Fórmula 1

Això sí que és una exhibició

Fórmula 1. Hamilton tanca la polèmica per la seva absència en la festa de la F-1 a Londres amb una posició preferent memorable a Silverstone, més de mig segon més ràpid que la resta

Lewis Hamilton va arribar a Silverstone enmig dels retrets del pàdoc per la seva absència en l’exhibició de F-1 que dinou dels vint pilots de la graella van fer al bell mig de Londres, dimecres al vespre. Ahir, en la Q3, l’ídol local va parlar sense dir ni piu, simplement prement l’accelerador més fort que ningú, sobre una pista delicada per la pluja que havia caigut en la Q1. En l’últim instant, el pilot de Mercedes va treure de la faixa un 1:26.6 estratosfèric, més de mig segon més ràpid que el primer Ferrari, de Kimi Räikkönen, i gairebé vuit dècimes millor que el seu company, Valtteri Bottas. La posició preferent en el GP d’Anglaterra va ser la tercera seguida de Hamilton en el circuit de casa i la 67a de la seva carrera, a només una del rècord absolut de Michael Schumacher.

Bottas, penalitzat

Bottas va perdre alguna dècima en blocar les rodes en el tercer revolt, però va reconèixer que el gros del dèficit respecte de Hamilton va venir perquè no va saber trobar prou adherència en les condicions de l’asfalt en la Q3. El finlandès va acabar quart, rere els dos Ferrari –Vettel no va poder preparar prou bé el gir decisiu, pel trànsit–, però sortirà novè, atès que ha hagut de menester una caixa de canvis nova abans d’hora. La mateixa avaria ja havia afectat Hamilton a Àustria, la setmana passada. Igual com va fer l’anglès aleshores, Bottas va passar el tall de la Q2 amb el pneumàtic tou en comptes del supertou, per tal de tenir més flexibilitat estratègica en la cursa.

Un altre dels favorits, Daniel Ricciardo, va rebre la mateixa sanció que Bottas, però en el cas de l’australià de Red Bull va ser anecdòtica, ja que en la Q1 ja era l’últim, per la ruptura del turbo. Rere seu encara sortirà el plurisancionat Fernando Alonso. Si més no, l’asturià va fer xalar els seguidors de McLaren al final de la Q1, quan va intuir que la pista ja era prou seca per muntar les rodes llises i va marcar el millor temps de la mànega (1:37.598), amb el rellotge a zero.

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:26.600 2n Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:27.147 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:27.356 4t Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:28.130 5è Nico Hülkenberg (Renault) 1:28.856 6è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:28.902 7è Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1:29.074 8è Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1:29.418 9è Valtteri Bottas (Mercedes) 1:27.376* 10è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:29.549 11è Jolyon Palmer (Renault) 1:30.193 12è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) 1:30.355 13è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:31.368 14è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:31.482 15è Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1:42.573 16è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:42.577 17è Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) 1:42.593 18è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:42.633 19è Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:42.966* 20è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:30.600** (*) Cinc llocs de penalització per haver substituït la caixa de canvis. (**) Trenta llocs de penalització per l’ús d’elements mecànics extres.
La volta de Lewis ha estat molt sòlida, no crec pas que l’haguéssim pogut igualar. Ell era l’amo de la ‘pole’
Sebastian Vettel
Sempre mires de guardar el millor per al final. M’he trobat còmode en aquestes condicions; he crescut corrent així
Lewis Hamilton
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.