Més motor

Moto GP

GP d’Alemanya

Ser líder al juny és del tot secundari

GP d’Alemanya de motociclisme. Viñales necessita retrobar-se amb la moto i el pneumàtic del davant abans de pensar a desbancar Dovizioso

Maverick Viñales ja havia perdut el primer lloc del campionat (en favor de Rossi) quan va caure a Austin). A Assen li va tornar a passar i del seu discurs previ al GP d’Alemanya es desprèn preocupació per recuperar el primer lloc, tot i que després de la caiguda d’Assen es va mostrar ben desorientat sobre les causes.

Tot i el seu discurs, Viñales sap que quan s’ha de ser líder no és ara, sinó a Xest, en l’últim GP, i que abans que desbancar Dovizioso ha de tornar a ser el més estable dels capdavanters. I en això no està sol, tot i que Dovizioso sembla blindat a la confusió a què Michelin sotmet els pilots.

Sachsenring ha estat asfaltat de nou i cap MotoGP hi ha pogut rodar per restriccions medioambientals. Les conseqüències són que les sessions lliures 1 i 2 d’avui tindran 55 minuts en lloc de 45 i que, vist que no hi ha dades fiables, Michelin ha decidit portar quatre compostos de davant i quatre de darrere en lloc dels tres habituals. Promet que n’hi haurà un de tou, dos de mitjans i un de dur (a més de l’extradur obligatori en cada GP pel cas que cap dels altres sigui segur). Tots asimètrics, com correspon a una pista amb deu revolts a l’esquerra i només tres a la dreta.

La història és d’Honda

Amb permís del subministrador oficial de pneumàtics i de la incògnita sobre el nou asfalt, Sachsenring no ha vist altre guanyador en els set últims anys que una moto de HRC, primer Pedrosa (2010-2012) i després Márquez (2013-2016), alguna vegada amb diferències d’escàndol, com quan l’any 2011 Pedrosa va deixar el segon, Jorge Lorenzo, a 15 segons, o l’any passat, quan, a més de fer doblet amb Márquez i Crutchlow (Honda-LCR), el tercer (Dovizioso, amb Ducati) va cedir 11 segons. Amb la muntanya russa en què s’ha convertit el rendiment dels favorits aquesta temporada, els antecedents tenen un valor molt relatiu, però hi són.

Amb la renovació a la butxaca i la certesa que serà el cap de files de Marc VDS el 2018 –Joan Mir serà el seu company– Àlex Márquez necessita recuperar el terreny perdut a Assen, on el seu company Franco Morbidelli li va treure 15 punts i el segon, Tom Luthi, 10.

No sé què esperar. Veiem com tot canvia d’un circuit a un altre. Hem de treballar per trobar la millor solució en cadascun
Valentino Rossi
El circuit m’agrada. Miraré de ser més fort. Només estem a 11 punts. Hem d’anar amb calma i millorar en pròximes curses
Marc Márquez
Ser líder no farà que canviï la manera de córrer. Sempre he pensat en el campionat abans que en les curses
Andrea Dovizioso
L’objectiu és guanyar, no només pujar al podi. M’he de centrar a recuperar el lideratge, només estic a quatre punts
Maverick Viñales

Vierge, operat, tornarà a Brno

Xavi Vierge (Tech 3) es perdrà el tercer GP de la temporada per lesió. Ja no va córrer a Mugello i la setmana passada es va fer una fractura oberta al dit gros de la mà esquerra, de la qual va ser operat dimecres. Hauria d’estar disponible d’aquí a cinc setmanes per al GP de la República Txeca, a Brno. A Alemanya la seva moto la pilotarà el pilot de Paterna Héctor Garzó, de 19 anys, líder del CEV en Superstock 600 i segon de la categoria Moto2 en l’europeu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)