Sant tornem-hi, que no ha estat res
Fórmula 1. Hamilton i Vettel giren full sobre l’incident de Bakú i es disposen a reprendre la lluita pel títol mundial en el GP d’Àustria
L’incident entre Lewis Hamilton i Sebastian Vettel en el GP de l’Azerbaidjan, fa dues setmanes, és “aigua passada”, segons el parer dels dos protagonistes de la brega en els carrers de Bakú. El retrobament del pilot de Mercedes i el de Ferrari, ahir, en la roda de premsa prèvia al GP d’Àustria –la novena cita del curs–, va generar una expectació enorme, però la sang no va arribar ni a la vora del riu.
“Vaig cometre una errada i tot seguit vaig fer una cosa mal feta”, va reconèixer el líder del mundial. I el seu rival hi va afegir: “Hi ha dues coses importants: primera, Sebastian ha reconegut que no vaig frenar expressament i, segona, s’ha disculpat.” La batussa es va produir just abans de la represa d’una neutralització. Vettel va envestir Hamilton i tot seguit s’hi va emparellar i li va donar un cop de volant, sense conseqüències, pensant-se que el pilot anglès havia frenat per entorpir-lo.
Reacció exagerada
“És clar que dins del cotxe ho vaig veure diferent que fora, amb una mica de distància”, va asseverar el pilot alemany, que va revelar que l’endemà va trucar a Hamilton per parlar-ne. En la conversa, el pilot de Mercedes li va demanar que es retractés de l’acusació d’haver frenat davant dels nassos del Ferrari: “Veient-ho, es podia pensar que ho vaig fer, però la telemetria ha demostrat que no va ser el cas.” Vettel hi està d’acord: “No hi va haver cap mala intenció [per part de Hamilton], encara que en aquell moment m’ho semblés. La maniobra em va sorprendre, em vaig enfadar i vaig reaccionar desproporcionadament.”
Dilluns passat Vettel va assistir a una reunió amb Jean Todt per analitzar l’incident, i el president de la FIA també va decidir girar full, sense establir més sancions per al pilot de Ferrari, més enllà de l’stop-and-go que va rebre durant la cursa. La penalització li va costar la victòria, atès que Hamilton va haver de fer una aturada imprevista quan se li va desprendre el reposacaps.
Amb la situació aclarida i el respecte entre els dos rivals intacte –si més no, de portes enfora–, el duel es reprèn a partir d’avui en el Red Bull Ring, un circuit curt i ràpid, amb molt desnivell, que demana tracció per sortir dels revolts tancats i velocitat en les nombroses rectes. “Mercedes té una mica d’avantatge, però la diferència és petita”, va valorar Vettel, canviant per fi de tema.
ELS PROTAGONISTES
Notícies
Dissabte,20 abril 2024