Fórmula 1

Ferrari treu el martell

Fórmula 1. Vettel s’endú una posició preferent decisiva en el GP d’Hongria, amb el seu company Räikkönen al costat, mentre que un Hamilton erràtic no passa del quart lloc

Tal vegada sense voler-ho, Valtteri Bottas va resumir el que es va viure ahir a Hungaroring, en l’entrenament cronometrat del GP d’Hongria: “Hem de treballar més en circuits com aquest”, va reconèixer el pilot de Mercedes. Justa la fusta! En un traçat estret, curull de revolts enllaçats i amb una sola recta –més aviat curteta–, el W08 no es va trobar gens a gust, com si l’auto més potent no pogués estirar les cames en un escenari tan recargolat.

El pilot finlandès i Lewis Hamilton van quedar relegats a la segona línia de la graella, rere els Ferrari de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen. Si més no, l’anglès encara en va sortir prou ben parat, perquè va superar els Red Bull de Max Verstappen i Daniel Ricciardo de tot just una dècima. Així doncs, per primer cop d’ençà de Mònaco, fa dos mesos, una fletxa de plata no va fer la posició preferent d’un gran premi. El privilegi va ser per a Ferrari, que a més va ocupar la primera línia de la graella amb els dos SF70H –igual que al Principat, però amb les posicions invertides.

Dos fets van fer possible la revifada de l’equip italià. D’una banda, Ferrari va endevinar la tecla amb els canvis de reglatges efectuats divendres a la nit, i dissabte Vettel i Kimi van gaudir d’un cotxe ben equilibrat, quan abans-d’ahir tenien subviratge, ara sobreviratge. De l’altra, ahir va fer molta més calor que divendres, la temperatura de l’asfalt es va enfilar fins als 57 graus, i en aquestes condicions Ferrari va treure suc d’una gestió dels pneumàtics superior, que permetia als seus pilots aprofitar la capacitat de tracció del bòlid vermell, més curt i àgil que el Mercedes.

Vettel clava les voltes

Vettel va aconseguir així la segona posició preferent del curs, la tercera de Ferrari. El cotxe anava molt bé, però el pilot alemany va arrodonir una actuació excelsa. Va ser el més ràpid en els lliures del matí i en els qualificatius només Hamilton el va desbancar en la Q2, atès que Mercedes va haver de fer dos intents per passar l’últim tall, cosa que demostra que no les tenien totes. Arribats a la decisiva Q3, Vettel va treure el martell i va clavar dues voltes sensacionals: 1:16.276 en el primer intent –que li va valer la pole– i 1:16.278 en el segon, tot just dues mil·lèsimes més lent. En canvi, Hamilton va haver d’avortar el primer intent quan va anar llarg en el quart revolt, i en el segon amb prou feines va superar Verstappen i Ricciardo, cedint prop de mig segon a Vettel.

L’augment de temperatura tampoc va caure gens bé als Red Bull. Ricciardo havia estat el més ràpid divendres, però ahir no va trobar el to, i a més va tenir una avaria hidràulica en els lliures. El millor dels altres va ser Hülkenberg (Renault), però una sanció per a l’alemany va enlairar els McLaren d’Alonso i Vandoorne fins a la quarta línia. Igual com Ferrari, l’equip de Woking tenia aquesta cursa marcada en vermell. Aquests, perquè el motor hi pesa menys; els altres, perquè la calor afavoreix la seva gestió de les cobertes i, de retruc, fa la guitza a Mercedes.

1r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:16.276 2n Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:16.444 3r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:16.530 4t Lewis Hamilton (Mercedes) 1:16.707 5è Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:16.797 6è Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:16.818 7è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:17.549 8è Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1:17.894 9è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:18.912 10è Jolyon Palmer (Renault) 1:18.415 11è Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1:18.495 12è Nico Hülkenberg (Renault) 1:17.468* 13è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:18.639 14è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:18.771 15è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:19.095 16è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) 1:18.538** 17è Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1:19.102 18è Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) 1:19.839 19è Paul di Resta (Williams-Mercedes) 1:19.868 20è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:19.972 (*) Cinc llocs de penalització per haver substituït la caixa de canvis. (**) Tres llocs de penalització per haver entorpit Stroll en la Q1.
[Ferrari i Mercedes] No estan en una altra lliga. No són gaire lluny, i a Lewis l’hauríem pogut superar
Max Verstappen

LA DADA

M’estava planxant la camisa per sortir per la tele, i llavors m’han dit que havia de baixar a l’arena. Estava nerviós
Paul Di Resta
47
anys
feia que sempre hi havia hagut un brasiler en la qualificació, d’ençà del debut de Fittipaldi, el 1970.
M’he trobat molt a gust. La segona volta [de la Q3] hauria pogut ser millor, però potser he atacat massa al principi
Sebastian Vettel
En els lliures hem vist que els Ferrari serien ràpids. Crec que ho hem fet prou bé ocupant la segona línia de la graella
Lewis Hamilton

Paul di Resta substitueix Felipe Massa

Una indisposició de Felipe Massa ha obert la porta del retorn a la F-1 de Paul Di Resta. El pilot brasiler de Williams es va trobar malament divendres. Durant els lliures d’ahir va tornar a tenir marejos, causats per un virus, i l’equip va haver de cridar a corre-cuita el seu pilot reserva, Paul Di Resta, que estava fent de comentarista de la cadena Sky. L’escocès, de 31 anys, havia estat pilot de Force India i ara competeix en el DTM, amb Mercedes. És reserva de l’equip de Grove des de l’any passat, però fins ahir, a la Q1, no havia provat l’FW40, per bé que ha fet proves amb el simulador i el mes passat va pilotar un bòlid de fa tres anys. Va fer el penúltim temps, a poc més de set dècimes del seu company, Lance Stroll.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)