Fórmula 1

L’enemic és a casa

Fórmula 1. Mercedes domina els entrenaments lliures del GP d’Anglaterra, però Hamilton ha de cedir el pas al seu company Bottas en les dues sessions

Valtteri Bottas vol convertir l’estira-i-arronsa pel títol entre el seu company de Mercedes, Lewis Hamilton, i el cap de files de Ferrari, Sebastian Vettel, en un duel a tres bandes. Ahir l’equip de l’estrella de tres puntes va palesar una superioritat manifesta en els entrenaments del GP d’Anglaterra, però el pilot finlandès –vencedor de l’última cursa, diumenge passat, a Àustria– va superar el seu company en les dues sessions lliures.

Val a dir, però, que el pilot anglès no va poder fer cap registre de referència amb el pneumàtic supertou, el més ràpid dels tres disponibles. Al matí, Mercedes només va usar el compost tou –l’equip tan sols n’havia escollit sis jocs (Ferrari, nou) i els havia de guardar amb vista a l’entrenament cronometrat d’avui– i, a la tarda, Hamilton va anar llarg en les enllaçades ràpides de Becketts amb les cobertes vermelles i el seu millor temps va ser el que va marcar amb les grogues, que Bottas va rebaixar de mitja dècima amb el supertou.

Vettel prova el parabrisa

Ferrari va tornar a sorgir com l’alternativa més vàlida al domini de Mercedes –Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel van ser els únics que també van baixar d’1:29–, però l’equip italià va patir força amb l’equilibri del cotxe, sobretot al matí. Els ensurts dels bòlids vermells en les enllaçades els van relegar fins i tot rere els Red Bull. La situació va millorar a la tarda, però Räikkönen no es va deslliurar de fer una altra virolla a Becketts.

Més que per les prestacions, Ferrari va cridar l’atenció pel breu assaig del parabrisa transparent que Vettel va fer a primera hora del matí. La FIA l’està avaluant per mirar d’introduir-lo el 2018, com a sistema de protecció de la cabina. Estèticament va semblar més reeixit que no pas l’antic halo, però la visió a través de l’escut de policarbonat no va convèncer Vettel, que només va fer una volta, en comptes de les tres previstes.

Altres fets rellevants del dia van ser l’estrena del pilot júnior de Ferrari Antonio Giovinazzi amb Haas –disputarà sis sessions lliures més el que queda de curs– i la confirmació que Alonso tornarà a penalitzar per l’ús d’elements mecànics extres en el propulsor Honda.

LA DADA

3
cotxes
ha pilotat el 2017 Giovinazzi: el Sauber, als 2 primers GP; el Ferrari, en un test, i el Haas, ahir.
Sessió lliure 1
1r V. Bottas (Mercedes) 1:29.106
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:29.184
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:29.604
4t D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:29.942
5è K. Räikkönen (Ferrari) 1:30.137
6è S. Vettel (Ferrari) 1:30.517
7è D. Kviat (STR-Ren.) 1:30.895
8è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:30.993
9è F. Massa (Williams-Merc.) 1:30.999
10è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:31.041
11è C. Sainz (STR-Ren.) 1:31.200
12è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:31.210
13è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:31.297
14è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:31.610
15è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:31.684
16è A. Giovinazzi (Haas-Ferr.) 1:32.031
17è N. Hülkenberg (Renault) 1:32.171
18è J. Palmer (Renault) 1:32.450
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:33.029
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:33.399
Sessió lliure 2
1r V. Bottas (Mercedes) 1:28.496
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:28.543
3r K. Räikkönen (Ferrari) 1:28.828
4t S. Vettel (Ferrari) 1:28.956
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:29.098
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:29.586
7è N. Hülkenberg (Renault) 1:29.936
8è F. Massa (Williams-Merc.) 1:30.006
9è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:30.238
10è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:30.383
11è C. Sainz (STR-Ren.) 1:30.555
12è D. Kviat (STR-Ren.) 1:30.562
13è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:30.624
14è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:30.661
15è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:30.695
16è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:30.782
17è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:30.835
18è J. Palmer (Renault) 1:30.879
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:31.616
20è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:31.929
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)