà el power stage) s’havia disputat l’any 2012. L’última etapa serà de sis trams sense assistència. El segon pas pel Montmell (dissabte) i els dos trams de Santa Marina tindran televisió en directe.

En aquesta edició, el RACC implantarà un reforç en les mesures de seguretat per als espectadors, consistents en la prohibició de caminar pels trams des de 40 minuts abans del pas del primer vehicle i en la restricció d’accés a tot punt que no estigui estipulat com a zona de públic.

La negativa de l’Ajuntament de Barcelona afecta la repercussió i la imatge mundial del ral·li, la ciutat i el país
Josep Mateu
PRESIDENT DEL RACC
DIJOUS 5 d’octubre
Tram d’entrenament (Salou) matí
DIVENDRES 6
1. Caseres (12,50 km)
Terra 09.53 h
2. Bot (6,50 km)
Terra 10.21 h
3. Terra Alta (38,95 km)
Terra i asfalt 10.56 h
4. Caseres (12,50 km)
Terra 12.50 h
5. Bot (6,50 km)
Terra 15.47 h
6. Terra Alta (38,95 km)
Terra i asfalt 16.22 h
DISSABTE 7
7. El Montmell (24,40 km)
Asfalt 08.00 h
8. El Pont d’Armentera (21,29 km)
Asfalt 09.07 h
9. Savallà (14,12 km)
Asfalt 09.54 h
10. El Montmell (24,40 km)
Asfalt 13.08 h
11. Pont d’Armentera (21,29 km)
Asfalt 14.15 h
12. Savallà (14,12 km)
Asfalt 15.02 h
13. Salou (2,24 km)
Asfalt 17.00 h
DIUMENGE 8
14. L’Albiol (6,28 km)
Asfalt 07.00 h
15. Riudecanyes (16,35 km)
Asfalt 07.38 h
16. Santa Marina (14,50 km)
Asfalt 08.38 h
17. L’Albiol (6,28 km)
Asfalt 10.14 h
18. Riudecanyes (16,35 km)
Asfalt 10.53 h
19. Santa Marina (14,50 km)
Asfalt 12.18 h
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)