Fórmula 1

Tempesta perfecta per a Lewis

Els Ferrari pleguen tot just començar després d’un xàfec abans de la sortida i Hamilton s’imposa contra pronòstic en el GP de Singapur

El primer abandonament del curs deixa Vettel a 28 punts del seu rival de Mercedes

El xàfec va il·luminar el camí de Hamilton en la nit de Singapur
Vettel va quedar entregirat davant dels nassos del líder del mundial

Què necessites quan ocupes la posició preferent en un circuit que sembla fet a mida per al teu bòlid? I si et trobes endarrerit en la graella en un traçat que no s’avé amb les característiques del cotxe? La resposta a aquestes preguntes resumeix el drama que va viure Ferrari ahir en el GP de Singapur –tots dos fora de combat tot just començar– i, de retruc, la joia en el bàndol de Mercedes, triomfadors d’una cursa que la vigília se’ls havia posat força costeruda.

El xàfec que va caure un quart d’hora abans de la sortida va il·luminar el camí de Lewis Hamilton en la nit de Singapur. L’aigua va esguerrar la cursa plàcida que desitjava Sebastian Vettel per recuperar el primer lloc de la general i va donar ales al cap de files de Mercedes, que confiava a poder remuntar amb l’ajut de la pista molla. Tanmateix, la realitat va superar amb escreix qualsevol ficció imaginada dels protagonistes. Vettel no va arrencar gaire bé, es va moure al centre de la pista per protegir la preuada posició i va rebre l’escomesa del seu company Kimi Räikkönen i del Red Bull de Verstappen, que havien arrencat força millor per la part esquerra de la pista i van quedar sense espai on anar. Amb l’asfalt sec, tal vegada la sortida hauria estat més normal.

El finlandès i l’holandès van plegar al primer revolt, després d’envestir també Fernando Alonso, víctima innocent de l’embolic, que es disposava a col·locar-se en el segon lloc virtual. Segons el veredicte dels comissaris esportius, va ser un incident de cursa: “Cap dels pilots va tenir tota o gran part de la culpa”, van sentenciar.

Vettel encara va traçar el tercer revolt al capdavant, seguit ja per Hamilton. Però, ai las!, el bòlid vermell estava malmès i l’alemany va quedar entregirat davant dels nassos del líder del mundial. D’una revolada, Hamilton va passar de pensar a minimitzar els danys a albirar la tercera victòria seguida del curs, que li permetria eixamplar el seu avantatge fins als 28 punts. Després del seu primer zero, ara Vettel necessitaria quatre victòries seguides –amb Hamilton sempre segon– només per empatar amb Lewis en la taula de punts.

Tres neutralitzacions

Així doncs, el Mercedes va tancar la primera volta al capdavant després d’haver arrencat cinquè, amb la cursa neutralitzada per netejar la pista. El seguien Ricciardo, Hülkenberg, Pérez i Bottas. L’alemany de Renault i el mexicà de Force India havien sortit amb les rodes de pluja en comptes de les intermèdies que muntaven els capdavanters, i això els va costar haver de fer una aturada extra per canviar-les. Van aprofitar la segona neutralització, quan Kviat es va encastar contra les barreres del setè revolt (era desè). També Ricciardo, que va muntar un segon joc d’intermedis per empaitar Hamilton.

Semblava una jugada mestra que posava en relleu l’ambició de l’australià de guanyar a Singapur, però Hamilton va mostrar un ritme inabastable amb la pista molla. “Quan he vist que plovia, sabia que guanyaria”, va assegurar després el pilot de Mercedes. A partir del teòric equador –per tercer cop en deu anys, el GP de Singapur va acabar en el límit de les dues hores, sense arribar a les 61 voltes previstes–, els pilots van començar a muntar les rodes llises, però Ricciardo seguia sense poder aturar la cavalcada de Hamilton. Per acabar-ho d’adobar, el Red Bull supervivent perdia oli de la caixa de canvis, i l’equip va arribar a témer que hagués de plegar.

Hamilton ni tan sols va perdre el primer lloc durant la fase d’aturades, però la cursa encara li reservava un darrer maldecap, quan Ericsson va fer una virolla i va provocar la tercera neutralització de la nit. “Per què un altre cotxe de seguretat?”, va lamentar per ràdio l’anglès, que tornava a tenir Ricciardo al clatell després d’haver fet un forat de gairebé deu segons. A còpia de voltes ràpides a partir de la represa, però, Lewis va posar el Red Bull al seu lloc.

El tercer esglaó del podi va ser per a Bottas, que va arrodonir l’èxit de Mercedes –encara cap equip ha fet el doblet a Singapur, però– i va contribuir a distanciar Ferrari de més de 100 punts en la taula de constructors.

2
pilots
han creuat sempre la meta en les catorze curses disputades fins ahir: Hamilton i Ocon.
Hem tingut un parell de petits problemes. He hagut de cuidar el cotxe; al cap i a la fi, però, això no ha canviat el resultat final
Tal vegada ha estat el meu millor dia en la F-1. El quart lloc en la cursa és increïble
Carlos Sainz
És clar que he tingut sort amb els Ferrari. Pensava que perdria el lideratge del mundial i soc encara més líder
Lewis Hamilton
El miracle que necessitava era la pluja. Quan he vist que plovia, he pensat que avui era el meu dia. Sabia que podria guanyar
Ha trigat molt a arribar, però aquí tot ha anat bé i estic molt content. La pròxima cursa serà encara millor
Jolyon Palmer
He sortit millor que Seb i m’ha intentat arraconar, però ell no sabia que jo tenia Kimi a l’altre costat
Max Verstappen
Estava a la part dolenta de la pista i no he sortit gaire bé. Ara no hi podem fer res, però tindrem altres oportunitats
Sebastian Vettel
Normalment estaria content amb un segon lloc, però fa tres anys seguits que acabo segon aquí
Daniel Ricciardo

L’oportunitat dels modestos

Carlos Sainz, quart; Jolyon Palmer, sisè, i Stoffel Vandoorne, setè, van treure suc del caos de la primera volta per aconseguir els seus millors resultats personals en la F-1. El més llampant va ser el del madrileny de Toro Rosso, que va encertar la tàctica de Ferrari, Red Bull i Mercedes de sortir amb els pneumàtics intermedis. En l’aturada a boxs, però, va muntar els supertous en comptes dels ultratous que duien els altres, i en la tirada final va haver de suar la cansalada per defensar el lloc de l’atac de Pérez. Per la seva banda, Palmer –que Sainz substituirà l’any que ve a Renault– va sumar els primers punts del curs, i Vandoorne va puntuar amb el McLaren supervivent. L’heroi sense premi va ser Hülkenberg. El pilot de Renault va arribar a acaronar el podi de Bottas, però va haver de plegar per problemes al motor. Ahir l’alemany, amb 129, va superar el rècord de més curses disputades sense pujar al podi, establert pel seu compatriota Adrian Sutil el 2014, amb 128.

Per emmarcar

Amb el quart lloc, Sainz va igualar el millor assolit per Verstappen amb un Toro Rosso.

Per oblidar

La decepció a can Ferrari va aplanar el camí de Hamilton quan el líder del mundial menys s’ho esperava.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)