Fórmula 1

L’ídol de casa vol parlar a la pista

Fórmula 1. Hamilton justifica la seva absència en l’exhibició d’abans-d’ahir a Londres per la necessitat de preparar-se per a la cursa de Silverstone

“Em va semblar que la temporada és molt intensa i que necessitava uns dies de descans.” Així va justificar Lewis Hamilton la seva absència en l’exhibició que la F-1 va fer dimecres al vespre a Londres. Una iniciativa única que va reunir tots els equips i dinou dels vint pilots titulars en un traçat d’un quilòmetre al voltant de la cèntrica Trafalgar Square, per promocionar el GP d’Anglaterra d’aquest cap de setmana. L’ídol local va brillar per la seva absència en aquest acte d’agermanament amb els aficionats, en el qual sí que va participar el seu gran rival pel títol, Sebastian Vettel.

“M’he intentat preparar de la millor forma possible per a aquest cap de setmana. Altres pilots deuen tenir altres maneres de fer”, va insistir, abans de destacar “l’afecte i respecte” que sent pels aficionats, que l’any passat el van mantejar després de guanyar a Silverstone i als quals ahir, un cop al circuit, sí que va dedicar temps, durant la jornada prèvia als entrenaments.

Rècord negatiu

El GP d’Anglaterra marca el pas de l’equador del curs i, a més, és el penúltim abans de la pausa estiuenca de tres setmanes. Hamilton hi arriba després de dues curses fora del podi. Encara que sembli mentida, és un rècord negatiu per a ell en la F-1 híbrida: del 2014 ençà, mai ha baixat del calaix més d’una cursa seguida. Tanmateix, en les últimes quatre, des que va batre Vettel a Montmeló, només ha travessat la meta davant de l’alemany un cop, a Mont-real. Aquest context ajuda a relativitzar una absència que semblava una excusa de mal pagador. Ras i curt, Lewis no es pot permetre cedir més punts, i va creure que el xou de Londres podria distreure’l a l’hora de canalitzar l’energia cap a l’objectiu, que no és altre que la quarta victòria seguida a casa. En canvi, Sebastian no només va ser a Londres, sinó que avui assajarà en primícia un parabrisa transparent en el seu Ferrari, que la FIA vol avaluar per introduir-lo el 2018.

L’equip italià estrena una evolució del motor, que hauria de reduir la prevalença de les fletxes de plata els dissabtes. Ferrari també confia a sortir-se’n millor que Mercedes amb la gestió dels pneumàtics. El traçat castiga força les cobertes, però tot i això Pirelli no hi ha dut el compost més dur de la gamma –només s’ha usat a Catalunya–, sinó el mitjà, el tou i el supertou.

Un GP de Londres a la recambra

La festa que abans-d’ahir va omplir Trafalgar Square de música i so de motors podria haver estat l’aperitiu d’un hipotètic GP urbà de Londres que substituiria Silverstone en el calendari després del 2019. El circuit anglès va confirmar dimarts que havia executat una clàusula per cancel·lar el contracte amb la F-1 aquell any, set anys abans del previst. Val a dir, però, que la intenció, tant del circuit com dels promotors de la F-1, és mantenir el GP a Silverstone molts anys encara. Simplement, el BRDC (propietari del circuit anglès degà) espera poder renegociar l’acord a la baixa, per quadrar els números. La F-1 ha mostrat la seva disponibilitat a negociar, però alhora ha lamentat l’actitud del BRDC.

Un GP de Londres de F-1 tindria un precedent en les curses de la fórmula E que s’hi van disputar el 2015 i el 2016, en un circuit de 3 quilòmetres al voltant del parc de Battersea.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.