Fórmula 1

Optimisme casolà

Fórmula 1. Ferrari arriba a Monza, escenari del GP d’Itàlia, amb esperances de poder parar els peus a Mercedes, després de lluitar per la victòria a Spa

El circuit de Monza afavoreix Mercedes, però Ferrari aterra al circuit de casa amb un optimisme moderat, després que Sebastian Vettel fos capaç d’encalçar Lewis Hamilton durant tot el GP de Bèlgica, la setmana passada, i fins i tot tingués l’oportunitat d’atacar-lo en la tirada final. És el primer cop que l’equip de casa arriba al GP d’Itàlia al capdavant de la general de pilots des del 2012, aleshores amb Fernando Alonso. Llavors el gran rival era Vettel, que ara és la nova nina dels ulls dels tifosi. La revifada de l’equip de Maranello i el seu cap de files alemany promet un ambient elèctric al temple de la velocitat (la venda d’entrades ha pujat un 9%).

Monza té característiques semblants a Spa. La potència del motor hi influeix força, atès que el circuit –el més antic d’Europa encara en ús– és una successió de rectes interrompudes per xicanes i tot just quatre revolts. A diferència de Spa, però, al circuit milanès també hi compta força la capacitat de mossegar els pianos i la tracció –en el pas per les xicanes i en l’acceleració posterior–, així com l’estabilitat en les fortes frenades, atès que els cotxes munten molt poca càrrega aerodinàmica, per tal de poder volar arran de terra a les rectes.

La fesomia del Ferrari, més àgil que el Mercedes pel fet de tenir la distància entre eixos més curta, el pot afavorir en aquests aspectes. “El traçat s’adapta bé al Mercedes, però el rendiment que vam tenir la setmana passada ens dona esperances. Sempre has de creure que pots guanyar; si no, a què treu cap, tot plegat?”, va valorar el pilot alemany, que també va dir que Ferrari no estrenarà encara el quart i últim motor del curs, cosa que Mercedes va fer a Spa. En canvi, Daniel Ricciardo va admetre que Red Bull es planteja muntar un propulsor Renault (TAG Heuer) extra a Monza, la qual cosa el relegaria a la cua de la graella. Allà coincidirà amb Fernando Alonso, que ahir va confirmar que el seu McLaren muntarà una evolució del motor Honda i, per tant, també penalitzarà, en haver superat ja la quota de motors del curs.

Lewis no canvia d’aires

Per segon cap de setmana seguit, la preparació dels equips es podria veure afectada per la pluja. Les previsions donen un 90% de possibilitats de xàfecs avui i un 70% demà, que es redueixen al 10% diumenge. Res que hagi de preocupar Vettel, que el 2008 va vèncer la seva primera cursa de F-1 a Monza, sota un intens aiguat, al volant d’un Toro Rosso. Amb motor Ferrari, és clar.

El tetracampió de Heppenheim seguirà vestint de vermell tres anys més, després de prorrogar el contracte amb Ferrari la setmana passada, i ahir el seu gran rival, Lewis Hamilton, va fer entendre que pensa fer el mateix amb Mercedes. “No sé si gaire gent s’ho esperava [la renovació de Vettel], però no canvia gens la meva situació, perquè ja tenia previst prorrogar el contracte amb l’equip [Mercedes]. Ho farem cap a les acaballes del curs, però no hi ha pressa, perquè encara em queda un any [el 2018]”, va aclarir.

LA DADA

18
cops
ha guanyat Ferrari a Monza, cinc amb Michael Schumacher. El segueix McLaren, amb 10 triomfs.

PROTAGONISTES

No tinc pressa [per renovar]. L’equip està del tot compromès amb mi, i mai he agafat el telèfon per parlar amb ningú
Lewis Hamilton
La fiabilitat ens ha entorpit força. Prefereixo penalitzar aquí i poder anar a totes a Singapur [el següent GP]
Daniel Ricciardo
El que es va veure a Spa era real. Vam ser molt ràpids, en un tipus de circuit en què abans potser no anàvem gaire bé
Sebastian Vettel

El nou fórmula 2 ja incorpora l’halo

El pàdoc de Monza va ser l’escenari ahir de la presentació del nou monoplaça de la fórmula 2, l’avantsala de la categoria reina de l’automobilisme (l’antiga GP2). El tret més destacat del vehicle és que ja incorpora l’halo, el sistema de protecció de la cabina que també serà obligatori en la fórmula 1 a partir de l’any que ve. Progressivament, totes les categories de monoplaces aniran incorporant en el seu disseny aquest element de protecció del pilot, incloent-hi les que no depenen directament de la FIA, com ara l’Indycar nord-americana.

El xassís del nou cotxe de la F-2 està dissenyat per Dallara, el fabricant italià que, a la pràctica, monopolitza el mercat de monoplaces de campionats monomarca a tot el món (seus són també els cotxes de GP3, F-3, Indycar, fórmula E, F-V8 3.5 i la superfórmula japonesa, i a més també treballa per a l’equip Haas de F-1). El cotxe, anomenat F-2 2018, munta un motor turbo Mecachrome (fet a França) de 3,4 litres i 620 CV (els F-1 voregen els 1.000 CV), en substitució del V8 atmosfèric de 4 litres anterior. El nou cotxe agafa el relleu del model GP2/11 vigent des del 2011. En principi, l’F-2 2018 s’utilitzarà en la F-2 els tres pròxims cursos, del 2018 al 2020. La seva estètica imita les últimes tendències en els F-1 moderns. A banda, el cotxe també disposa de l’aleró mòbil (DRS) i seguirà calçant pneumàtics Pirelli.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)