Més motor

Triomf a casa per emmarcar

Motor. L’equip català NM Racing guanya les 24 Hores de Barcelona d’automobilisme, mentre que el Monlau Repsol, tercer, passa a encapçalar la general de les 24H TCE Series

L’assaig del nou format de les 24 Hores de Barcelona Trofeu Fermí Vélez –reservades a turismes i GT4 després de sis anys obertes als GT3– va ser ben reeixit, amb el primer triomf català en la cursa de resistència del Circuit de Barcelona-Catalunya d’ençà del 2009 i una dinovena edició d’allò més emocionant, amb tot just 44 segons de diferència entre els dos primers sota la bandera de quadres, i el tercer a només una volta.

Dels tres equips catalans a la graella de 40 cotxes (31 es van classificar), dos van pujar al podi absolut. L’NM Racing es va endur la victòria, mentre que el Monlau Repsol va ser tercer, un resultat que li permet encapçalar la general absoluta d’equips de les 24H TCE Series, campionat que segueixen complet.

El triomf de l’equip NM Racing encara va ser més meritori pel fet que els seus pilots componien la formació més jove de la graella. El patró i cap de files és Nil Montserrat –antic membre del programa Joves Pilots del Circuit–, acompanyat de quatre pilots que fa sis anys que es formen i corren sota la seva batuta, des del kàrting: el rus Nikolai Dmitriev (18 anys), el francès Maxime Guillemat (17) i els catalans Marc de Fulgencio (18) i Ivan Pareras (16). Només havien fet un parell de proves amb el Ginetta, i les 24 Hores era la seva primera cursa amb el cotxe. “En Nil és qui ens ho ha ensenyat tot”, deien tots a l’una. “El seu ritme durant la cursa ha estat la clau de la victòria”, afegia un emocionat Nil, que en l’últim relleu va fer la millor volta absoluta de la cursa (1:58.989) per assegurar el triomf. Per si no fos prou, van fer tota la prova amb el difusor trencat, arran d’una topada en la primera de les 643 voltes.

Accident de Gutiérrez

En la lluita també estava el Monlau Repsol, però els de l’escola barcelonina de mecànica de competició van aixecar una mica el peu en l’última fase, pensant en el campionat, que ara encapçalen i que es clourà el 8 d’octubre, en les 12 Hores de Spa.

L’altre equip català, el Baporo KH-7, havia arribat a anar líder a mitjanit, però es va enfonsar després de l’accident de Francesc Gutiérrez poc abans de les tres de la matinada. El gironí va sortir de la pista a final de recta, quan els frens no van pair l’exigència del pilot en el seu intent de recuperar el primer lloc. Gutiérrez va ser evacuat a l’hospital per precaució, però avui ja el podrien donar d’alta. Amb ell corrien Joan Vinyes, Jaume Font i Laia Sanz, que va arribar al Circuit dissabte a les nou del vespre, després de guanyar els Sis Dies d’Enduro. Van perdre tres hores i mitja reparant el cotxe (90 voltes) i es van classificar en el 22è lloc.

1r Nil-Dmitriev-Guillemat-De Fulgencio-Pareras (Ginetta) 643 2n Bleekemolen-Bleekemolen-De Groot-Steenmetz (Seat) 643 3r Cano-Bajo-Smets-Pérez Aicart (Seat - Monlau Repsol) 642 4t Sorensen-Jepsen-Van den Berge-Fjordbach (Seat) 638 5è Aronov-Fridman-Sieljes-Bouwhuis (Seat) 637 6è Bessem-Hilders-Rappange-Moutran (Seat) 634 7è Arnold-Ferri-Vescovi-Filippi (Audi) 630 8è Wimmer-Kaiser-Barth-Gross (Seat) 625 9è Bock-Partl-Ellis (Audi) 623 22è Gutiérrez-Vinyes-Font-Sanz (Seat - Baporo KH-7) 550


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.