Fórmula 1

Vettel, ben col·locat; Hamilton, a remuntar

Fórmula 1. Bottas fa la posició preferent en el GP d’Àustria, amb el pilot de Ferrari al seu costat en la primera línia de la graella i l’altre Mercedes, de Hamilton, vuitè per una penalització

Sebastian Vettel compta amb la velocitat i el ritme palesats pel Ferrari en el Red Bull Ring per enfilar-se dalt de tot del podi en el GP d’Àustria. Per la seva banda, Lewis Hamilton confia que el seu company de Mercedes, Valtteri Bottas, sigui capaç de parar els peus als bòlids vermells i, alhora, que a ell li surti bé la jugada estratègica que l’equip de l’estrella de tres puntes ha rumiat per compensar la sanció de cinc llocs a la graella amb què s’ha entrebancat. Sobre aquests pressupostos es planteja la novena entrega del mundial de F-1. D’emoció, n’hi haurà de sobres.

De fet, l’entrenament cronometrat prometia un final no apte per a cardíacs, però l’avaria de Romain Grosjean en els últims instants de la Q3 va fer onejar les banderes grogues i va obligar tots els pilots a fer avortar el segon intent, de manera que la graella va quedar configurada amb els temps de la primera temptativa de la Q3. Bottas havia reblat el clau amb el millor registre del cap de setmana, 1:04.251, però Vettel pràcticament l’havia calcat, en la mateixa dècima. Quan el Haas de Grosjean va quedar a l’estacada al bell mig de la pista, amb el rellotge descomptant els últims segons de la sessió, Vettel va quedar amb un pam de nas. I també Hamilton, que necessitava classificar-se com més amunt millor per tal de suavitzar l’efecte de la penalització que li havia caigut per haver hagut de menester una caixa de canvis nova abans d’hora.

Val a dir, però, que tots dos van perdre unes centèsimes decisives en el primer revolt de l’intent definitiu –van lliscar massa i van perdre empenta pujant sobre el piano–, de manera que hauria estat difícil que milloressin el seu registre de referència. Així doncs, potser l’avaria del pilot francès de Haas els va estalviar haver de justificar l’entrebanc final. Un equip Haas, per cert, que es va confirmar com el millor dels altres, i que hauria pogut col·locar els dos cotxes ben amunt si Kevin Magnussen no hagués trencat la suspensió del cotxe en la Q1, sobre un dels feixucs pianos.

Jugada estratègica

Conscient que, en el pitjor dels casos, el seu rival pel títol sortiria de la primera línia de la graella i ell de la tercera –al final va ser la quarta–, Hamilton va provar una cosa diferent en la Q2. Els pilots que passen a la Q3 han de començar la cursa amb el joc de rodes de la Q2, i el de Mercedes va passar el tall amb el supertou, en comptes de l’ultratou. Això li hauria de permetre allargar la primera tirada de la cursa i garantir que la podrà despatxar amb una sola aturada a boxs, amb l’afegitó que la diferència de rendiment entre els dos compostos no és gaire gran (al voltant de mig segon), i podrà mantenir un bon ritme. El somni humit de Hamilton és poder remuntar fins a les espatlles del seu company, tot desbancant Vettel pel camí. Si s’arriben a trobar a la pista, l’emoció es dispararà.

PROTAGONISTES

M’ho he passat molt bé. Quan t’ho passes bé, el resultat acostuma a ser bo. Vull sortir bé i anar a guanyar
Valtteri Bottas
Intentaré acabar el més amunt possible i limitar els danys. M’agradaria arrodonir un doblet amb Valtteri
Lewis Hamilton
Quatre centèsimes no són res, però de vegades l’afortunat he estat jo. Tant de bo el cotxe vagi igual de bé en la cursa
Sebastian Vettel

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Valtteri Bottas (Mercedes)1:04.251
2n Sebastian Vettel (Ferrari)1:04.293
3rKimi Räikkönen (Ferrari)1:04.779
4tDaniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:04.896
Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:04.983
Romain Grosjean (Haas-Ferrari)1:05.480
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)1:05.605
Lewis Hamilton (Mercedes)1:04.424*
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)1:05.674
10èCarlos Sainz (Toro Rosso-Renault)1:05.726
11èNico Hülkenberg (Renault)1:05.597
12èFernando Alonso (McLaren-Honda)1:05.602
13èStoffel Vandoorne (McLaren-Honda)1:05.741
14èDaniïl Kviat (Toro Rosso-Renault)1:05.884
15èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:06.143
16èJolyon Palmer (Renault)1:06.345
17èFelipe Massa (Williams-Mercedes)1:06.534
18èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:06.608
19èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:06.857
20èPascal Wehrlein (Sauber-Ferrari)1:07.011
(*) Cinc llocs de penalització per haver substituït la caixa de canvis.

A punt l’alternativa a l’Halo

Ferrari provarà la setmana entrant, en la primera sessió lliure del GP d’Anglaterra, un parabrisa transparent de protecció de la cabina, per tal que la FIA en pugui avaluar la viabilitat. Es tracta d’una alternativa al sistema Halo de protecció assajat amb anterioritat, que inicialment es pensava introduir el 2018, però va plantejar dubtes pel que fa a la visibilitat. Si els assajos amb el parabrisa no són positius, la FIA seguirà treballant amb l’Halo.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)