Es guanya les garrofes
Hamilton ha de treure el martell en la tirada final del GP de Bèlgica per tenir a ratlla Vettel, calçat amb rodes més ràpides
Ricciardo esgarrapa un podi inesperat, al davant dels segons pilots de Ferrari i Mercedes
No va ploure, però la neutralització que va comprimir el grup en les últimes voltes del GP de Bèlgica va tenir el mateix efecte que un xàfec inesperat, com els que tantes vegades han capgirat el resultat d’una cursa. Tanmateix, Lewis Hamilton va saber compensar un desavantatge insalvable de calçat respecte a Sebastian Vettel –el Mercedes, amb pneumàtics tous; el Ferrari, amb ultratous– per tenir a ratlla el líder del mundial, aconseguir la cinquena victòria del curs i reduir a la meitat l’avantatge del pilot alemany en la general.
El ritme dels dos tenors era molt semblant –en cap moment els van separar més de dos segons–, un fet que encara dona més lluentor a la victòria de Hamilton, atès que, en teoria, el compost ultratou de Vettel era més d’un segon per volta més ràpid que el tou de Hamilton. Ferrari havia estalviat un joc nou de les rodes de color morat dissabte, quan van resoldre la Q2 amb un sol intent, mentre que els Mercedes n’havien fet dos. Vettel va poder jugar aquesta carta amagada gràcies a la neutralització de la cursa, que va permetre fer una segona aturada gratis a tots els pilots i, de retruc, va esvair els dubtes sobre si seria possible acabar la cursa amb un sol canvi de rodes.
Mala maror a Force India
Dit i fet, després de la represa –faltaven 11 voltes de 44–, el de Ferrari va aprofitar l’adherència extra per encalçar el W08 abans d’Eau Rouge. Semblava que Hamilton seria presa fàcil en la recta següent, però l’anglès va esprémer tota la cavalleria de la mecànica alemanya per mantenir la posició en pista. Va ser el moment en què Vettel va tenir la victòria més a tocar, ja que tot seguit Hamilton va treure el martell per parar els peus al Ferrari.
El mèrit de la prestació de Hamilton l’il·lustra prou bé la impotència del seu company, Valtteri Bottas. El finlandès, amb el mateix handicap de rodes que l’altre Mercedes, va ser engolit per Daniel Ricciardo i Kimi Räikkönen (tots dos també amb ultratous) a Les Combes, sense que hi pogués fer res, mentre uns metres davant seu Hamilton es feia valer enfront de Vettel.
L’australià de Red Bull va esgarrapar així un podi inesperat –el sisè en dotze curses–, al davant dels segons pilots de Ferrari i Mercedes. A Kimi l’havia desbancat quan el finlandès va haver de satisfer un stop-and-go de 10 segons, per no haver alentit la marxa sota la bandera groga que indicava l’abandonament de l’altre Red Bull, de Max Verstappen. La neutralització li va permetre recuperar el quart lloc que ocupava en la graella, però ara darrere de Ricciardo, que havia arrencat sisè i a qui no va poder atacar en la tirada final.
La cursa va ser prou moguda, amb 60 avançaments, la majoria en el tram d’Eau Rouge a Les Combes (com que era tot a fons, oferia un rebuf sensacional, amb l’aleró mòbil o sense). Ara bé, la palma se la van endur els pilots de Force India, Sergio Pérez i Esteban Ocon, que van topar dues vegades en la baixada cap a Eau Rouge. La segona va provocar la neutralització que va estar a punt de capgirar el resultat, però que, al cap i a la fi, va servir per enllustrar el triomf de Hamilton.
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1h24:42.820 | |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 2.358 | |
3r | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | a 10.791 | |
4t | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 14.471 | |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 16.456 | |
6è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 28.087 | |
7è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 31.553 | |
8è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | a 36.649 | |
9è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 38.154 | |
10è | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | a 39.447 | |
11è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 48.999 | |
12è | Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) | a 49.940 | |
13è | Jolyon Palmer (Renault) | a 53.239 | |
14è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | a 57.078 | |
15è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1:07.262 | |
16è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 1:09.711 | |
17è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 2 voltes | |
ret | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | volta 25 | |
ret | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | volta 7 | |
ret | Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) | volta 2 | |
VOLTA RÀPIDA |
Sebastian Vettel (1:46.577, a 236,583 km/h) | volta 41 | ||
LÍDERS SUCCESSIUS |
Hamilton v. 1 a 11 Vettel 12 a 14 Hamilton 15 a 44 | |
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 220 | |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | 213 | |
3r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 179 | |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 132 | |
5è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 128 | |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 67 | |
7è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 56 | |
8è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 47 | |
9è | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | 36 | |
10è | Nico Hülkenberg (Renault) | 34 | |
11è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 27 | |
12è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 24 | |
13è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 18 | |
14è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 11 | |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 392 | |
2n | Ferrari | 348 | |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 199 | |
4t | Force India-Mercedes | 103 | |
5è | Williams-Mercedes | 45 | |
6è | Toro Rosso-Renault | 40 | |
7è | Haas-Ferrari | 35 | |
8è | Renault | 34 | |
9è | McLaren-Honda | 11 | |
PRÒXIMA CURSA |
Itàlia 3 de setembre | |
Per emmarcar
El fill de Michael Schumacher, Mick, va conduir el Benetton del seu pare abans de la cursa.
Per oblidar
“Quina vergonya!” El lament d’Alonso quan l’avançaven fa palès que McLaren no aixeca el cap.
Notícies
Dijous,25 abril 2024