Fórmula 1

Spa en estat pur

Fórmula 1. La pluja arriba puntual a la cita i altera les simulacions de cursa al final dels entrenaments del GP de Bèlgica. Hamilton, el més ràpid

El microclima de les Ardenes va tornar a fer de les seves ahir, en els entrenaments lliures del GP de Bèlgica. Semblava que el sol lluiria durant tota la jornada, però el cel es va tapar en l’última mitja hora d’activitat i un fort xàfec va trastocar la feina dels equips, mentre miraven de completar les simulacions de cursa, jugant amb els tres compostos disponibles de sec (ultratou, supertou i tou). Aquesta circumstància es podria repetir avui, en l’entrenament cronometrat que haurà de determinar la graella de sortida de la dotzena cursa del mundial, la primera de la segona meitat del curs.

El dilema dels reglatges

A banda del temps imprevisible, una altra característica peculiar de Spa és el compromís que exigeix en els reglatges del cotxe. Ahir en vam tenir una bona mostra. Lewis Hamilton va marcar el millor registre absolut en la segona sessió (tots els pilots amb l’ultratou), però sense establir cap millor parcial. De fet, cal baixar fins al sisè lloc per trobar el pilot més ràpid en el primer i el tercer sectors del traçat, Daniel Ricciardo. L’australià va optar per descarregar les ales del Red Bull, la qual cosa li va permetre volar arran de terra en els trams de peu al ferro del circuit –va coronar Eau Rouge a 311,7 km/h, deixant enrere totes les mecàniques Mercedes–, però tot el que guanyava allà ho perdia amb escreix en el sector central. El seu company, Max Verstappen, va escollir uns reglatges amb més incidència dels alerons i va rodar ni més ni menys que un segon i mig més ràpid que l’altre RB13 en el segon parcial –farcit de revolts llargs i ràpids que demanen càrrega aerodinàmica per enganxar el cotxe a l’asfalt–, compensant de sobres les set dècimes que perdia en velocitat.

A can Ferrari també van usar reglatges diferents en els cotxes de Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, però sense anar tan lluny com Red Bull. El finlandès va rodar amb una mica més de càrrega i va fer el millor parcial absolut en el segon sector, superant sempre el líder del mundial. La conclusió és que dur més càrrega implica fer un millor temps global, tot i que, en la cursa, córrer més descarregat pot ajudar a atacar i defensar-se en les rectes.

A més, Räikkönen va ser el més ràpid al matí, quan els Mercedes no van muntar el compost ultratou. De fet, Hamilton va calcar el temps de Kimi amb el pneumàtic tou, que sobre el paper és 1,4 segons més lent que l’ultratou. Els W08, doncs, van molt bé amb el compost més dur, però no milloren tant com els altres amb l’ultratou, perquè a la tarda Hamilton només va esgarrapar dues dècimes al millor Ferrari.

Hem mirat de ser agressius amb els reglatges. La velocitat era increïble, però perdíem massa en els revolts; era com pilotar un F-3
Daniel Ricciardo
He fet una errada tot just començar, he perdut el control i no he pogut fer ni una volta en tot el dia. Estic molt decebut
Felipe Massa
Sessió lliure 1
1r K. Räikkönen (Ferrari) 1:45.502
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:45.555
3r S. Vettel (Ferrari) 1:45.647
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:46.302
5è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:46.352
6è V. Bottas (Mercedes) 1:46.424
7è C. Sainz (STR-Ren.) 1:47.446
8è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:47.670
9è D. Kviat (STR-Ren.) 1:47.851
10è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:47.865
11è J. Palmer (Renault) 1:47.930
12è N. Hülkenberg (Renault) 1:48.037
13è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:48.252
14è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:48.452
15è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:48.541
16è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:48.615
17è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:48.626
18è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:50.160
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:51.263
20è F. Massa (Williams-Merc.) s/temps
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:44.753
2n K. Räikkönen (Ferrari) 1:45.015
3r V. Bottas (Mercedes) 1:45.180
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:45.225
5è S. Vettel (Ferrari) 1:45.235
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:46.072
7è N. Hülkenberg (Renault) 1:46.441
8è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:46.473
9è C. Sainz (STR-Ren.) 1:46.561
10è J. Palmer (Renault) 1:46.670
11è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:46.743
12è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:46.984
13è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:47.285
14è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:47.303
15è D. Kviat (STR-Ren.) 1:47.450
16è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:47.556
17è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:47.861
18è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:49.214
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:49.725
20è F. Massa (Williams-Merc.) s/temps

Mercedes estrena l’últim motor del curs

Un factor decisiu en la recta final del curs serà la fiabilitat de les mecàniques de Mercedes i Ferrari. L’equip de l’estrella ha estrenat a Spa el quart i últim motor disponible, i confia a gestionar els propulsors usats en les nou curses que queden, per evitar penalitzar per l’ús d’elements extres. Ferrari encara en té un per estrenar –ho farà segurament a Monza, la setmana que ve–, tot i que Vettel ja va haver de muntar el quart turbo disponible fa tres mesos i mig, a Montmeló, i des d’aleshores va per la corda fluixa amb la gestió d’aquest delicat element mecànic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)