Fórmula 1

Empat virtual abans de les vacances

Fórmula 1. Només un punt separa Vettel de Hamilton en arribar al GP d’Hongria, la cursa que tanca de manera oficial la primera meitat del curs

Els punts en joc són els mateixos de sempre, però el GP d’Hongria és l’últim abans de la tradicional aturada estiuenca de la F-1. Per això mateix és important obtenir un bon resultat a Budapest, que permeti gaudir de les vacances amb bon esperit i tornar al final d’agost, a Spa, amb les piles ben carregades. Només un puntet separa Sebastian Vettel de Lewis Hamilton al capdavant de la general, una situació d’empat virtual que fa que el desenllaç de la cursa, diumenge, garanteixi tres setmanes de pau interior per al vencedor i, de retruc, vint dies de càbales per al perdedor.

Ferrari s’hi juga més

Val a dir, però, que Ferrari s’hi juga més que no pas Mercedes a Hungaroring, un circuit estret i recargolat que acostuma a ser comparat amb Mònaco però sense les parets. Precisament, l’última victòria de Vettel es va esdevenir al traçat urbà de la Costa Blava, fa dos mesos, que va ser també el cap de setmana més galdós de Mercedes (l’únic sense cap W08 al podi). Tanmateix, de les quatre curses disputades d’aleshores ençà, l’equip de l’estrella de tres puntes n’ha guanyat tres (dos Hamilton, una Bottas), mentre que Ferrari amb prou feines ha esgarrapat un parell de podis (un Vettel, un Räikkönen).

“En teoria hauria de ser una bona cursa per a nosaltres”, va asseverar el líder del mundial ahir, conscient que Ferrari necessita parar els peus a Mercedes a Hongria. En primer lloc, per poder marxar tranquils de vacances, i, en segon lloc, per esvair el record del malaurat GP d’Anglaterra, fa dues setmanes, que va acabar amb els dos SF70H arrossegant-se per la pista amb sengles pneumàtics malmesos (a causa d’una punxada lenta, en el cas de Vettel, i el contacte “amb un agent extern” en el de Kimi, segons ha confirmat Pirelli).

LA DADA

50
curses
amb Ferrari compleix Vettel a Hongria (187 en total). N’ha guanyat 6 (de 45 victòries que té).

Sauber trenca l’acord amb Honda

Sauber havia de muntar motors Honda a partir del 2018, però l’equip suís i la marca japonesa van comunicar ahir la fi de la seva “associació tecnològica”. L’anunci va coincidir amb el primer dia de Frédéric Vasseur com a cap de Sauber en un circuit, després d’haver substituït Monisha Kaltenborn. Sauber anunciarà el nou motorista “en breu”, mentre que Honda va reiterar el compromís amb la F-1.

El retorn de Kubica

Tot i que la cursa d’Hungaroring marca l’inici oficial de l’aturada estiuenca, els equips de F-1 encara s’hi quedaran uns dies per celebrar el segon i últim test de grup durant el curs, dimarts i dimecres. La majoria d’equips faran córrer joves pilots, però Renault centrarà totes les mirades, atès que dimecres posarà Robert Kubica al volant de l’RS17. Serà el primer test oficial de F-1 del pilot polonès, de 32 anys, d’ençà que el febrer del 2011 va estar a punt de perdre el braç dret de resultes d’un greu accident en un ral·li. Del resultat del test en dependrà que Renault es plantegi la seva candidatura per a un volant titular el 2018.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)