Motociclisme

“Vull lluitar pel títol el 2018”

Motociclisme. Ana Carrasco diu que ser la primera dona que guanya una cursa d’un campionat del món és l’èxit més important de la seva carrera i confia a renovar amb l’equip ETG Racing

A dalt d’una moto, cap dona havia batut tots els homes en una cursa d’un campionat del món. Ni a la pista ni fora de la pista. Ana Carrasco (Cehegín, Múrcia, 1997) és qui passarà a la història.

“És l’èxit més important de la meva vida esportiva”, explicava ahir Carrasco des d’Itàlia, on va fer un viatge llampec per a un programa de Mediaset. El telèfon no para i ha d’interrompre la conversa. També a la seu del seu equip, l’ETG Racing, plouen les peticions. I és que Carrasco, probablement la pilot més ràpida que ha competit en el mundial de motociclisme, va ser molt seguida anys enrere, quan es va convertir en la dona més jove que debutava en el mundial de Moto3. Va acabar el 2013 –el seu primer mundial– amb un vuitè lloc a Xest “però aquesta victòria ho supera”.

“Hem demostrat que amb bon material podem estar al davant”, apuntava Carrasco referint-se a una Kawasaki Ninja 300 que a Portimão va assolir el nivell ideal de posada a punt per competir amb Yamaha. “Fins ara Kawasaki estava una mica per sota dels rivals, però l’equip no ha parat de treballar i a Portimão vaig tenir la moto més competitiva de la temporada”, relatava.

I el triomf de Carrasco no es pot relacionar amb cap circumstància favorable, ni va ploure, ni els rivals van caure ni es va escapar des de l’inici. Va lluitar des de la primera volta en un grup en què hi havia els dos pilots que es jugaran el títol (l’italià Alfonso Coppola i el català Marc Garcia), l’alacantí Mika Pérez (quart del campionat) i el madrileny Daniel Valle (sisè). “La meva idea era fer tota l’última volta al davant, perquè l’últim sector em costava. En el penúltim revolt se’m tancava la direcció i a Portimão és molt important el rebuf sortint de l’últim revolt. A tres del final em va passar Marc Garcia, però aquesta vegada el darrer sector em va sortir bé [el seu millor en tota la cursa] i vaig poder guanyar una cursa molt difícil perquè qualsevol dels que estàvem en el grup eren tan ràpids que podien guanyar.”

Aspirar al títol

Carrasco ho va passar malament l’any 2015. Caigudes i lesions que li van impedir acostar-se als punts amb l’equip RBA (amb Gabri Rodrigo i Isaac Viñales de companys). Després d’un any al FIM CEV amb material discret, ETG Racing li ha donat l’oportunitat de tornar al mundial: “Ara queden dues curses i el podi final és massa lluny. La meva idea és pujar al podi a Magny Cours i Jerez, i tant de bo pugui tornar a guanyar. Però per part meva, la idea és continuar en aquest equip la temporada vinent i lluitar pel títol”, avançava.

ETG, el somni d’estudiar, aprendre i competir

”ETG? Si això és una escola de formació professional!” Aquesta és una de les interpel·lacions més freqüents després de la victòria d’Ana Carrasco al circuit de l’Algarve en la setena prova del mundial de Supersport 300, que la converteix en la primera dona que guanya una cursa d’un campionat del món motociclisme.

ETG és l’acrònim d’Escola Tècnica Girona, un centre privat que imparteix formació de diversos graus d’automoció des del 1990 i que posteriorment hi va afegir graus de comerç, comerç internacional, màrqueting i publicitat. Des del 2013 també s’hi pot cursar un grau de mecànica de competició que ràpidament va tenir el seu complement lògic en la creació d’un equip de curses.

En total, ETG té un miler d’alumnes, amb uns 40 del grau de mecànica de competició, molts dels quals es graduen amb feina assegurada. El seu pilot estrella, Xavi Pinsach, va ser campió d’Espanya de Superstock 600 l’any 2015 i aquesta temporada disputa el mundial de Stock 1.000, categoria que, com Supersport 300, queda sota el paraigua del mundial de superbikes. Aquest any ha fet un esforç extra per donar cobertura a cinc pilots que disputen dues categories del mundial de superbikes, el CEVi la FIM European Talent Cup.

Una de les particularitats d’ETG Racing és que l’equip de competició el dirigeixen els mateixos professors dels estudis de FP i alguns dels mecànics en són estudiants (en el de Carrasco s’hi alternen dues noies). De fet, Pinsach va poder tornar a pujar a una moto de curses quan es va matricular a l’escola per estudiar-hi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)