Fórmula 1

Negre sobre blanc

Fórmula 1. McLaren i Honda fan oficial el divorci. L’equip de Woking serà client de Renault a partir del 2018 i Toro Rosso heretarà el motor nipó

El vuitè millor temps de Fernando Alonso en la primera sessió d’entrenaments lliures del GP de Singapur –a tot just 25 mil·lèsimes del Ferrari de Kimi Räikkönen, setè– va servir de preàmbul a la confirmació oficial del que ja era un secret de domini públic. Una vegada enllestida la primera presa de contacte dels pilots amb el feixuc traçat urbà –el més recargolat del curs–, l’equip de Woking i el fabricant nipó van anunciar la ruptura de la seva associació.

A partir de l’any vinent, i fins al 2020 inclòs, McLaren muntarà la mecànica de Renault, agafant el relleu de Toro Rosso en la nòmina de clients de la marca francesa. De retruc, l’equip de Faenza es convertirà en el nou soci exclusiu d’Honda, que referma així el seu compromís amb la F-1 malgrat els disgustos dels tres cursos al costat de McLaren. “És decebedor acabar la relació sense haver assolit els objectius, però la F-1 forma part de l’ADN de la nostra empresa i mai ens vam plantejar deixar la F-1”, va reconèixer el directiu Katsuhide Moriyama.

A banda de l’intercanvi de motors, Carlos Sainz també va ser confirmat com a nou pilot de Renault el 2018, al costat de Nico Hülkenberg. El madrileny manté el lligam amb Red Bull, però la marca de begudes l’ha cedit a Renault per aplanar el camí de l’acord a tres bandes. El fitxatge tanca la porta al possible retorn de Robert Kubica amb la marca del rombe, per bé que el vigent campió del món, Nico Rosberg, ara fa de representant del pilot polonès, per trobar-li un forat en la F-1 l’any que ve. L’última peça del trencaclosques pendent de col·locar és Alonso, que en la segona sessió –ja de nit– va mantenir el to amb el setè lloc, tot i que una lliscada espectacular sobre un asfalt encara amb molt poca adherència li va impedir superar el seu company, Stoffel Vandoorne, sisè. L’asturià va declarar que havia pres nota del canvi de motorista de McLaren, però que encara no sabia quines millores prepara Renault per a l’any que ve. Anunciarà la seva decisió abans del final d’aquest mes.

Sessió lliure 1
1r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:42.489
2n S. Vettel (Ferrari) 1:42.598
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:42.610
4t L. Hamilton (Mercedes) 1:42.904
5è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:43.423
6è V. Bottas (Mercedes) 1:43.434
7è K. Räikkönen (Ferrari) 1:43.734
8è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:43.759
9è N. Hülkenberg (Renault) 1:44.101
10è D. Kviat (STR-Ren.) 1:44.220
11è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:44.340
12è J. Palmer (Renault) 1:44.961
13è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:45.053
14è F. Massa (Williams-Merc.) 1:45.084
15è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:46.456
16è A. Giovinazzi (Haas-Ferr.) 1:46.782
17è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:47.190
18è S. Gelael (STR-Ren.) 1:47.570
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:47.699
20è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:47.886
Sessió lliure 2
1r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:40.852
2n M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:41.408
3r L. Hamilton (Mercedes) 1:41.555
4t V. Bottas (Mercedes) 1:42.104
5è N. Hülkenberg (Renault) 1:42.448
6è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:42.501
7è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:42.788
8è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:42.826
9è K. Räikkönen (Ferrari) 1:42.835
10è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:43.054
11è S. Vettel (Ferrari) 1:43.104
12è C. Sainz (STR-Ren.) 1:43.236
13è D. Kviat (STR-Ren.) 1:43.608
14è J. Palmer (Renault) 1:43.795
15è F. Massa (Williams-Merc.) 1:43.836
16è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:44.301
17è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:44.417
18è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:44.928
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:45.673
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:45.721

Ricciardo fa por i els Ferrari fan figa

Daniel Ricciardo va confirmar la competitivitat dels Red Bull a Singapur amb el millor temps en les dues sessions lliures. En canvi, Ferrari no va fer honor a l’etiqueta de favorit, sense un bon equilibri en el cotxe. A la nit, Vettel va trobar trànsit i tot seguit va acaronar un mur, i no va poder fer cap volta bona amb el pneumàtic ultratou.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)