Fórmula 1

Convidat de luxe a la ‘pista de patinatge’ de Bakú

Fórmula 1. Verstappen fa els millors temps en la primera jornada de lliures a l’Azerbaidjan, molt feixuga per la baixa adherència de l’asfalt

“El cotxe està bé?” “No, he colpejat el mur.” El diàleg entre Jolyon Palmer i el seu enginyer de Renault, Chris Richards, il·lustra el que va ser la primera jornada d’entrenaments lliures del GP de l’Azerbaidjan, ahir. La brutícia i la baixa adherència de la pista van convertir els sis quilòmetres del traçat en una pista de patinatge, sobre la qual pràcticament tots els pilots en van veure de tots colors per mantenir els bòlids en la traçada, sense endinsar-se en les estretes escapatòries dels revolts més feixucs o, encara pitjor, encastar l’auto contra les barreres.

Per acabar-ho d’adobar, Pirelli havia decidit no dur a Bakú el compost més tou de la gamma, l’ultratou, per bé que és un pneumàtic pensat per a circuits urbans. La tria final (supertou, tou i mitjà) resultava massa dura per les condicions de l’asfalt, i la dificultat per posar les cobertes a to, sobretot les davanteres, va agreujar encara més el neguit dels pilots.

McLaren, fanalet vermell

En aquestes circumstàncies, els Red Bull van sorgir com la tercera força en discòrdia, al costat de Mercedes i Ferrari, amb Max Verstappen el més ràpid en les dues sessions. En la segona, els temps van ser força igualats, amb els cinc primers en tot just dues dècimes i mitja. Entre aquests no hi era Lewis Hamilton, desè, que amb el pneumàtic ultratou no va poder millorar el seu registre amb el tou.

El pilot anglès no es va deslliurar de la seva ració d’ensurts –incloent-hi un malentès amb Räikkönen al final de la recta–, ni tampoc Verstappen, que en l’últim minut de proves va picar allà mateix, en perdre el control. Per la seva banda, Sergio Pérez va topar al mateix indret que Palmer, el revolt 8, el més estret del traçat.

Curiosament, un dels pocs que va saber nedar i guardar la roba va ser Lance Stroll, que debutava a Bakú i en la segona sessió va ser el millor dels altres, sisè. En canvi, McLaren no alça el cap. Alonso va trencar un altre motor i tant ell com Vandoorne ocuparan l’última línia de la graella, sancionats per l’ús d’elements mecànics extres.

Sessió lliure 1
1r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:44.410
2n D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:44.880
3r S. Vettel (Ferrari) 1:44.967
4t S. Pérez (Force India-Merc.) 1:45.398
5è L. Hamilton (Mercedes) 1:45.497
6è V. Bottas (Mercedes) 1:45.737
7è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:45.752
8è F. Massa (Williams-Merc.) 1:45.968
9è K. Räikkönen (Ferrari) 1:46.000
10è D. Kviat (STR-Ren.) 1:46.617
11è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:46.649
12è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:46.721
13è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:46.837
14è N. Hülkenberg (Renault) 1:47.217
15è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:47.446
16è C. Sainz (STR-Ren.) 1:47.501
17è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:47.551
18è J. Palmer (Renault) 1:48.525
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:49.048
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:49.937
Sessió lliure 2
1r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:43.362
2n V. Bottas (Mercedes) 1:43.462
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:43.473
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:43.489
5è S. Vettel (Ferrari) 1:43.615
6è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:44.113
7è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:44.306
8è D. Kviat (STR-Ren.) 1:44.321
9è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:44.484
10è L. Hamilton (Mercedes) 1:44.525
11è F. Massa (Williams-Merc.) 1:44.609
12è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:45.515
13è C. Sainz (STR-Ren.) 1:45.733
14è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:45.831
15è N. Hülkenberg (Renault) 1:46.003
16è J. Palmer (Renault) 1:46.061
17è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:46.174
18è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:47.150
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:47.347
20è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:47.722
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)